Volkswagen fantázia
A ?cockpitban? egy 8 colos monitor mutatja a sebességet, az üzemanyag-szintet- és szén-dioxid kibocsátást.
VW: up!
Az up! A tervek szerint nagyváros-specialista lesz, s négy személy számára kínál megoldást a munkába vagy iskolába járásra, vagy éppen a strandra, esetleg a város környékére vezetõ kirándulásokra. Kisautó, amely naggyá igyekszik lenni, mivel minden más, hasonló hosszúságú (3,45 méter) és szélességû (1,63 méter) autónál tágasabb helyet kínál. Motorja ? a farában dolgozik, ami adja magától a térkínálatot, a hangulatot és a sajátos formavilágot. Az a tény, hogy az up! motorja a hátuljában kapott helyet, alapvetõen meghatározta külsejét. Nincs klasszikus hûtõrács, ezzel egy kicsit a VW Bogárra utal. A további meghatározó formai elemeket a fényszórók ferdén befelé futó kontúrjai, a közöttük vízszintesen húzódó szellõzõnyílások, a VW-embléma (a kevés krómozott elem egyikeként), a mélyen elõrenyúló elsõ csomagtér-fedél és a Volkswagen ?happy face? arculatát adó körbefutó fekete csíkkal kialakított lapos lökhárító képviselik. Az up! kompakt megjelenése ellenére is kifejezetten erõteljes fellépését az autó keresztméretéhez képest széles nyomtáv (1,42 méter) is hangsúlyozza. A kerekek a domborodó kerékjáratokkal és küszöbökkel közös szintbeli felületet alkotnak. A keréktárcsák radiális motívumainak és az egészen a peremig nyúló felületeiknek köszönhetõen a 18 colos keréktárcsák valós méretüknél jóval nagyobbnak hatnak. Az oldalnézetben egészen a lökhárítókig kitolt kerekek minimálisra mérséklik a karosszéria túlnyúlásait. A hosszú tetõív, a nagyméretû ajtók és az oldalablakoknak a hátsó kerék vonalában ferdén felfelé törõ, kontúrja szintén egyedi megoldás. Variálhatóság: a vezetõi kivételével mindegyik ülés összehajtható és kiemelhetõ. Mivel könnyû héjkialakításúak, valamelyik csomagtartóban ? az elsõn kívül ugyanis hátul is van egy ? egyszerûen és helytakarékosan helyezhetõk el. A nagyméretû tárgyak szállításakor így a beltér teljes hosszúsága jól kihasználható.
A csomagtér-ajtó átlátszó anyagból készül. A tervezõk a magasra helyezett hátsó lámpatesteket is e fedél alá rejtették. A hátsó csomagtér-fedél VW-emblémája mûszaki és vizuális értelemben egyaránt újszerû: szintén az üvegfedél mögött helyezkedik el, és bekapcsolt fények mellett ugyancsak világít. Az ergonómikus kialakítás mellett egy trükk is gondoskodik a kényelemrõl. Egyfajta, magától felfújódó matrachoz hasonlóan, egy szelepen keresztül levegõ pumpálható az ülõpárnákba. Az ülések kontúrjai így teljes mértékben az éppen bennülõ testéhez idomulnak. Az up! két központi kijelzõvel is rendelkezik. A ?cockpitban? egy 8 colos monitor látja el a vezetõt a legfontosabb információkkal, mint a sebesség, az üzemanyag-szint, illetve a pillanatnyi hatótávolság és szén-dioxid kibocsátás. A mûszerfal közepén, a vezetõ és az elsõ utas számára egyaránt könnyen látható és elérhetõ helyen ? további 7-colos érintõképernyõ van, ennek használatával vezérelhetõ sokminden. A közelítésérzékelõknek köszönhetõen mozgásra, tehát bizonyos kézmozdulatokra is reagál a rendszer. A menüvezérlést a tervezõk újra felosztották és átrendezték, hogy a rendszer a gyakorlatban, ?informatikai végzettség? nélkül is kezelhetõvé váljon. Azalkotók tudatosan választották szét a ?Kijelzõ? és a ?Kezelés? területeit, az úgynevezett státuszmezõk pedig mindenkor láthatók a képernyõn, például a légkondicionáló és a hangerõ szabályzásával. A további rendszerfunkciókat ? úgymint navigáció, telefon, rádió, képek, filmek ? a fejlesztõk a belsõ szaknyelven ?fõmenü-görgetõnek? nevezett kijelzõ-felületen rendezték el, amely egyfajta ?virtuális ringlispilként? mûködik. A különbözõ rendszerfunkciók ikonjait felvonultatva, az érintõképernyõ ?fõmenü-görgetõjének? érintésével indítható el. Ez a fajta vezérlés vizuálisan éppoly látványos, mint magától értetõdõ. Ha a fõmenüben megjelenik egy kívánt funkció ? mondjuk a telefon ? a közelítésérzékelõknek köszönhetõen a telefonmenüre váltáshoz elegendõ kézzel a képernyõ felé közelíteni.
Kapcsolódó cikkek:
Takarékos Polo
Egymillió eurós bio
A Citroën így képzeli el

Ajánlott olvasnivaló
Érdekes lehet még
Volkswagen Golf Variant Comfortline 1.4 TSI
Ár: | 6.011.000 Ft |
Felépítés: | Kombi |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Volkswagen Polo 60 Trendline
Ár: | 2.790.000 Ft |
Felépítés: | Ferdehátú |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Volkswagen Polo 70 Trendline
Ár: | 2.891.000 Ft |
Felépítés: | Ferdehátú |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |