hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Új: Mercedes-Benz M-osztály

A Mercedes-Benz M-osztály új generációját elsõ pillantásra felismerhetõvé teszi a karakteres karosszéria és a C-oszlop jellegzetes formája. Különösen a csekély fogyasztás és emisszióértéke is lenyûgözõ.

A harmadik nemzedék




Új mércét állít fel a luxusterepjárók világában a Mercedes-Benz M-osztály harmadik nemzedéke. Különösen a csekély fogyasztás és emisszió lenyûgözõ: a modellválasztéké átlagosan 25 százalékkal csökkent.

Kimagaslik az ML 250 BlueTEC 4MATIC, amely átlagosan 6,0 litert fogyaszt, és 1500 kilométert tehet meg egy tankolással. Úton és terepen az új 4MATIC állandó összkerékhajtás, a tovább fejlesztett futómû és az innovatív menetdinamikai rendszerek fokozzák képességeit. Markáns design és kényeztetõ utastér teszi teljessé a hatást.


Következetesen csökkentett méretû modern motorok, osztályelsõ, 0,32-es alaktényezõ és átfogó BlueEFFICIENCY környezetvédelmi intézkedések járulnak hozzá a kiváló energiamérleghez. A nagyfokú gazdaságosság alapját a BlueTEC dízelek és az új generációs BlueDIRECT benzinmotorok (egyenlõre egy benzines van – tehát csak motor) vetik meg. Az ML 250 BlueTEC-ben a többek között az S-osztályból ismert négyhengeres, EU-6-os környezetvédelmi besorolású, rendkívül takarékos gép váltja fel a típuselõd 3,0-literes V6-osát.
       
Szintén EU-6-os besorolású az ML 350 BlueTEC átdolgozott 3,0-literes V6-osa, amely növelt menetteljesítmények mellett fogyaszt jóval kevesebbet elõdjénél. Ezt például az innovatív LDS technikával érték el, amely már 2005 óta bevált a nagyteljesítményû AMG motorokban. Ugyanezzel az eljárással vonják be a V6-os dízelmotor hengerperselyeit is, jelentõsen mérsékelve a súrlódási veszteséget. Egyedül ezáltal 3 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el.

A gazdaságosság az átfogó BlueEFFICIENCY környezevédelmi intézkedéscsomag érdeme is. Ide tartozik a széria ECO Start-Stop funkció, az új hétfokozatú 7G-TRONIC PLUS automata nyomatékváltója, a súrlódást csökkentõ csapágyazás és féltengely, valamint a váltóolaj hõszabályozása, de az elektromos szervokormány és a kis gördülési ellenállású gumiabroncs is. Tovább csökkenti az energiafelhasználást a tökéletesített, lekapcsolódó ékszíjhajtás és a segédberendezések szükség szerinti vezérlése. A motor olaj-és vízszivattyúja, vagy a hátul elhelyezett üzemanyag-szivattyú csak akkor mûködik, amikor szükség van rá. Hasonlót mondhatunk a THERMATIC és THERMOTRONIC klímaberendezésrõl. Az i-re a pontot a dízelek áramlásra és ellennyomásra optimalizált kipufogója teszi fel. A súly-spirál emelkedését alumínium lengõkarokkal és motorháztetõvel, illetve magnézium tûzfallal állították meg.

A cW = 0,32 alaktényezõ (ML 250 BlueTEC) kategóriájának legáramvonalasabb jármûvévé teszi az új M-osztályt (cW × A = 0,92 m2, az elõdé 0,94 m2). Ennek fõ tényezõi a karosszéria kedvezõ alakja, a aerodinamikailag formázott elsõ lökhárító egybeépített spoilerrel, valamint sok egyéb részlet, például: a hûtõ környékének tömítése, szabályozható hûtõzsaluval, a fényszóró és a géptetõ közötti rés lezárása, levegõ-kilépõnyílás az elsõ sárvédõben, új külsõ tükörház,tökéletesített tetõspoiler, stb.

Már az új M-osztály alapkivitele is nagyfokú komfortról, dinamikus közúti viselkedésrõl és kiváló terepjáró képességrõl ad tanúbizonyságot. Elsõ ízben kapott az acélrugós futómû szelektív lengéscsillapítást, amely aszfalton vagy lassú terepmenetben lágyan reagál, kellemessé téve az utazást, de nagy tempónál, vagy hirtelen kikerülési manõver közben felkeményedik, fokozva a stabilitást. Az elektromos szervokormány pedig mindig a helyzetnek legmegfelelõbb rásegítést adja: gyerekjáték vele a beparkolás vagy a terepi manõverezés. A fordulókör a kategória legkisebbje, átmérõje 11,80 méter. Nagy sebességnél, a stabilitás érdekében, csökken a rásegítés.


A kiépített utak elhagyására az alapfelszereléshez tartozó terep-készlet készíti fel az ML 350 BlueTEC 4MATIC és az ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY modellt. Ebbe beletartozik például a 4MATIC állandó összkerékhajtás, az elektronikus 4ETS trakció-vezérlés, valamint egy terep-gomb, amely a speciális terep-menetprogramot aktiválja: megemeli a kerék-túlforgás küszöbértékét és a 7G-TRONIC PLUS váltási pontjait,
laposabb gázpedál-jelleggörbe tesz lehetõvé finomabb adagolást, a blokkolásgátló terep programja alkalmazkodik a laza talajhoz.

Közben az elindulássegéd HOLD funkciója nem engedi emelkedõn visszagurulni a jármûvet, a lejtmeneti sebesség szabályzó (Downhill Speed Regulation, DSR) pedig lejtõn lefelé is önmûködõen megtartja beállított sebességet. Aki pedig különösen sok terepezést kíván az új M-osztálytól, megrendelheti hozzá az opcionális ON&OFFROAD csomagot.
       
Az új M-osztály is a Mercedes-Benz márkafilozófiájának megfelelõ, átfogó REAL LIFE SAFETY biztonsági koncepciót valósítja meg, amely fõképp a baleseti történésekre összpontosít. Szilárd alapját a stabil utascella képezi, elsõ és hátsó gyûrõdõ zónával.

Az orrkiképzést a homlokfal és a kétszintû hossztartók képezik. Az utóbbiakat két függõleges elem köti össze. A padlót külön kardánalagút, oldalsó hossztartók, és a tetõoszlopokhoz kapcsolódó erõsítések szilárdítják. Az oldalfal belsejében nagyszilárdságú acél elemet helyeztek el. Az esetleges oldalütközés energiáját kereszttartók és a tetõkeret veszik át. Mivel a tank a hátsó híd elõtt van, hátul is elegendõ tér maradt alakváltozásra, amelyben fõképp a dobozszelvényû hossztartó vesz részt. Az M-osztály gyalogosvédelmét a széria aktív motorháztetõvel javították. Gondolkodó partner védi az utasokat és másokat.

Az új M-osztály biztonságának fokozásáról mindenekelõtt az S- és E-osztályból ismert asszisztens-rendszerek gondoskodnak. Alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST éberségfigyelõ, az elõrelátó PRE-SAFE®  utasvédelmi  rendszer, az abroncsnyomás-ellenõrzõ , valamint az adaptív féklámpa és a BAS fékasszisztens. Kívánságra beépítik a következõket is: Intelligens Világítási Rendszer (ILS), különleges fényfunkciókkal (2012 Q1tõl)
éjjellátó asszisztens Plus, gyalogos felismeréssel. Táblafelismerõ  rendszer (széria a COMAND Online-hoz), aktív sávtartó rendszer, aktív holttér figyelõ rendszer, DISTRONIC PLUS radaros követési távolságtartó rendszer,stb.


Az új generációt elsõ pillantásra felismerhetõvé teszi a karakteres karosszéria és a C-oszlop jellegzetes formája. Elöl a magabiztos hûtõmaszk dominál a központi csillaggal. A fényszórók designja különösen érvényesül az opcionális Intelligens Világítási Rendszer (ILS) világítórendszer esetén. A fénydiódás nappali menetfényt a lökhárítóba integrálták. A hûtõmaszk alatt nagy, krómhatású alsó védõlemez fokozza az erõteljes hatást.

Oldalnézetbõl nyúlánk vonalak emelik ki a jármû közúti alkalmasságát, hosszú tengelytávval és rövid túlnyúlásokkal, sportosságára hátrafelé lejtõ tetõvonal utal. A hátsó oldalablak folyamatosan megy át a hátsó szélvédõbe, egyöntetû látványt teremtve a kétrészes, fénydiódás lámpaegységgel és a nagy tetõ-spoilerrel. Meghatározó elem a rakodóperem-védelemmel ellátott lökhárító szárnymotívuma, illetve a krómhatású tetõsín és csomagtér-ajtófogantyú.

A könnyû, kis légellenállású keréktárcsák választéka 43,2 centimétertõl (17 coll) az elegáns és értékes 50,8 centis (20 col) változatig terjed. Kívánságra 53,3 centis (21 coll) AMG kerekeket szerelnek fel.


A hosszú távú komfortot nyújtó ülések valamennyi irányban elektromosan állíthatók. Hosszirányban 350, magasságban 90 milliméter a mozgási tartomány. Hátul újdonság a beállítható támladõlés és a síléc-alagút. Lefektetett ülésekkel 2010 liternyi raktért nyerünk.

A berendezés négyféle színe a fekete, a mandula-bézs, az alpaka-szürke és a dohány/gesztenye. Van szövet és ARTICO mûbõr kombináció, illetve ARTICO és bõr, hatféle színkombinációval, továbbá Sport-csomag esetén DINAMICA mûszálas szövet, ARTICO mûbõrt és fekete nappabõr.

 Széria az Audio 20 CD, dupla tunerrel, (2012. elsõ negyedévétõl) színes kijelzõvel (14,7 cm), MP3/WMA/AAC kompatibilis CD-játszóval, USB-csatlakozóval, lemezborító-kijelzéssel, AUX-IN csatlakozóval a középkonzolon, Bluetooth-kihangosítóval és telefon-billentyûzettel.

Kívánságra kapható hatlemezes CD-váltó, médiacsatlakozó, harman/kardon® „Logic7“ Surround térhatású hangrendszer, digitális rádió (DAB) és komfort-telefon. A Becker® MAP PILOT egész Európa térképét mutatja két vagy három dimenzióban. Figyelembe veszi a dugókat és hangutasítással adhatók be a címek. A kivehetõ modult internetkapcsolat segítségével otthoni számítógéprõl lehet frissíteni.

A COMAND Online multimédia-rendszer, nagyfelbontású 17,8 centi átmérõjû színes képernyõvel, elsõ ízben kínál Internet-hozzáférést az M-osztályban. Álló helyzetben kötetlenül lehet böngészni vele, vagy le lehet hívni a Mercedes-Benz alkalmazást, amelynek oldalai különösen gyorsan jönnek fel, és menet közben is egyszerûen lapozhatók. Szolgáltatása a Google™ lokális keresés, a Facebook-hozzáférés (2011 novemberétõl), az idõjárás-jelentés, valamint az a lehetõség, hogy elõzõleg a PC-n a Google Maps segítségével konfigurált útvonalat, vagy egyes célpontokat átvigyünk az autó navigátorára. Opció hozzá a hatlemezes DVD‑váltó, széria viszont a jelzõtáblákat figyelõ táblafelismerõ rendszer.


Az új M-osztály piaci bevezetésekor három modell szerepel a kínálatban: a 6,0 literes fogyasztásával (158 g CO2/km) rendkívül takarékos ML 250 BlueTEC 4MATIC teljesítménye 150 kW (204 LE), nyomatéka 500 newtonméter, százra gyorsulási ideje 9,0 másodperc, csúcssebessége 210 km/óra. Természetesen jóval húzósabban mozog nála az ML 350 BlueTEC 4MATIC, szintén mérsékelt 6,8 literes fogyasztással, 190 kW (258 LE) csúcsteljesítménnyel és bõséges, 620 newtonméteres nyomatékkal. V6—os dízel motorja 7,4 másodperc alatt gyorsít százra, és 224 km/órás végsebességet tesz elérhetõvé. A 225 kW-os (306 LE) benzines ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY megelégszik 8,5 literrel, maximális sebessége 235km/óra.

Az ügyfelek által nagyra becsült hagyomány, hogy egy-egy új modellsorozat megjelenésekor korlátozott darabszámú Edition-1 sorozatot hoznak forgalomba. Az M-osztály esetében ennek tartalma egy AMG Styling csomag, különleges, színre fényezett elsõ és hátsó köténylemezzel és küszöbtoldatokkal, illetve ötküllõs, polírozott AMG könnyûfém-kerekekkel (9 J x 20), amelyekre 265/45 R 20-as gumit szerelnek. Lyuggatott féktárcsák, féknyereg-burkolatok és metálfényezések teszik teljessé a látványt. Belül bõrkárpit fogad, gesztenye, vagy porcelán színben, díszvarrással. A bõr-fa kormánykerék alatt a DIRECT SELECT váltókarok esnek kézre. Nem hiányzik a memória-csomag, az ülésfûtés, a hátsó oldallégzsák és az automatikus gyermekülés-felismerés (AKSE) sem. Az M-osztály Edition 1 valamennyi dízel- és benzinmotorral kapható.







 


 
 

bögi/gyári képek2011-08-09

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló