hirdetés
hirdetés

Ráncfelvarrott Suzuki SX4

A Suzuki SX4 külseje megújult kissé: új az elsõ lökhárító és hûtõrács, ezenkívül az autó új elsõ és hátsó védõlemezeket kapott. Dízelmotorcsere.
 

Új motor, csendesebb kocsi





A Suzuki S4 megkapta elsõ ráncfelvarrását. Jelentõs változás a motorizációban, hogy  az 1,9-es DDiS (a Suzuki által fejlesztett Direct Diesel injection, vagyis közvetlen dízelbefecskendezésû motor) helyett a kocsiba 2,0 literes, közbensõ hûtésû, turbófeltöltésû DDiS motor kerül, aminek köszönhetõen az eddigi 280 Nm/2,000 rpm-rõl 320Nm/1,500 rpm-re nõtt a maximális nyomaték, ugyanakkor az CO2-kibocsátás 166 g/km-rõl 129 g/km-re csökkent. Az átlagos fogyasztás pedig 4,9 l/100 km lett kétkerékmeghajtással, hatsebességes kézi váltással.

Nemcsak ennél a változatnál, hanem az összes motornál sikerült leszorítani a CO2-kibocsátást és optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást. Az új 1.5-ös benzinüzemû VVT (Variable Velve Timing – vagyis intelligensen változó szerepvezérlésû) motor CO2-kibocsátása például mindössze 139 g/km, s átlagos fogyasztása is csak 6,1 l/100 km (ötsebességes kézi sebességváltós modellnél).

A Suzuki tervezõmérnökeinek lényegesen sikerült lejjebb vinniük a gépkocsi zajszintjét. A motortér nagyobb alsó borítást kapott, emellett finomítottak a kardántengely csillapításán, és az új váltókulissza-borítás is csökkenti a zajt. A karosszéria elemei merevebbek lettek, és finomabb belsõ anyagok kerültek bele. Mindezeknek köszönhetõen javult a hangszigetelés és a hangelnyelés, így kevesebb a motorzaj és külsõ zaj jut be az utastérbe.
További változás, hogy a hátsó tárcsafékeket még jobban hozzáigazították a ferdehátú SX4 használatából fakadó igényekhez (kivéve a GA alapmodellt).Az ESP-vel (Electronic Stability Program) is felszerelt ferdehátú SX4 az egyik legolcsóbb olyan gépkocsi lett, amelyben elektronikus fékerõelosztásos ABS és akár 6 légzsák is van.

Az SX4 külseje is megújult kissé: új az elsõ lökhárító és hûtõrács, ezenkívül az autó olyan új elsõ és hátsó védõlemezeket kapott, amelyek vélhetõen még jobban dacolnak majd a terep- és idõjárási viszonyokkal. További újdonság, hogy a ferdehátú SX4 új, 16 collos, ötküllõs könnyûfém felnis 205/60R16 kerekeken fut majd. Ha valaki még teljesebb sportautó-karakterre vágyik: az új "Aero'' extra csomag további részletekkel gazdagítja az SX4 sportos külsejét, és a megannyi versenytapasztalatot egyesítõ aerodinamikus kiképzést.

A megújult mûszerfalon immár digitális kijelzõk tájékoztatják a vezetõt. A klímaberendezés kezelõfelülete is teljesen átalakult. A  vásárlók igényeinek megfelelõen mostantól a Suzuki kormányára szerelt audio-vezérlõgomboknak és a reflektormagasság-állító gomboknak a kezelését is háttérvilágítással gyártja.


 A hátsó ülés 60–40-es osztásának és dönthetõségének köszönhetõen  flexibilisebbé, könnyebben átalakíthatóvá válik az utazó- és a csomagtér. A magas tetõ és a flexibilis üléselrendezés tágas belsõ teret biztosít öt felnõtt utas kényelmes utazásához, vagy igen nagy mennyiségû, 1045 liter térfogatú (VDA/gyártó adat) csomag szállításához – utóbbihoz természetesen a hátsó üléseket elõre kell dönteni. Az új kényelmi elemek között olyanokat találunk, mint az ajtókon található kartámaszok puha betétei, a krómozott ajtókilincsek a legfelsõ, GLX kategóriában, valamint a mûszerfal közepén elhelyezett hangszóró. A csúcsfelszereltségû SX4-est kulcs nélküli indítórendszer, valamint egyéb új alkalmazások teszik még kényelmesebbé.

A Suzuki tovább finomította a négyajtós SX4-est is, anélkül hogy alapjaiban változtatta volna meg. Az új generációs SX4 sedan merevebb karosszériával, még jobb kilátási paraméterekkel és magasabb szintû komforttal készül.
Az 1.6-os VVT motorban olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeknek köszönhetõen javult a teljesítménye és környezetkímélõbb is lett:. A CO2-kibocsátás 165 g/km-rõl 143 g/km-re csökkent, az üzemanyag-fogyasztás pedig 6,8 l/100 km-rõl 6,2 l/100 km-re mérséklõdött az ötsebességes, manuális váltós modellnél.

Elegánsabb dizájnt kapott a hûtõrács, s az elülsõ, oldalsó és hátsó alsó spoilerek sportosabb és harapósabb külsõt kölcsönöznek az SX4 sedan-nak. A szedán újratervezett belsõt kapott- vagyis itt is új mûszerfal, benne digitális kijelzõkkel, új  a klímaberendezés  kezelõfelülete, háttérvilágításúak a kormányra szerelt audio-vezérlõgombok és a reflektormagasság-állító, valamint változtak az ajtók kartámaszainak puha betétei és az eddiginél jobb minõségû lett az  üléskárpit.



Kapcsolódó cikkek:

 
Kitüntetett Suzuki

Teszt: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS
 

rv/gyári képek2009-10-07

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Espace Family 2.0 dCi auto FAP

Renault Espace Family 2.0 dCi  auto FAP - kiskép

Ár: 8.290.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Automata

Részletes adatok...

Suzuki Alto 1.0 GLX AC

Suzuki Alto 1.0 GLX AC - kiskép

Ár: 2.499.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Suzuki SPLASH 1.0 GC (AC)

Suzuki SPLASH 1.0 GC (AC) - kiskép

A megújult változat

Ár: 2.203.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...