hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Ha kicsi a csomagtér...

Korábban a személygépkocsik legtöbbjének teteje esõcsatornás kivitelben készült, amire a hagyományos kiképzésû, élben végzõdõ lábú csomagtartók voltak felfogathatók. Késõbb azonban - elsõsorban a nyugati gyártmányok esetében - eltértek ettõl.

Alap, vagy univerzális

 

Korábban a személygépkocsik legtöbbjének teteje esõcsatornás kivitelben készült, amire a hagyományos kiképzésû, élben végzõdõ lábú csomagtartók voltak felfogathatók. Késõbb azonban - elsõsorban a nyugati gyártmányok esetében - eltértek ettõl a kialakítástól, ami a tetõcsomagtartók rögzítési és támasztási módjának megváltoztatását idézte elõ. Az új és a régi felerõsítési megoldás nehezen, pontosabban csak felár ellenében egyeztethetõ össze, oly módon, hogy a csomagtartóhoz többféle lábmegoldást mellékelnek. Ilyen készlet korábban kapható volt a kereskedelemben.

Az ötféle lábkombinációval együtt kínált sport alaptartó (két keresztrúd) bár sok típusra felszerelhetõ ( Volkswagen, vagy az Opel modellekre), mégis vannak olyan kivételek, amelyekhez nem alkalmas.( Ilyenek például a Suzukik, melyekhez teljesen speciális kialakításra van szükség.) Eme - igaz korlátozott - univerzalitás elõnye, hogy ha egy családban több autó van, akkor a két gépkocsihoz elegendõ egyetlen csomagtartót beszerezni.

Az univerzális megoldásnál olcsóbb olyant venni, amelyik vagy a tetõcsatornás, vagy a nélküli autóra szerelhetõ fel. Ennek eldöntése után az lehet a következõ kérdés, hogy a hagyományos rácsos szerkezetet, vagy az úgynevezett sport alaptartót érdemes-e beszerezni. Az a különbség, hogy míg a rácsos tartó már önmagában is alkalmas csomagok szállítására, addig a két rúdból álló sport alaptartón csak hosszabb deszkákat, bútorlapokat, lehet továbbítani. Csomagszállításhoz további sokezer forintért kell rácsos kiegészítõ elemet beszerezni. A magasabb ár ellenére mégis ez a korszerûbb, modul rendszer ajánlható, mert bõvíthetõ kerékpár, vagy síléctartóval, esetleg áramvonalas dobozzal.

A csomagtartó lábazatok biztosítási módja az eltérõ gyártmányok ellenére nagy hasonlóságot mutat. A legelterjedtebb megoldás, hogy a két részbõl álló láb csavarral rögzíthetõ. Amennyiben a csavart nem fedi zárható fedél, akkor azt vagy kulccsal, vagy a drágább kiviteleken mûanyag tárcsával lehet meghúzni.

Kulccsal lezárható fedél esetén a rögzítés vagy villáskulccsal meghúzható csavarral, vagy - a még többe kerülõ, és újkeletû hevederes megoldással lehetséges.

Kék2005-04-05

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Dacia MCV LOGAN 1.4 öt szem.

Dacia MCV LOGAN 1.4  öt szem. - kiskép

Ár: 2.349.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Dacia MCV AMBIANCE 1.4 öt szem.

Dacia MCV AMBIANCE 1.4 öt szem. - kiskép

Ár: 2.619.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Dacia MCV LAUREATE 1.4 öt szem.

Dacia MCV LAUREATE 1.4 öt szem. - kiskép

Ár: 2.789.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...