hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Jubiláló Continental

A Continental Hungaria Kft., a világ vezetõ autóipari beszállítói közé tartozó Continental AG gumiabroncs divíziójának magyarországi leányvállalata, az idén ünnepli a fennállásának 20. évfordulóját.

20 év: Máriássytól Budaörsig




Idén    ünnepli 20 éves jubileumát a Continental Hungaria Kft.

A Continental Hungaria Kft., a világ vezetõ autóipari beszállítói közé tartozó Continental AG gumiabroncs divíziójának magyarországi   leányvállalata, az idén ünnepli a fennállásának 20. évfordulóját. A  jogelõd Semperit Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.-t, 1991. szeptember 1-én jegyezték be. Ez a cég az elsõ volt a nagy, külföldi gumiabroncs-gyártók hazai képviseleteinek a  sorában.  Tevékenységét  a budapesti   Máriássy   utcában   kezdte   meg, a cég létszáma ekkor csupán két fõ volt, a raktárkészlete alig háromezer darab Semperit márkájú abroncsból állt. 

1993-ban a Semperit Hungaria megnyerte elsõ jelentõs pályázatát,  és a BKV, illetve az OMSZ hivatalos beszállítóinak egyike lett. 1994-ben a cég életében több mérföldkõnek  számító esemény  is történt: Ezek közül talán a legjelentõsebb, hogy egy nemzetközi akvizíciónak köszönhetõen a   cég  Continental Hungaria Kft. néven átalakult, Törökbálintra költözött, márkaportfoliója kibõvült, és áttért a többmárkás forgalmazásra   –   a kínálatba bekerült a Continental, az Uniroyal, a Semperit, a Viking és a Mabor márka is.


Szintén Continental Hungaria Kft. nagy eredményének számít, hogy a cég elsöprõ sikerrel nyert a BM tenderén, és napjainkban is a    legjelentõsebb abroncsbeszállítója.

1996-ban a   Continental Hungaria kereskedelmi együttmûködési megállapodást írt alá a Porsche Hungáriával. 1997-ben megalakult az FSG Hungaria Kft., melynek elsõdleges feladata az volt, hogy pneus expert  néven felépítsen egy franchise hálózatot. Ez a stratégiai lépés új   alapokra   helyezte a Barum  márka értékesítési   koncepcióját. Az ezredfordulóra a Continental Hungaria Kft. a kiterjedt kereskedõi hálózata révén már az   ország   egész   területét   lefedõ ellátást   épített   ki.

Ekkorra a cég már több mint 25 nagykereskedõvel és 400 kiskereskedõvel állt kapcsolatban. 2001-ben a cég immáron egy évtizede a magyar piac meghatározó szereplõje. A kereskedelmi forgalma ekkorra már meghaladta a  magyar piac 20%-át a személy-, illetve  10%-át    a tehergépjármû-abroncsok területén. Ebben az évben két nagykereskedõ bevonásával az FSG Hungaria   Kft. tulajdonosi szerkezete átalakult, és a   tulajdonosai   a   Barum   márka   kizárólagos forgalmazóivá váltak.  Szintén a  2001-es év  eseménye, hogy a Continental életre hívta a ContiClub hálózatot, és elindította az Eurotec abroncsok forgalmazását. A megnövekedett piaci igények, illetve a szolgáltatási színvonal javítása érdekében.

 2002-ben     a  Haszongépjármû- gumiabroncs üzletág önállósodásával egy új fejezet nyílt a vállalat történetében.Még ugyanebben az évben egy további jelentõs szolgáltatásbõvítésre is  sor került. A tehergépjármû-gumiabroncsok területén a cég csatlakozott  a Continental konszern  nemzetközi  non-stop  mentési   szolgáltatásához, a „ContiBreakdownService”-hez.   Ebben az  évben a motorkerékpár-abroncsok forgalmazásával tovább bõvült a cég   termékportfoliója.  2005-ben a cég a magyarországi raktárbázisát az  ausztriai Traiskirchenbe helyezte át, székhelye Budaörsre költözött,   új   számítógépes vállalatirányítási rendszert (SAP) vezetett be, valamint elindította az elektronikus ügyfélszolgálati rendszerét, a ContiOnlineCont@ct alkalmazást.

2006-ra a Continental Hungaria Kft. több éve számos területen piacvezetõ a személygépkocsi- gumiabroncsok értékesítésben. A cég forgalma ekkor már meghaladta a 600 ezer személy-, és a   25   ezer   haszongépjármû-gumiabroncsot.           
2010-ben  a cég  a nehéz gazdasági környezet ellenére stratégiai jelentõségû lépéseket és fejlesztéseket hajtott végre. Ennek köszönhetõen     megõrizte elsõségét és  kulcsszerepét a magyar piacon. Márkamixe tovább erõsödött, a  prémium kategóriás Continental márka részaránya     folyamatosan növekedett. Átalakította, és új  alapokra helyezte az  elektronikus ügyfélszolgálati rendszerét. A   Haszongépjármû-gumiabroncs   üzletág   bevezette   a   Continental online flottakezelõ rendszerét –, és a mai nap már közel 600 gépjármûvet kezel ebben az új formában. A cég Conti360° néven teljes körû szolgáltatást biztosít az állapotfelméréstõl kezdve az újrafutózáson át, egészen a rendszeres költségjelentések elkészítéséig.


 

2011-10-02

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló