hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Porsche Cayenne: már GTS is

A Porsche Cayenne újdonsága, a GTS ötvözi a túrautók kitartását és kényelmét a sportautók erényeivel.




Túra+ sport= cayenne gts
Porsche a Cayenne-családot egy új taggal, a  GTS-sel erõsíti a közeljövõben. Az új modell különlegessége a  kifejezetten számára tervezett futómû. A Cayenne-sorozatban most elsõ ízben alkalmazható együtt az acélrugózás a Porsche aktív felfüggesztés-menedzsment (Porsche Active Suspension Management; PASM) rendszerrel. E kombináció mindeddig csak a sportkocsik kiváltságának számított.   A GTS menetteljesítményeiért a megnövelt teljesítményû, nyolchengeres, közvetlen benzinbefecskendezéssel (DFI) mûködõ atmoszférikus erõforrás felel. A megnövelt és átdolgozott szívórendszer révén a 4,8 literes aggregát névleges teljesítménye 405 LE (298 kW),  6.500 percenkénti fordulatszámnál immár 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát 3.500-as percenkénti fordulatnál adja le. A szériakivitelhez tartozó sportkapcsoló segítségével a vezetõ a motor, az automatikus sebességváltó és a különbözõ szabályozórendszerek karakterisztikáit sportosabbra hangolhatja.  
A V8-as motor nyomatékát a Cayenne S modellekben is széria hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja. A jármû mozgékonyságának további fokozása érdekében a 3,55:1 arányú végáttételt az új Cayenne GTS-nél 4,1:1-re rövidítették. A hajtónyomaték optimális elosztásáról -mind a négy kerékre- az állandó összkerékhajtással mûködõ Porsche vonóerõ-szabályzó rendszer (Porsche Traction Management; PTM) gondoskodik. A PTM például nagysebességû sávváltáskor, vagy síkos útfelületen haladva fokozza az aktív biztonságot.   A magasabb motorteljesítmény és a rövidebb áttételezés igazán agilis menettulajdonságokat kölcsönöz az újdonságnak: a manuális váltómûvel szerelt kivitel mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetbõl 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 253 kilométer/óra. A 80-ról 120 kilométer/óráig mért rugalmassági értékre a legfelsõ alatti sebességfokozatban csupán 6,6 másodperc adódik. A GTS átlagfogyasztása manuális sebességváltóval 13,9 liter 100 kilométerenként.  
Az opcióként rendelhetõ légrugózás a Porsche aktív felfüggesztés-menedzsment (PASM) rendszerével együtt a Porsche dinamikus futómû-szabályzásával (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) kombinálható. A két aktív stabilizátornak köszönhetõen kanyarokban a karosszéria oldalirányú dõlése csaknem teljes mértékben kiegyenlítõdik. A PDCC az irányíthatósági tulajdonságokat és a menetkényelmet egyaránt javítja. További lehetõségként a hatfokozatú ?Tiptronic S? váltómû sportos hangolású kapcsolási karakterisztikával is rendelkezésre áll.
A légrugózás hosszabb rugóutakat is enged. Az integrált magasságszabályzás a jármû terhelésétõl független, állandó karosszériamagasságot biztosít. A légrugózás hat különbözõ karosszériamagasságot állíthat be: A normál szinten a jármû szabadmagassága 195 milliméter. 125 kilométer/óra sebesség felett a karosszéria önmûködõen a mély állásba ereszkedik, amelyet kilenc milliméterrel a normál szint alá pozícionáltak. A különösen mély állás ? 14 milliméterrel a normál érték alatt ? 210 kilométer/óra felett automatikusan áll be. A rakodási pozícióban a Cayenne GTS karosszériája az alapálláshoz képest 34 milliméterrel mélyebbre ereszkedik. Ez a szint kizárólag álló helyzetben aktiválódik, s kényelmes be- és kipakolást kínál. Az elindulást követõen a rendszer automatikusan a normál állásra vált.
Terepes üzemmódban a nehéz útviszonyokra megnövelt szabadmagasság érdekében a karosszéria 26 milliméterrel emelkedik a normál szint fölé. Ez az állás csak 80 kilométer/óráig alkalmazható. A különleges terepállás extrém útviszonyokra további 30 milliméterrel, 251 milliméteres szabadmagasságig emeli a karosszériát. Ez az üzemmód 30 kilométer/órás sebességhatárral kapcsolható.  
A sportos stílusú újdonság GTS eleje és hátulja a Cayenne Turbo modellével megegyezõ, míg a mindkét oldalon 14 milliméterrel kidomborodó sárvédõ-szélesítések révén a Cayenne GTS a sorozat legerõteljesebb megjelenésû tagja lehet. A GTS mindemellett 24 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszériával készül, mint a Cayenne S.
Az új modell 21 colos ?Cayenne Sport? keréktárcsákra szerelt 295/35 méretû gumiabroncsokon gördül. A fékrendszer: az elsõ kerekeknél belsõ szellõzésû, 350 milliméter átmérõjû és 34 milliméter vastag féktárcsákon vörösre fényezett hatdugattyús, egyrészes, rögzített alumínium féknyergek dolgoznak. A hátsó kerekeknél szintén vörös négydugattyús, egyrészes alumínium féknyergeket találunk, 330 milliméter átmérõjû és 28 milliméter vastag féktárcsákon.
A Cayenne GTS vezetõje és elsõ utasa új, elektromos állítású, 12 irányban állítható sportülésekben foglalhat helyet, amelyek nagyobb oldalpárnákkal rendelkeznek. A hátsó ülést kifejezetten e sportmodell számára fejlesztették ki, s határozott ?egyes ülés-kialakítás? jellemzi. A Cayenne GTS ennek ellenére akár öt személy számára is kényelmes helyet kínál, az osztva lehajtható hátsó ülésnek köszönhetõen pedig komolyabb szállítási feladatok ellátására is alkalmas.
A GTS betûkombináció a Porschénál a hosszú távú utazások és a sportosság kombinációját jelöli.

Kapcsolódó cikkek: 

A legerõsebb 911-es

Cayenne S Trannsyberia

Targa szépség

pohu/gyári képek2007-11-25

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló