hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Bosch: még tisztább dízelek.

Ezzel az új technológiával a Common-Rail rendszerekben jelentõsen alacsonyabb nyomáson lehet dolgozni, mert a szükséges magas befecskendezési értéket az injektorban hozzák létre.
A mai modern dízel motorok közkedveltségüket az alacsony fordulatszámon adott magas nyomatékuknak és a kedvezõ fogyasztásuknak köszönhetik. Fejlõdésük eredménye a káros anyag kibocsátás további csökkentése és a csendesebb motorjárás.

Az EU-4 emissziós norma bevezetése után már a küszöbön áll a következõ, EU-5 szabvány, amely 2010-ben lép érvénybe, értékeit jelenleg a Brüsszeli EU Bizottság tárgyalja. Az új szabvány bevezetése esetén várhatóan a részecske emisszió maximális értéke 1/5-re csökken. A változások különösképpen a nitrogén-oxid (NOx) valamint a korom részecske kibocsátás területén érezhetõk majd. A megvalósítás nagy kihívás a Bosch fejlesztõ mérnökei számára. Ezt a normát ugyanis jelenleg csak a részecskeszûrõvel ellátott dízel személygépjármûvek képesek teljesíteni.

A dízel részecskeszûrõk mellett ezért a Bosch egy új befecskendezési rendszer fejlesztésén dolgozik, amely a különösen precíz üzemanyag szabályozásnak köszönhetõen tovább csökkentett káros anyag kibocsátást eredményez. Az új fejlesztésnél fontos szerepet kapott a magas rendszernyomás, valamint az injektorok egyedi vezérlésén keresztül történõ égéstérbe való befecskendezés. A ?Hydraulicaly Amplifield Diesel Injector? (HADI) rendszerek a hidraulikus áttétel segítségével lehetõvé teszik akár a 2500 bar befecskendezési nyomást. Ezzel az új technológiával a Common-Rail rendszerekben jelentõsen alacsonyabb nyomáson lehet dolgozni, mert a szükséges magas befecskendezési értéket az injektorban hozzák létre.

A Bosch által kifejlesztett legújabb generációs szivattyú (UIS3) egy helyett már két állítóegységgel és a befecskendezés lefolyásának változtatható kialakításával dolgozik és segítségével ciklusonként már 5 befecskendezés is lehetséges. A befecskendezõ rendszerekben rejlõ lehetõség minél jobb kihasználása érdekében fejleszti a Bosch az új (EDC17) vezérlõ egységét, a berendezés idén kerül sorozatszerû beépítésre. A rendszer a fordulatszám jelzések segítségével tudja a hengerenkénti befecskendezési paramétereket elemezni és szükség esetén változtatni.

Bosch2006-01-11

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló