hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Bosch: emcsak ülni lehet rajta

A krónikus hátgerincbántalom okozói többek között a helytelen ülõ testtartás, például autóvezetés közben, mivel az autóvezetõk átlagosan napi fél- másfél órát töltenek a gépkocsiban.
a hátfájás ellen


A krónikus hátgerincbántalom okozói többek között a helytelen ülõ testtartás, például autóvezetés közben, mivel az autóvezetõk átlagosan napi fél- másfél órát töltenek a gépkocsiban. Éppen ennek során könnyen megvalósítható a megfelelõ ülõ helyzet: a Bosch elektromotoros és pneumatikus komfortrendszere kényelmes, ugyanakkor ergonómiailag helyes testtartásról gondoskodik. 

A pneumatikus rendszer több, az ülésbe integrált felfújható párnát alkalmaz, amelyek levegõ bejuttatásával, illetve kiengedésével szabályozhatók. Az alkalmazások köre nagyon széles. Az egyszerûbb modelleknél csak háttámasz és az ülés szélessége módosítható, a bonyolultabb rendszerek masszázs-funkcióval rendelkeznek, és olyan oldaltámaszokkal, amelyek kanyarodáskor a keresztirányú gyorsulásnak megfelelõen módosulnak. Egyre gyakrabban használnak elektromos motorokat az ülés hosszúságának és magasságának, illetve a háttámla dõlésszögének állítására. Az ülés geometriája így a legkisebb erõ kifejtése nélkül, kényelmesen és fokozatmentesen állítható egyetlen gombnyomásra. 

Az ülés szélességének, a háttámasznak vagy az oldaltámasznak a beállítására nagyon alkalmas a Bosch pneumatikus rendszere. Ez a berendezés egy szivattyúból és egy szelepmodullal egybeépített vezérlõegységbõl áll, amely az ülésbe szerelt légpárnákat felfújja, illetve kiengedi belõlük a levegõt. A pneumatikus rendszerek az elektromotoros változathoz viszonyítva könnyebbek, az alkalmazott légpárnák pedig jobban idomulnak az emberi testhez. A Bosch sorozatban gyártott berendezései 2002 óta a statikus funkciók mellett a dinamikus feladatokat is el tudják látni. Ezeknél a modelleknél a légpárnák egy gombnyomásra felváltva töltõdnek fel, illetve engednek le, amivel a gépkocsiban ülõk hátát, illetve hátgerincét masszírozzák. Az utasok így jóval kipihentebben érkeznek meg úticéljukhoz. Az oldaltámaszok is szabályozhatók a keresztgyorsulásnak megfelelõen. 

A rendszer ? amely az ESP-tõl és a kormányszög-mérõ szenzortól gyûjt információt az autóvezetés pillanatnyi állapotáról ? az oldaltámaszok méretét, ezáltal azok támasztóerejét villámgyorsan, az adott vezetési helyzet függvényében állítja át. Ennek eredményeként a Bosch "menetdinamikus ülése" még kanyarodás során is optimálisan tartja a gépkocsiban ülõket.

Bosch2005-09-24

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló