A három márka együttmûködésébõl született C1 modell a Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA) kolíni gyárában, a Cseh Köztársaságban készül.
Az alkalmazott közös elemek (padlólemez, elsõ ajtók és szélvédõ) jelentették a kiindulási alapot a Citroen formatervezõinek. A C1 a hátsó ajtó és a hátsó lámpák világosságot hangsúlyozó eredeti kialakításával, valamint az ötajtós változatnál egészen a hátsó lámpákig hátranyúló hátsó ajtók egyedi formájával is újat hoz. C1 három- és ötajtós változatban rendelhetõ.
A 3.43 m hosszú, 1.63 m széles és 1.47 m magas C1 a városi forgalomban ideális, fürge, kompakt gépkocsi. Kis mérete mellett a 9.5 m fordulási kör átmérõ és a sebességváltó fürgeséget és gyorsításokat elõtérbe helyezõ áttételezése kellemessé teheti a vezetést a városi közlekedésben. A C1 négy teljes értékû üléssel tervezték.
A Toyota által szállított 68 lóerõs, 1.0i benzinmotor háromhengeres, (hengerenként 4 szelepes) kategóriájában a legkönnyebb (67 kg) és ebbõl adódóan takarékos motor. Fogyasztása, vegyes használat esetén mindössze 4.6 l/100 km. Alacsony CO2 kibocsátásával (109 g/km) szintén kitûnik a versenytársak közül. Rugalmas a motor: hatezres percenkénti fordulatszámon 50 kW teljesítményt ad le és 3600 percenkénti fordulatszámon 93 Nm nyomatékkal rendelkezik. A motor folyamatosan változó vezérlésû, (VVT) így a fordulatszámtól függetlenül igyekszik biztosítani az égésterek optimális feltöltését.

hirdetés
Ajánlott olvasnivaló