Az új Vitara
A sorozatgyártás 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A későbbiekben a Suzuki a modellt globális kompakt sport-szabadidő autóként exportálja majd a világ számos pontjára.
Szellős terepes
A Vitara története során többször változott a karosszéria mérete és a hajtáslánc. Most, több mint negyed századdal az első modell bemutatója után a Vitara-örökség egy vadonatúj sport-szabadidő autóban ölt testet. A minden ízében megújult Vitara a kor követelményeinek megfelelően kisebb elődjénél. Az új modell a Suzuki ALLGRIP négykerekes csúcstechnológiáját, továbbá a legkorszerűbb biztonsági és telekommunikációs megoldásokat is felvonultatja.
A sorozatgyártás 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A későbbiekben a Suzuki a modellt globális kompakt sport-szabadidő autóként exportálja majd a világ számos pontjára.
Az újdonság dizájnja a Suzuki sport-szabadidő autók formatervezési örökségét folytatja. A kagylóhéj motorháztető (a Vitara sorozat megkülönböztető jegye) masszív, erőteljes megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének, a trapéz alakú első lökhárító határozott úttartást sugall. A kocsiszekrény oldalának emelkedő vonalvezetése és a motorháztető oldalsó szellőzőnyílásai az első generációs Vitarát idézik. Az egész karosszérián végigfutó vállvonalak a SUV-karaktert erősítik.
Az SX4 S-CROSS-ban már alkalmazott két külön csúsztatható elemből álló üvegtetőt megkapta az új Vitara is. A napfénytető az első és a hátsó ülések fölé is elér. A napfénytető zárt állapotában a két üvegpanel együttes hossza 1000 mm. Nyitott állapotban 560 mm-es a nyílás.
Az új Vitarát M16 1,6 literes benzinmotor, illetve D16AA 1,6 literes dízelmotor hajtja. A benzines változatnál a motort és a kapcsolódó alkatrészeket jellemző csökkentett súrlódásnak és tömegnek köszönhetően üzemanyag-takarékos, nagy teljesítménnyel és nyomatékkal párosulva. A dízelmotor esetében az új kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR) és az elektronikus vezérlésű változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) gondoskodik az erőről és a nyomatékról, ugyanakkor itt is igen csekély a károsanyag-kibocsátás, és kedvező az üzemanyag-felhasználás.
Max. teljesítmény |
88 kW / 6000 rpm |
88 kW / 3750 rpm |
Max. nyomaték |
156 Nm / 4400 rpm |
320 Nm / 1750 rpm |
Az 1,6 literes benzinmotorhoz ötsebességes, az 1,6 literes dízelmotorhoz hatsebességes kézi váltó tartozik. Mindkét kézi váltó áttételezését a teljesítmény és a gazdaságos fogyasztás ideális egyensúlyához optimalizálták. A kényelmes és zökkenőmentes váltásról az automatikus motorleállító és motorindító (stop-start) rendszer gondoskodik, ami a jármű megállásakor (például piros lámpánál) leállítja a motort. A Suzuki a benzinmotoros kétkerék-hajtású változat esetében ötsebességes kézi váltóval 123 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, hatsebességes automata váltóval pedig 127 g/km-t jelölt meg célszámként.
A négykerék-hajtást általában veszedelmesnek tekintik az üzemanyag-felhasználás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából. A Suzuki ALLGRIP technológiája az négykerék-hajtású sport-szabadidő kategóriájában csekély szén-dioxid-kibocsátást tesz lehetővé. Az ALLGRIP rendszerrel felszerelt Vitara esetében a Suzuki az ötsebességes, kézi sebességváltós változatnál 134 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, míg a hatsebességes, automata váltós verziónál 138 g/km-es emissziós szintet jelölt meg célértékként.
A dízelmotoros változat szintén rendkívül alacsony szén-dioxid-kibocsátási értékkel büszkélkedhet. A Suzuki célszáma itt kétkerék-meghajtás és hatsebességes kézi váltó esetében 106 g/km, míg négykerék-hajtásnál, ugyanilyen váltóval 111 g/km.
Az új Vitara ALLGRIP rendszere a feedback technológia segítségével juttat nagyobb nyomatékot a hátsó kerekekre, ha úgy érzékeli, hogy az első kerekek kipörögnek. Az új feedforward rendszer emellett az útfelszín állapotából, a gázpedál pozíciójából és a kormányszögből előre érzékeli az első kerekek kipörgésének veszélyét, s ilyenkor még a kipörgés előtt több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. A rendszer az alábbi négy üzemmódban működik:
Az AUTO üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált négykerék-hajtásra, ha kerékkipörgést észlel.
A SPORT üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja az négykerék-hajtás előnyeit. Az kis és közepes motorfordulat-tartományban a rendszer az optimális motorválasz és kanyarteljesítmény igényeihez hangolja a gyorsítást, illetve a nyomatékot.
SNOW üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A rendszer alaphelyzetben négykerék-hajtással működik, s a meghajtást a kormányzásnak és a gázadásnak megfelelően optimalizálja, növelve a tapadást és a stabilitást a kis tapadású felületeken.
A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.
Az új Vitara aktív biztonsági csomagjának része a radaros féktámogató rendszer (Radar Brake Support – RBS). A milliméteres hullámhosszon dolgozó radaros rendszer a jármű előtti utat figyeli. A radartechnológiának köszönhetően az RBS nagy sebességnél, sötétben, esőben és egyéb kedvezőtlen időjárási körülmények között is működik. A rendszer három funkció segítségével segít elkerülni az ütközést, illetve csökkenteni annak erejét:
Ha erős forgalom, vagy egyéb ok miatt a jármű kis sebességgel halad, az RBS érzékeli az előtte haladó járművet, és ha ütközésveszélyt észlel, hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő felirattal figyelmezteti a vezetőt.
Ha az ütközésveszély tovább fokozódik, a rendszer aktiválja a fékrásegítőt, amely vészfékezés esetén növeli a fékerőt. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket. Az RBS így kis sebességnél segít megelőzni az ütközést, illetve ha az ütközés bekövetkezik, segít csökkenteni annak erejét.
A passzív biztonsági csomag része a hét légzsák, ami frontális és oldalirányú ütközéskor is védi a járműben utazókat, az előfeszített biztonsági övek és erőhatárolók, valamint a fékpedál hátramozgását korlátozó szerkezet. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.
Az új Vitara adaptív sebességtartó (ACC) rendszere az RBS radarfunkcióval kombinálva könnyebbé, teszi a vezetést. A rendszer a radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó másik jármű távolságát, és automatikusan változtatja az új Vitara sebességét, hogy a vezető által a három lehetséges közül kiválasztott követési távolságot folyamatosan fenntartsa.
Teljes hossz: 4175 mm
Teljes szélesség: 1775 mm
Teljes magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Nyomtáv: elöl 1535 mm
hátul 1505 mm
Minimális hasmagasság: 185 mm
Csomagtér (VDA szerint): 375 l
Abroncsméret: 215/60R16 vagy 215/55R17

Ajánlott olvasnivaló
Érdekes lehet még
Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport)
Ár: | 4.469.000 Ft |
Felépítés: | Kombi |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport)
Ár: | 5.349.000 Ft |
Felépítés: | Kombi |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Mitsubishi Outlander TURBO Sport 4WD 2.0L DOHC
Ár: | 8.199.000 Ft |
Felépítés: | Terepjáró, SUV |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |