Nincs széndioxid körforgás
A Volkswagen már javában dolgozik a második generációs bio-üzemanyagok ipari elõállításának tervén.
Egymillió eurós bioEgymillió euróval támogatja a Volkswagen AG egy új, a bio-üzemanyagok továbbfejlesztésével foglalkozó alapítványi fakultás létrehozását a Braunschweig-i Mûszaki Egyetemen. Az errõl szóló megegyezést csütörtökön írta alá Dr. Jürgen Hesselbach professzor, a Braunschweig-i Mûszaki Egyetem elnöke és Dr. Jürgen Leohold professzor, a Volkswagen-konszern fejlesztési igazgatója.
?Az alternatív üzemanyagok fontos részét képezik a Volkswagen hajtáslánc-stratégiájának. Az iparág és az egyetemek közös kutatása alapozza meg az új alkalmazásokat és ezáltal segít szélesebb körben is elterjeszteni azokat.? - mondta Dr. Jürgen Leohold professzor az egyezmény aláírásakor Braunschweig-ban. ?A Volkswagen és a Braunschweig-i Mûszaki Egyetem eredményes együttmûködése már hosszú ideje tart. Ezzel a lépéssel elmélyítjük az ipar és a fejlesztés kapcsolatát ezen a fényes jövõvel rendelkezõ területen.? A fakultás támogatása öt éves idõtartamra szól.
A tanszék kutatási területei közé tartozik többek között a biogén üzemanyagok optimalizálása. Ehhez jön még új regenerációs üzemanyagok kiegyensúlyozása és a felhasználásukkal kapcsolatos lehetõségek és veszélyek vizsgálata.
A mind ez ideig egyedülálló együttmûködés további résztvevõi a német Nemzeti Földmûvelési Fejlesztési Intézet és a Német Bio-üzemanyagipari Szövetség, amely az alapítványi tanszéket évi 50 ezer euróval támogatja.
A Volkswagen már javában dolgozik a második generációs bio-üzemanyagok ipari elõállításának tervén, és az üzemanyag-fejlesztés terén szorosan együttmûködik más autógyártókkal, biotechnológiával foglalkozó cégekkel, valamint olajkonszernekkel. A Volkswagen támogatja az eredményesnek ígérkezõ kutatást és már fejleszti a bio-üzemanyagokkal mûködõ motorokat: A Choren Industries GmbH-val és más partnerekkel közösen fejlesztették ki a teljesen szintetikus dízelhajtóanyagot, a SunFuel®-t.
A biomassza használatának köszönhetõen ebben az esetben a széndioxid-körforgás majdnem teljesen zárt és az üvegházhatásért felelõs gázok mennyisége mintegy 90 százalékkal csökkenthetõ. Az Otto-rendszerû üzemanyagok terén a Volkswagen többek között a kanadai Iogennel mûködik együtt, hiszen a cellulóz-alapú etanol elõállításával szerzett tapasztalataiknak köszönhetõen hasonlóan magas arányban lehet csökkentetni a széndioxid-kibocsátást.

Ajánlott olvasnivaló
Érdekes lehet még
Volkswagen Golf Variant Comfortline 1.4 TSI
Ár: | 6.011.000 Ft |
Felépítés: | Kombi |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Volkswagen Polo 60 Trendline
Ár: | 2.790.000 Ft |
Felépítés: | Ferdehátú |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Volkswagen Polo 70 Trendline
Ár: | 2.891.000 Ft |
Felépítés: | Ferdehátú |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |