hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Itthon a Tucson

Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinten (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére.

Felnőtt a Tucson

 

Azóta, hogy az első Santa Fe 2001-ben megjelent Európában, a Hyundai Motor több mint egymillió szabadidőjárművet adott el az európai vásárlóknak. A kompakt szabadidő-járművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát.

A vadonatúj Tucson orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karakterrel ruházza fel az autót. A szintén LED-es nappali menetfénnyel felszerelt, első lökhárító szárnyszerű megjelenése egyedi stílust kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor kihangsúlyozza annak széles nyomtávját.

hyundai_tucson_2015_03.jpg

A formatervezők hátrébb költöztették a szélvédőoszlopokat, amelyek így optikailag elválnak a hosszú motorházfedéltől, kihangsúlyozva az autó profilját. A kerékívek aszimmetrikus kialakítása álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek. A hátsó kerékív fölötti, „Z” karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, a hatást a keskeny zárófények erősítik. A csomagtér alaphelyzetben  513 liternyi rakományt képes elnyelni.

hyundai_tucson_2015_05.jpg

Az újdonság  különféle kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint az intelligens csomagtérajtó, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött, a kulcs nélküli nyitás és indítás funkció, az elektronikus vezérlésű rögzítőfék, vagy az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), párhuzamos és merőleges parkolási funkciókkal.

Az új generációs navigációs rendszer több mint háromszor olyan gyors, mint a Hyundai típusaiba korábban beépített, előző generációs berendezés. Emellett az eddiginél több útvonalopciót kínál fel, gyorsan frissülő térkép adatbázisát SD kártyán tárolja; a készülékhez alapáron hét éves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra. Opcióként megrendelhető a tökéletes zenei élményt nyújtó DAB digitális rádió CD-lejátszóval és 6darab hangszóróval. A külső berendezések csatlakoztatására a középkonzolon kialakított USB és AUX aljzatok szolgálnak.

Biztonsági berendezések: három üzemmóddal (gyalogos, városi és országúti) rendelkező automatikus vészfékrendszer, amely önállóan működésbe hozza a fékberendezést, amint úgy ítéli meg, hogy túlságosan gyors ütemben csökken a távolság a Tucson és az előtte haladó jármű vagy gyalogos között. A megoldás kis és nagy sebességeknél egyaránt működőképes.

A sávtartó rendszer megelőző kormánykorrekció révén segít elkerülni, hogy a gépkocsi a vezető szándéka ellenére elhagyja a forgalmi sávot. A hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciójú radar 180 fokos tartományban figyeli, hogy a Tucson mögötti területen bármely irányból közeledik-e az útját keresztező jármű. Mindezen felül a holttérfelügyeleti rendszer az autó körüli forgalmat ellenőrzi, a sebességkorlátozásról tájékoztató funkció pedig a jelzőtáblákat leolvasva és felismerve figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességhatárra. Az aktív motorházfedél ütközés esetén megemeli a motorházfedelet, így mérsékelve a balesetet szenvedett kerékpáros vagy gyalogos sérüléseit.

hyundai_tucson_2015_01.jpg

Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinten (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére.  Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a teljesen automatikus vagy kézi üzemmódban egyaránt működtethető, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható.

A „csökkentett teljesítményű” 115 lóerős dízelmotor kizárólag hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval, elsőkerék-hajtással és üzemanyag-takarékos start-stop technológiával rendelhető meg. A csekély tehetetlenségű turbófeltöltővel szerelt, 2,0 literes dízelmotor maximális forgatónyomatéka 373 Nm, teljesítménye alapkivitelben 136, nagy teljesítményű verzióban 184 LE. Mindkét motorkarbantartást nem igénylő, NOx csapdás katalizátor segítségével mérsékeli a károsanyagok kibocsátását.

hyundai_tucson_2015_02.jpg

Az 1,6 literes T-GDI benzinmotor és a 2,0 literes dízelmotor összkerékhajtással is kérhető. A 4WD rendszer normál közúti használatban a hajtóerő 100 százalékát az első kerekekre juttatja, ám a körülményektől függően akár 40 százalékot képes átirányítani a hátsó tengelyre. A kézzel aktiválható zárás fix 50:50 arányban osztja meg a nyomatékot, és ezzel kis sebességű haladásnál fokozott stabilitást kínál.

Az összes erőforrást kiemelten jó vezethetőségre és takarékos üzemre hangolták; mindegyik teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát. Bizonyos motorokhoz a Hyundai Motor igen jó hatásfokú start-stop rendszere is társítható.

A vadonatúj Tucson futóművét kifejezetten az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva, úgy fejlesztették ki, hogy az a dinamikus menettulajdonságok megőrzése mellett komfortos rugózást biztosítson. Az új, fogasléces, elektromos szervokormány pontos és közvetlen irányíthatóságot kínál, míg az új felfüggesztés és az új lengéscsillapítók kifejezetten kényelmes, finom rugózást adnak.

Az új, elektromos szervokormány (MDPS) újonnan fejlesztett vezérlőszoftvere és a fogaslécre szerelt villanymotor gyors és közvetlen kormányreakciókat eredményez.

hyundai_tucson_2015_06.jpg

Az automata sebességváltóval szerelt típusokon megtalálható, új üzemmódválasztó funkció (Drive Mode Select, DMS) háromféle (normál, sportos és komfortos) lehetőséget kínál fel az ügyfeleknek; mindegyik eltérő beállításokat alkalmaz a kormányműben, a fojtószelep-vezérlésben, a motorban és a sebességváltóban, igazodva a sofőr vezetési stílusához.

A Hyundai Motor az európai piacokon értékesített, új Tucson modelleket egytől egyig a Cseh Köztársaságban működő üzemében gyártja.

A vadonatúj Tucson is megkapja a vállalat öt éves időtartamú, kilométer-korlátozás nélküli, újautó-garanciáját.

ge/gyári fotók2015-09-10

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló