hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új Hyundai Santa Fe

Hét légzsákkal, háromféle motorkínálattal, megújulva, aktív motorházfedéllel-jövõre jön az új Hyundai Santa Fe, tripla 5 garanciális csomaggal. Nagyobb és erõsebb.
 


Megnõtt a Santa Fe



A 2000-ben bevezetett Santa Fe világszerte csaknem 2,56 millió példányban talált gazdára. A Hyundai várakozásai szerint az új generációs modell tovább erõsíti a márka pozícióját a szabadidõjármû piacon, és 2013-ban, az értékesítés elsõ teljes évében több mint 5 százalékos piaci részesedésre tehet szert Európában. Az új generációs Santa Fe is megkapja a Hyundai Tripla 5 garanciális csomagját.


Az újdonságon rögtön felismerhetõ a márka jellegzetes, hatszögletû hûtõmaszkja-  sötét króm kivitelben. A lökhárító fölött húzódó nagyméretû fényszórók könnycsepp alakja  a ködfényszórók sziluettjében köszön vissza. A karosszéria mélyre húzódó, kéttónusú alsó része bõséges szabad hasmagasságot biztosít; a szembõl látható, ezüstszínû alsó burkolópanel egyszerre javítja a modell aerodinamikáját és biztosít ütésvédelmet a modell fenéklemezének. A mélyre nyúló ajtók a küszöbre záródnak, így utóbbiak minden körülmények között tiszták maradnak, így be-, illetve kiszállás során nem szennyezik be az utasok ruházatát. Az elsõ és a hátsó kerékívek mélyre nyúlnak, így az abroncsok szinte felsõ szélükig
kilátszanak. A kerekeknél alkalmazott karosszéria-domborítás még erõteljesebbé és határozottabbá teszi az autó megjelenését-a korábbi típushoz képest.

Az új generációs Santa Fe 2700 mm-es tengelytávja megegyezik az elõdmodellével, ugyanakkor az autó összességében hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett. Az elsõ és második üléssorban a második generációs modellnél tágasabb (+38, illetve +45 mm) lábtér várja az utasokat. Az egy darabból álló, széles és hosszú panoráma napfénytetõnek köszönhetõen pedig van fény az egész utastérben. A csomagtartó 37 mm-rel mélyebb, mint az elõdmodellnél, ami kategóriaelsõ 534 literes kapacitást eredményez (ötszemélyes konfigurációban).


A manõverezést a csomagtartó fedelén elhelyezett, hátramenet kapcsolásakor automatikusan aktiválódó tolatókamera segíti, amelynek széles látószögû képe a mûszerfali, 7 colos kijelzõn jelenik meg. A kamera elég mélyen található ahhoz, hogy a vezetõ az alacsony akadályokat, illetve kistermetû gyalogosokat (pl.: gyermekeket) is észlelje.

A fedélzeten megtalálható még jónéhány vezetõtámogató rendszer, mint például a radarvezérelt távolságtartó tempomat, vagy a környezeti viszonyok függvényében automatikusan aktiválódó szürkület-érzékelõs világítás, és esõérzékelõs ablaktörlõ. Az új generációs Santa Fe-t az intelligens parkolássegítõ rendszerrel is felszerelik, az opcióként megrendelhetõ, 220 voltos aljzat révén az utasok közvetlenül az autóról mûködtethetnek olyan elektromos eszközöket, mint a hordozható számítógép, nyomtató vagy porszívó. A csomagtartóban kialakított dugalj legfeljebb 200 watt névleges teljesítményû fogyasztókat képes külön átalakító nélkül táplálni.

A hajtáslánc-választék egy benzines és két dízelmotorból áll. Mindhárom erõforrás komoly teljesítményt (150-200 LE) biztosít, a korábbinál is kedvezõbb üzemanyag-fogyasztás és természetesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett.A kínálat élén továbbra is a Hyundai 2,2 literes ’R’ dízelmotorja áll, változó geometriájú turbófeltöltõvel (VGT) felszerelve. A motor maximális teljesítménye 200 lóerõ, legnagyobb forgatónyomatéka 431 Nm. A Hyundai mérnökei 145 g/km-re mérsékelték a motor CO2-kibocsátását, így ez kategóriájának legtisztább üzemû tagja. Ezzel a motorral  a modell álló helyzetbõl 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára (kézi sebességváltó, 2WD hajtáslánc).


A kocsi dízelmotor-kínálatát egy kisebb, 2,0 literes, változó geometriájú turbófeltöltõvel felszerelt (VGT) ’R’ erõforrás egészíti ki. A 150 LE teljesítményû, 382 Nm forgatónyomatékú motor kifinomult mûködésû, CO2-kibocsátása a Santa Fe fedélzetén csupán 155 g/km. A két dízelmotor változó geometriájú turbófeltöltõje révén az új generációs Santa Fe már alacsony (2000/perc) fordulatszámon hozza a forgatónyomaték maximumát, így az autó éppúgy alkalmas lehet  valódi terepek leküzdésére, mint a dinamikus országúti közlekedésre.

A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlók számára a 2,4 literes ’Theta II’ GDI erõforrás jelent alternatívát. A 193 LE csúcsteljesítményû, mindössze 197 g/km CO2-kibocsátású motor kategóriájának legtisztább üzemû modelljévé teszi az új generációs Santa Fe-t.

Az új Santa Fe az elsõ olyan Hyundai szabadidõjármû, amely megkapta a márka FLEX STEER szervokormány rendszerét. A rendszer háromféle kormánymû-beállítást biztosít, igazodva a vezetõ pillanatnyi igényeihez és a menetviszonyok diktálta követelményekhez. Az aktuálisan kiválasztott üzemmódról (normál, sport vagy komfort) a mûszercsoporton elhelyezett, 4,2 colos LCD képernyõn keresztül tájékoztat a rendszer.  A megelõzõ rendszerek között említhetjük a blokkolásgáltót (ABS), a menetstabilizálót (ESP), a jármûstabilitás-szabályozást (VSM), az ereszkedés-szabályozó rendszert (DBC) és a visszagurulás-gátlót. A Santa Fe sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszere tájékoztatja a vezetõt, ha az autó úgy lépi át a forgalmi sáv határait, hogy a vezetõ elõtte nem aktiválta az adott oldali irányjelzõt. A veszélyhelyzetre hangjelzés hívja fel a vezetõ figyelmét. A távolságtartó tempomat figyeli a Santa Fe elõtt haladó forgalmat, és biztosítja, hogy az autó túlságosan ne közelítsen meg más jármûveket.

Az új generációs Santa Fe az alapfelszereltség részeként hét légzsákot kínál: a vezetõ-és utasoldali elülsõ, oldalsó és függönylégzsákok mellett szériafelszerelés a vezetõoldali térdlégzsák. A Hyundai mérnökei a gyalogosok biztonságát is szem elõtt tartották, ezért a Santa Fe-t a márka történetében elsõként aktív motorházfedéllel szerelték fel, amely jelentõs mértékben fokozza a gyalogosok védelmét egy esetleges gázolás során. Ütközés esetén a motorházfedél megemelkedik, csökkentve a becsapódás energiáját, és ezzel a sérülés kockázatát.



Mûszaki adatok:(elõzetes)


Dízelmotorok

2,0 literes 150 LE
Típus / lökettérfogat    ’R’ motor, VGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 1995 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték        110 kW (150 LE) @ 4000/perc / 382 Nm @ 2000/perc
Furat x löket (mm)                84 x 90
Sûrítési viszony                 16,5

2,2 literes 200 LE
Típus / lökettérfogat    ’R’ motor, VGT, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 2199 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték        147 kW (200 LE) @ 3800/perc
431 Nm @ 2000/perc
Furat x löket (mm)                85,4 x 96
Sûrítési viszony                 16

Benzinmotorok

2,4 literes 193 LE
Típus / lökettérfogat    Theta II 2.4 GDI, négyhengeres, DOHC 16 szelepes / 2359 cm3
Teljesítmény / forgatónyomaték        142 kW (193 LE) @ 6300/perc
245 Nm @ 4250/perc
Furat x löket (mm)                88 x 97
Sûrítési viszony                 11,3


Kerékfelfüggesztés és rugózás
Elöl     Teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson rugóstag, csavarrugóval és gáztöltésû lengéscsillapítással. Kanyarstabilizátor rúd.
Hátul     Teljesen független, segédvázkeretre szerelt, többlengõkaros felfüggesztés, csavarrugóval és gáztöltésû lengéscsillapítással.


Méretek (mm)
Külsõ
Teljes hosszúság    4690
Teljes szélesség     1880
Teljes magasság    1680
Tengelytáv             2700
Elsõ túlnyúlás          935
Hátsó túlnyúlás      1055
Közegellenállási együttható    0,34 Cd

Belsõ            Elöl             Hátul
Fejtér            1006            992
Lábtér           1120           1000
Csomagtartó         534 (liter)       Ötszemélyes konfigurációban

Kapcsolódó cikkek:

Hyundai i.oniq koncepcióautó


Új Hyundai kombi: i30cw


ge/kgy/gyári képek2012-04-22

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Hyundai i20 Life AC 1.25i

Hyundai i20 Life AC 1.25i - kiskép

ABS+ESP

Ár: 2.990.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Hyundai i20 Life AC 1.1 CRDi

Hyundai i20 Life AC 1.1 CRDi - kiskép

ABS+ESP

Ár: 3.499.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Hyundai i20 Comfort 1.25i

Hyundai i20 Comfort 1.25i - kiskép

ABS+ESP

Ár: 3.299.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...