hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Éjjellátó rendszer

A Siemens a frankfurti autószalonon bemutatta elektronikus gyalogos-észlelõ rendszerét. A súlyos közúti balesetek egy negyede, a végzeteseknek egy harmada este vagy éjjel történik.
A Siemens a frankfurti autószalonon bemutatta elektronikus gyalogos-észlelõ rendszerét. A súlyos közúti balesetek egy negyede, a végzeteseknek egy harmada este vagy éjjel történik. A Siemens VDO, a konszern autóelektronikai ágazata ennek ismeretében fejlesztette ki NightVision elektronikus rendszerét. Ennek lényege, hogy egy video-képet dolgoz fel elektronikai úton, és azt vagy a szélvédõre vetített ún. head-up kijelzõn, vay a mûszerfalba integrált TFT-kijelzõn tudja megjeleníteni. A NightVision-nek az autótervezõk igényei szerint két változata van. A közellátó rendszernél, amely infravörös fényt "ad és vesz", két alig látható infravörös sugárzót építenek a jármû elülsõ lámpáiba. A legfeljebb 150 m-re lévõ tárgyról jövõ infravörös fényt a visszapillantó tükör mellett elhelyezett apró kamerával fogják fel. A több száz méterre "látó" másik megoldás hõkamerával mûködik, amelyet a hûtõrács mögé szerelnek. Ez az autó környezetébõl jövõ 6-12 mikron hullámhosszú hõsugarakat észleli , és negatív képet generál: a hideg tárgyak sötét képpel, a melegek (élõlények) világosként jelennek meg. A képfeldolgozó rendszer az emberre jellemzõ hõfok-különbség és alakzat alapján a gyalogosokat figyelmeztetõ jellel látja el a monitoron. A jelenlegi prototípustól a piac-érett megoldásig még nem kevés idõre van szükség. A termelés vélhetõen 2008 táján indulhat meg.

Siemens, SG.hu2005-09-27

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló