hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új Audi A8

Az új A8 két motorváltozattal mutatkozik be, a 4.2 FSI 273 kW (372 LE), míg a 4.2 TDI 258 kW (350 LE) teljesítményt kínál, no meg számtalan innovatív megoldást.

Érintõs Audi




 A 2010 elején márkakereskedõkhöz érkezõ, új Audi A8 karosszériája a márkára oly jellemzõ módon túlnyomórészt alumíniumból készül. A négykarikás márka éppen 15 esztendeje jelent meg a sorozatgyártásban is az Audi Space Frame (ASF) technológiájával, mégpedig éppen az Audi A8 elsõ generációjában. Az új A8 karosszériája már csupán 231 kilogrammot nyom, azaz 40 százalékkal könnyebb a vele összevethetõ acélkonstrukciónál. Mindez e modell környezetvédelmi mérlege tekintetében is jelentõs elõnyöket képvisel.

Az Audi A8 továbbfejlesztett MMI (Multi Media Interface) kezelési rendszere úttörõ újdonsággal jelenik meg, s „MMI touch” néven immár touchpad-funkciót is kínál. Segítségével a vezetõ a jármû számos funkcióját különösen újszerûen vezérelheti, például a navigációs célok vagy telefonszámok megadásakor a megfelelõ betûket és számokat egyszerûen a touchpad felületére rajzolhatja.


Az "MMI Navigation plus" navigációs rendszer egészen újszerû kapcsolatban áll a továbbfejlesztett vezetõi segédrendszerekkel, s az út vonalvezetését elõre "olvasva" fontos adatokkal látja el az automata sebességváltó, a fényszórók és az araszoló funkcióval (Stop & Go) kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC) elektronikus szabályzóegységeit. E magas intelligenciájú rendszerek ily módon már elõre felismerhetik és elemezhetik a különbözõ komplex menethelyzeteket, ezáltal is hatékonyan segítve a vezetõt azok megfelelõ kezelésében.
Számos szituációban segíthet az új "Audi pre sense" biztonsági berendezés a balesetek megelõzésében vagy azok következményeinek enyhítésében. Ugyancsak új technikaként mutatkozik be az érzékelt gyalogosokat a vezetõ számára külön megjelölõ éjjellátó rendszer, valamint a sebességkorlátozásokat és kiegészítõ jelzéseket figyelemmel kísérõ sebességhatár-kijelzés. A multimédia területén az Audi szintén megoldások egész sorát kínálja, a paletta egészen a "Rear Seat Entertainment" hátsó szórakoztató berendezésig, illetve a különösen korszerû, s a vezetõre összpontosító, átfogó online-szolgáltatásokig ível.


Az új A8 két motorváltozattal mutatkozik be, a 4.2 FSI 273 kW (372 LE), míg a 4.2 TDI 258 kW (350 LE) teljesítményt kínál, s rövidesen a teljes egészében új fejlesztésû 184 kilowattos (250 LE) 3.0 TDI is csatlakozik a palettához. Mindegyik erõforrást megnövekedett teljesítmény és forgatónyomaték jellemzi, miközben üzemanyag-fogyasztásuk jelentõsen mérséklõdött. Ez az elõny az intelligens gazdaságosságnövelõ megoldásoknak – mint a fékezések során a jármû mozgási energiájának részbeni visszatáplálása (rekuperáció) vagy a motorok innovatív hõmenedzsmentje – köszönhetõen akár a 22 százalékot is elérheti. A 3.0 TDI változat mindemellett az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop-System) is tartalmazza.

A késõbbiekben csatlakozik a kínálathoz a 3.0 TDI egy további változata, amely 150 kW (204 LE) maximális teljesítménnyel hajtja majd az elsõ kerekeket. E változatot az EU-menetciklus során 100 kilométerenként mindössze 6,0 literes kombinált üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként csupán 159 gramm széndioxid-kibocsátás jellemzi – mindeddig elérhetetlen értékként a luxuskategóriában.


A gazdaságosság érdekében már alapkivitelben alkalmazott, új sebességváltó is fontos szerepet játszik, a nyolcfokozatú tiptronic viszonylag szûk fokozatosztása mellett is különösen széles áttételi tartományon mûködhet. Vezérlése a váltókar, vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyûi segítségével kizárólag elektronikus úton zajlik. Az új A8 esetében szintén az alapfelszereltséget bõvítõ quattro állandó összkerékhajtás kifejezetten sportos, a hátsókerék-hajtású karaktert hangsúlyozó szabályzás mentén mûködik. A hátra érkezõ forgatónyomatékot kívánságra – az A8 4.2 TDI esetében már
szériakivitelben – sport-differenciálmû osztja el dinamikusan a hátsó kerekek között.


Tervezõi futómûve tekintetében is piaci szegmense legsportosabb luxuslimuzinjaként pozícionálták az új A8 modelleket. A lengõkarok alumíniumból készülnek. Az adaptív csillapítás-szabályzással kiegészített "adaptive air suspension" légrugózás szintén szériafelszerelésként szerepel, s az "Audi drive select" menetdinamikai rendszerbe integráltan mûködik. Mindezen technikák kívánságra a dinamikus kormányzással egészíthetõk ki.

Az új Audi A8 közel 150 ezer példányban értékesített elõdje sikertörténetének folytatása jegyében érkezik a piacra. Az elsõ kiszállítások áprilisra várhatók, a 4.2 FSI várhatóan 27 500 000 forintos alapáron, míg a 4.2 TDI 28 200 000 forintos alapáron jelenik meg az árlistán.



Kapcsolódó cikkek:

Nyertes Audik

Audi A5 Sportback

po/gyári képek2010-01-05

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Audi A3 Attraction 1.6

Audi A3 Attraction 1.6 - kiskép

Ár: 5.120.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI

Audi A3 Attraction 1.4T FSI - kiskép

Ár: 5.505.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic - kiskép

Ár: 5.981.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...