hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Bosch: gondoskodó lambda

A kipufogógáz áramlásába épített lambda szondának rendkívül magas termikus és kémiai terhelésnek kell ellenállnia, így az élettartama véges.
30 évvel ezelõtt, amikor Amerikában a kipufogógázra vonatkozó elõírásokat drasztikusan megszigorították, építettek elõször lambda szondát személyautóba. 1976-ban ünnepelte a Bosch cég a világpremiert az amerikai piacra készült alacsony károsanyag kibocsátású Volvo 240/260-as sorozat szondájával.

Ma már világszerte ez az alkatrész gondoskodik az optimális motorfunkcióról, a kevesebb károsanyag kibocsátásról és így a tisztább levegõrõl ? 2002-tõl pedig már a dízel motorokban is megtalálható ez az eszköz.

Valamennyi európai és világszerte a legtöbb jármûgyártó a Bosch lambda szondáit építi be gyárilag. A pótalkatrész piac számára pedig széles programmal áll a Bosch cég a felhasználók rendelkezésére: az európai piac jármûveinek több mint 80 százalékát lefedi és az egypólusú, fûtetlen ?õs? lambda szondától egészen a legmodernebb, szélessávú planár szondáig terjed a kínálat.

A kipufogógáz áramlásába épített lambda szondának rendkívül magas termikus és kémiai terhelésnek kell ellenállnia, így az élettartama véges. A szakemberek ezért azt javasolják, hogy a lambda szondát 30.000 kilométerenként rendszeresen ellenõriztessük és a megadott csereintervallum elérésekor cseréljük újra.

Ugyanis egy meghibásodott lambda-szonda lényegesen rontja a kipufogógáz értékeket és csökkenti a motor teljesítményét, akár 15 százalékos benzinfogyasztás növekedés mellett. Annak ellenére, hogy ma már sok modern lambda-szonda típus esetén az átlagos futásteljesítmény 160.000 kilométer, viszont a kedvezõtlen üzemi körülmények és a nem megfelelõ, szennyezett üzemanyag ezt a teljesítményt drasztikusan csökkenthetik.

bosch2006-04-05

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló