hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Mennyi az annyi?

A Transport & Environment (T&E) és a France Nature Environnement (FNE) szervezetekkel közösen végzett teszteken mért üzemanyag-fogyasztási értékeket a Bureau Veritas hitelesítette. A valós körülményeket produkáló, minden tekintetben megbízható és reprodukálható tesztek pontos képet adtak arról, hogy a Peugeot, Citroën és DS modellek mennyi üzemanyagot fogyasztottak.

Mért valóság

 

A PSA Csoport és két civil szervezet, a T&E és az FNE nyilvánosságra hozta a Peugeot, a Citroën és a DS modellek valós felhasználási körülmények között mért üzemanyag-fogyasztási adatait. A két márka 30 legnépszerűbb modellje valós felhasználási körülmények között mért üzemanyag-fogyasztási adatainak közzétételével teljesítette az ügyfelei felé tett kötelezettségvállalását.

A Transport & Environment (T&E) és a France Nature Environnement (FNE) szervezetekkel közösen végzett teszteken mért üzemanyag-fogyasztási értékeket a Bureau Veritas hitelesítette. A valós körülményeket produkáló, minden tekintetben megbízható és reprodukálható tesztek pontos képet adtak arról, hogy a Peugeot, Citroën és DS modellek mennyi üzemanyagot fogyasztottak.

A tesztelések során mért fogyasztási értékeket a "Real Driving Emissions" (RDE) európai uniós projektben meghatározott kritériumoknak megfelelő, autóban elhelyezett mobil mérőműszer (portable emissions measurement system - PEMS*) szolgáltatta. A nemzetközileg elismert, független Bureau Veritas hitelesítő és auditáló intézmény garanciát jelent az eljárási folyamatok előírásoknak megfelelő végrehajtására, és igazolja az eredmények hitelességét és megbízhatóságát.

peugeot_valos

A mérések normál, közúti forgalomban (25 km városban, 39 km országúton és 31 km autópályán), valós vezetési körülmények között (légkondicionáló használata, a személyek és a poggyászok súlya,  út stb.) történtek.

A mért fogyasztási adatok összhangban vannak a PSA ügyfelei által beküldött, független forrásokból származó eredményekkel, ami még hitelesebbé teszi a T&E, valamint a FNE tudományos eljárását és annak eredményeit.

2015 novemberében, az autós ágazatban megrendült fogyasztói bizalomtól hangos médiakörnyezetben a PSA Csoport elhatározta, hogy egyedülálló átláthatósági eljárásba kezd, és ennek eredményeként közzé teszi az ügyfelek gépjárműveinek valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási adatait. Ez a mai napig egyedülálló kezdeményezés a világ autóiparában.

A PSA terveinek megfelelően, 2016 végén a Peugeot, a Citroën és a DS márka honlapjára felkerül egy kalkulátor, melynek segítségével az ügyfelek előre megtudhatják járművük várható, valós fogyasztását a beírt vezetési stílus és felhasználási körülmények alapján (városi/országúti/autópályán történő közlekedés aránya, jármű terhelés stb.). Ezzel egyidőben elindul a  Gazdaságos Vezetés online felület a honlapokon, ahol hasznos tanácsokat kaphatnak a látogatók arra vonatkozóan, hogy hogyan csökkenthetik autójuk  fogyasztását.

citroen_valos

A bejelentés alkalmából Gilles Le Borgne, a kutatás-fejlesztési részleg igazgatója így nyilatkozott: - A PSA Csoport 2015. októberében kötelezettséget vállalt ügyfeleivel szemben, hogy nyilvánosságra hozza modelljei valós fogyasztási adatait. Ennek megfelelően mostközzéteszzük 30 Peugeot, Citroën, illetve DS modell valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási értékeit. Fontosnak tartjuk, hogy egyre több információval szolgáljunk ügyfeleinknek a jövőben is, így az év végéig további 20 modellünkről hozunk nyilvánosságra adatot, valamint egy online program segítségével lehetővé tesszük az ügyfeleink számára, hogy érdemben tudják csökkenteni autóik fogyasztását, ami a széndioxid-kibocsátás csökkenését is eredményezi. 2017-ben újabb szakasz következik: a PSA Csoport a nitrogén-oxidok kibocsátását is mérni fogja valós vezetési körülmények között.

Greg Archer, a Transport & Environment szervezet Tiszta Járműek részlegének igazgatója kijelentette: -A valós felhasználási körülmények között végzett tesztek reprezentatívabb és hitelesebb információkkal szolgálnak az ügyfeleknek, mint a legkorszerűbb laboratóriumi tesztek, ennek köszönhetően az ügyfelek valóban a nekik legjobban megfelelő modellt választhatják ki.

PEUGEOT modellek

14 PEUGEOT MODELL

T&E protokoll
l/100km

Homologizált
l/100km

Eltérés
l/100km

 

1081.2l PureTech 82 5-fokozatú man. váltó 15'' standard gumi

6,1

4,3

1,8

 

2081.6l BlueHDi 100 5-fokozatú man. váltó 16'' TBRR gumi

4,7

3,5

1,2

 

2081.6l BlueHDi 120 S&S 5-fokozatú man. váltó 16'' gumi

4,7

3

1,7

 

20081.6l BlueHDi 100 5-fokozatú man. váltó 16'' TBRR gumi

5,1

3,7

1,4

 

20081.6l BlueHDi 120 S&S 6-fokozatú man. 16'' TBRR gumi

5,2

3,7

1,5

 

20081.2l PureTech 82 5-fokozatú man. váltó 16'' TBRR gumi

6,4

4,9

1,5

 

20081.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' TBRR gumi

7,1

4,8

2,3

 

3081.6l BlueHDi 120 S&S 6-fokozatú man. váltó 16'' UBRR gumi

4,9

3,2

1,7

 

3081.2l PureTech 130 S&S 6-fokozatú man. 16'' TBRR gumi

6,6

4,6

2

 

3081.2l PureTech 110 S&S 5-fokozatú man. 16'' UBRR gumi

6,3

4

2,3

 

30081.6l BlueHDi 120 S&S 6-fokozatú man. 17'' TBRR gumi

6,1

4,1

2

 

30081.2l PureTech 130 S&S 6-fokozatú man. 17'' UBRR gumi

7,6

4,9

2,7

 

5082.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' UBRR gumi

6,3

4

2,3

 

PARTNER1.6l BlueHDi 120 S&S 5-fokozatú man. 15'' TBRR gumi

6,1

4,3

1,8

 

CITROEN modellek

11 CITROEN MODELL

T&E protokoll
l/100km

Homologizált
l/100km

Eltérés
l/100km

C1PureTech 82 Feel manuális váltó 15'' standard gumi

6,1

4,3

1,8

C3PureTech 82 Exclusive manuális váltó 16'' TBRR gumi

6,3

4,6

1,7

C3Picasso BlueHDi 100 Confortmanuális váltó16'' TBRR gumi

5,7

3,8

1,9

C3BlueHDi 75 S&S manuális váltó15'' UBRR gumi

4,9

3,0 

1,9

C4Cactus BlueHDi 100 Shine manuális váltó16'' TBRR gumi

5,1

3,6

1,5

C4Cactus PureTech 110 S&S Shine man. váltó16'' TBRR gumi

6,1

4,3

1,8

C4BlueHDi 100 Feel manuális váltó16'' TBRR gumi

5,1

3,6

1,5

C4Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive17'' TBRR gumi

6,5

3,9

2,6

Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S Attraction 6-fokozatú manuális váltó16'' UBRR gumi

5,7

4

1,7

Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S Intensive 6-fokozatú manuális váltó17'' TBRR gumi

7,4

5

2,4

BerlingoBlueHDi 100 manuális váltó 15'' TBRR gumi

6,1

4,3

1,8

 

DS modellek

3 DS MODELL

T&E protokoll
l/100km

Homologizált
l/100km

Eltérés
l/100km

DS 3BlueHDi 120 S&S Sport Chic 6-fokozatú manuális váltó

5

3,6

1,4

DS 3PureTech 110 S&S So Chic manuális váltó

6

4,3

1,7

DS 4PureTech 110 S&S So Chic manuális váltó

5,4

3,8

1,6

 

 

TBRR : alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs

UBRR : ultra alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs

Az EU piacra kerülő modellek többségénél TBRR vagy UBRR gumiabroncsot alkalmaznak szériában

  

mk/gyári fotók2016-07-19

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.660.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.770.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Trendy

Peugeot 107 Trendy - kiskép

ABS

Ár: 2.885.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...