hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Audi A3 e-tron concept

Az A3 e-tron concept az elsõ pillantásra is vérbeli Audiként azonosítható. Hajtásáról hálózatról tölthetõ (plug-in) hibridmodellként két erõforrás gondoskodik. Kis villanymotor, meg egy 1.4-es TFSI belsõégésû, 211 LE.

Hibrid Audi módra






Az Audi A3 e-tron concept tanulmány négyüléses, lépcsõshátú limuzin, amelynek hosszúsága 4,44, szélessége 1,84, míg magassága csupán 1,39 méter.

Formavilága az Audi sportosan elegáns karakterét képviseli. A "singleframe" hûtõrács kerete szénszál-erõsítésû mûanyagból készült, míg háromdimenziós keresztirányú alumíniumlamellái vizuálisan az autó szélességére irányítják a figyelmet. Fényszórói a "singleframe" legfrissebb kialakításában megjelenõ letört felsõ sarkaihoz illeszkednek, s ez az átmenet szolgál a motorházfedél markáns vonalainak kiindulópontjául is.

A fényszórók a LED-technika fejlesztésének újabb szintjét képviselik, mégpedig az Audi újabb innovációja révén. Oldalirányban egyre szélesedõ formáiknak alsó szegélyük kölcsönöz egyfajta "lebegõ" hatást. Az elsõ légterelõ felett az orr teljes szélességében fémszegélyû légbeömlõ nyílások húzódnak, amelyek anyaga szintén szénszál-erõsítésû mûanyag. A légterelõ perem az elsõ tengely leszorító erejét növelõ középsõ idommal (splitter) egészül ki.

Az A3 e-tron concept oldalnézetében is mindjárt az elsõ pillantásra vérbeli Audiként azonosítható. Harmonikus arányok, erõtõl duzzadó, feszes felületek és alacsonyan ívelõ tetõvonal jellemzi, amely kupészerûen döntött C-oszlopokban végzõdik. A vállöv elegánsan a csomagtér-fedelet is körülfogja. Az utastér üvegezett felülete, az úgynevezett "üvegház" ("greenhouse") – az Audi-design karakteres elemeként – a teljes magasság mintegy harmadát, míg a karosszériatörzs az alsó kétharmadot teszi ki.


Az erõteljesen domborodó sárvédõk egyértelmûen utalnak a motor tekintélyes erejére, s az oldalnézetet alapvetõen két markánsan kiformált él, az ablakszegély alatti "tornádóvonal" és a küszöbök felett húzódó "dinamikavonal" uralja. Az alumínium és CFP alkotta külsõ tükörházak a sportautókat idézve az ajtók vállöv-felületére szerelve jelennek meg. A csiszolt alumínium kilincsek a karosszéria síkjába süllyesztve pihennek, s a vezetõ érintésére elektromosan emelkednek ki.

A felületek és vonalak hasonló játéka jellemzi az A3 e-tron concept hátulját is. A széles és lapos hátsó lámpatestek harmonikusan simulnak a far formáiba, s a közép felé tartva határozottan szûkülnek. A csomagtér-fedelet légterelõ perem szegélyezi, a lökhárítóban pedig szénszál-erõsítésû mûanyagból és fémbõl diffúzor-elemet alakítottak ki a tervezõk, amely a két darab méretes kipufogó-végcsövet is magában foglalja.  Az Audi A3 e-tron concept alatt mindössze 1.720 kilogrammot mutat a mérleg.

A "cockpit" kifejezetten könnyed és levegõs benyomást kelt, formavilágát alapvetõen a vízszintes vonalak határozzák meg. A mûszerfal az Audira jellemzõ módon valósággal körbeveszi a vezetõt. A nagyfelületû díszítõberakás tömör alumínium, s háromdimenziós formáiban számos kezelési funkciót integrál. Az igényes hangrendszernek az ajtókba és a kalaptartóba épített hangsugárzói szintén alumínium fedeleket kaptak. Az audio-rendszer bekapcsolásakor néhány millimétert kiemelkednek, vizuálisan is érzékeltetve magukat.

A középkonzolon négy nagyméretû, a repülõgépek sugárhajtómûveit idézõ kerek légbefúvó nyílás vonzza a tekintetet. A légáramlás a rácsozat tengelyének benyomásával illetve kihúzásával szabályozható. Az automatikus légkondicionáló berendezés forgatókapcsolói a középkonzol alsó részén, saját kezelõfelületükön kaptak helyet, s szintén repülõgépes formákra emlékeztetnek.

A kompakt, alul lapított karimával kialakított, háromküllõs multifunkciós kormánykerék mögött egészen újszerû mûszerkoncepció tûnik fel, amely a hibridhajtás egyes üzemállapotait látványos formában jeleníti meg a vezetõ számára. A fordulatszámmérõ helyét a kombinált mûszeregységben az úgynevezett "powermeter" vette át, amelynek mutatója 0 és 100 százalék közötti skálán jelzi a hajtásrendszer pillanatnyi összteljesítményét. Egy másik skála színes szakaszokra osztva, zöld és narancsszínû mezõivel mutatja már az elsõ pillantásra egyértelmûen, hogy az Audi A3 e-tron concept hajtásáról éppen az elektromos vagy a belsõégésû motor gondoskodik. Egy további mûszer az akkumulátor töltöttségi állapotáról tájékoztat.

A két körmûszer között mûködik a vezetõinformációs rendszer (FIS) nyolc col képátlójú kijelzõje, amely az MMI kezelési rendszer nagyméretû monitorjával együtt elegáns, háromdimenziós hatású grafikák formájában jeleníti meg a hibridrendszer üzemállapotait és energiaáramlásait. Az MMI-képernyõ mindemellett könnyen érthetõ oszlopdiagramokkal részletes tüzelõanyag-fogyasztási és rekuperációs statisztikával is szolgál.

A kardánalagútra épített konzolon kapott helyet az MMI multimédiás rendszer kezelõpanelje. Nagyméretû nyomó-/forgatókapcsolója további újdonságként mindjárt az "MMI touch" funkció érintõfelületét is magában foglalja,  az MMI monitorja különösen lapos kialakításban elektromosan emelkedik ki a mûszerfalból.
Klasszikus lépcsõshátú limuzinként az Audi A3 e-tron concept alacsony rakodóperemmel kialakított, tekintélyes méretû, 410 literes csomagteret kínál.

A koncepcióautó hajtásáról, hálózatról tölthetõ (plug-in) hibridmodellként két erõforrás gondoskodik. Az egyik egy 155 kW (211 LE) teljesítményû, négyhengeres 1.4 TFSI belsõégésû aggregát, turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel, míg a másik egy 20 kilowattot (27 LE) produkáló elektromos motor. A rendszer összteljesítménye 175 kW (238 LE), ami a két motor harmonikus együttmûködésével álló helyzetbõl 6,8 másodperc alatt gyorsítja a limuzint 100 kilométer/órás tempóra, majd tovább, 231 kilométer/óra végsebességéig. Átlagos tüzelõanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 2,2 literre adódik, e magas fokú hatékonysághoz – a márka gazdaságosságnövelõ mûszaki megoldásai modulrendszerû koncepciójának elemeiként – az Audi intelligens hõmenedzsmentje, illetve az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerei is nagyban hozzájárulnak.


Az Audi A3 e-tron concept hajtásrendszerének "szíve" a hátsó ülések alatt elhelyezett lítiumion-akkumulátorok csomagja, amely 12 kWh energiatároló képességével akár 54 kilométer tisztán elektromos közlekedést is lehetõvé tesz. Az akkumulátorok töltésérõl menet közben a szériakivitelhez tartozó fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, míg álló helyzetben az otthoni elektromos hálózat gondoskodik. Mindezek segítségével a városi használat túlnyomó része teljes mértékben emisszió-mentes üzemben oldható meg.

A kompakt plug-in hibridmodell sebességváltójaként a korszerû hétfokozatú S tronic szolgál, amely két váltórészbõl illetve egy-egy tengelykapcsolóból épül fel. Az elõválasztott fokozatok közötti kapcsolási folyamatok tulajdonképpen a tengelykacsolók közötti váltásra korlátozódnak, így azok villámgyorsan, s különösen kényelmesen, gyakorlatilag az erõfolyam megszakítása nélkül mehetnek végbe.

Kapcsolódó cikkek:

Audi A1= öt csillag

Nyertes Audik

pohu/gyári fotók2011-05-06

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Audi A3 Attraction 1.6

Audi A3 Attraction 1.6 - kiskép

Ár: 5.120.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI

Audi A3 Attraction 1.4T FSI - kiskép

Ár: 5.505.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic - kiskép

Ár: 5.981.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...