hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Jön a Yaris

A hybrid kivitelnél a tervezők arra törekedtek, hogy minél halkabb legyen az autó, különösen gyorsulás során.

Egyre elektromosabb

 

A Genfi Autószalonon új 1,5 literes motorral és új felszereltségi szintekkel mutatkozik be a harmadik generációs, új Toyota Yaris. A formai változások még dinamikusabbá tették a karosszéria megjelenését, míg a belső tér a módosítások nyomán modernebbnek hat. A mérnökök csökkentették a motorzajt, biztonságosabbá, egyben pontosabbá és élvezetesebbé tették az autó vezethetőségét. A Toyota Safety Sense biztonsági csomag pedig minden kivitelen az alapfelszereltség részét képezi. A modellfrissítés időzítése tökéletes: a Yaris soha nem volt ilyen népszerű a városi autók szegmensében. Nem utolsó szempont ráadásul az sem, hogy a DRIVECO rendszer méréseinek ereménye szerint a menetidő több, mint 50%-ában elektromos üzemmódban közlekedik a hibrid Yaris

Toyota_Yaris_2017_01

Az aktualizált dizájn dinamikusabb megjelenéssel vértezi fel a kisautó szegmens egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb szereplőjét, a Toyota Yarist, miközben merevebb motorfelfüggesztés és optimalizált elektromos kormányszervó teszi komfortosabbá, pontosabbá a Yaris Hybrid vezethetőségét. Az új, másfél literes VVT-iE benzinmotor teljesítménye és forgatónyomatéka megnőtt, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkent (az 1,33 literes elődmotorhoz képest). A Toyota Safety Sense biztonsági csomag minden kivitelnél alapfelszerelés, miközben az új felszerelési szintek – a Life-tól a Dynamic-ig – alkalmazkodnak a különböző felhasználói csoportok igényeihez.

Az új Yaris megújult a külső formaterve, módosult a belső tere és átalakult a színválasztéka révén a modern vonalvezetésű karosszéria friss tónusokkal és eredeti dizájnelemekkel hoz új színt a szegmensbe. A belépő szint kivételével minden kivitelnél átdolgozták a műszeregységet, az órák között egy színes, mutilfunkciós TFT kijelző jelent meg.

Toyota_Yaris_2017_02

Az 1,33 literes benzinmotort egy új fejlesztésű, 1,5 literes motor váltja, amely teljesíti az igen szigorú Euro 6c normát, míg üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása az új, valós közlekedési körülményeket szimuláló norma szerint is kedvezőbb. Elődjéhez képest a motor mintegy 10 százalékkal erősebb és nyomatékosabb, miközben 12 százalékkal takarékosabb, CO2-kibocsátása (akár 75 g/km) pedig a legkedvezőbb a szegmensben. Az új motort a Toyota Motor Industries Poland üzemében, a Toyota Motor Europe mintegy 150 millió eurós termelés beruházási programja keretében gyártják. Az 1496 cm3 térfogatú szívómotor teljesítménye 111 LE (82 kW), forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. A motor az 1.33 literes blokkhoz képest 0,8 másodperccel dinamikusabban gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0), 80-120 km/óra közötti rugalmassága pedig több mint 1 másodperccel javult (18,8 helyett 17,6). 

A motor hatásfoka bámulatos 38,5 %, ami az autóipar egyik legkiválóbb értéke. Ennek érdekében megnövelték a sűrítési viszonyt (13,5:1), hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszert (EGR) alkalmaztak, valamint kiterjesztették a változó szelepvezérlés nyitási tartományát, így a motor képes váltani az Otto és Atkinson-ciklusok között, ezzel különböző vezetési körülmények között biztosít optimális teljesítmény.

Toyota_Yaris_2017_03

A hybrid kivitelnél a tervezők arra törekedtek, hogy minél halkabb legyen az autó, különösen gyorsulás során. Ennek érdekében módosították a motorfelfüggesztést, a kanyarstabilizátorokat, a féltengelyeket, a segédvázat és a szívórendszert. A fentieken kívül új, köztes hangtompítót építettek be a kipufogórendszerbe. Az áttervezett motorrögzítés, a módosított lengéscsillapítók és az optimalizált szervokormány nagymértékben javította a menetkomfortot és a precíz vezethetőséget. Emellett javult az autó ívmeneti irányíthatósága is.

A Toyota olyan intelligens adatgyűjtő eszközök bevezetésével segíti az európai értékesítők munkáját, amelyek lehetővé teszik a hybrid rendszer működésének bemutatását, az előnyök ismertetését. A DRIVECO rendszer a tesztvezetések során rögzíti a megtett útra, a menetidőre, az átlagsebességre, valamint a tisztán elektromos meghajtással megtett útra vonatkozó adatokat. Eddig 900 darab Yaris Hybrid modellt vizsgáltak meg, amelyek együttesen több mint félmillió kilométert tettek meg, a legkülönbözőbb körülmények között. Az eredmények elemzése kimutatta, hogy az autók átlagban a menetidő 54 százalékában tisztán elektromos (EV) üzemben közlekedtek, valamint hogy tényleges átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 5,0 l/100 km volt. A DRIVECO-t már hét európai országban alkalmazzák a hybrid modelleknél, és további 9 országban tervezik kísérleti bevezetését.

vzs2017-02-23

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Honda Civic Hybrid

Honda Civic Hybrid - kiskép

Ár: 5.490.000 Ft
Felépítés: Lépcsőshátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...