hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Mustang GT4

A Ford Performance bemutatta vadonatúj, versenykész autóját, a Mustang GT4-t.

Bevetik a pályán is

 

A Las Vegas-ban megrendezett 2016-os SEMA Show alkalmával leleplezett Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, a Pirelli World Challenge GTS/GT4, vagy a GT4 európai versenysorozat. Az autó alapjául a Ford Shelby GT350R-C szolgált, ami éppen a múlt hónapban szerzett bajnoki címet az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge sorozatban.

„A Mustang eladásai egyre nőnek a világ különböző piacain, s ezzel párhuzamosan a motorsportban is egyre hangsúlyosabb szerepet kap,” magyarázta David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. „A Mustang GT4 jó eséllyel szállhat küzdelembe a világ versenypályáin, ezért arra számítunk, hogy ugyanolyan népszerű lesz a versenyzők körében, mint sorozatgyártású testvére a márkakereskedésekben.”

Mustang GT402

A Mustang GT4 gépházában az új generációs 5,2 literes V8-as szívómotor dolgozik, amit kifejezetten a GT4-eshez hangoltak. A versenymotor tervezését, fejlesztését és építését a Ford Performance közösen végezte a Roush Yates Engines vállalattal. A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. A GT4 hajtásláncában emellett szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik.

A Mustang GT4 futóműve:

 

·         Dinamikus Orsószelepes Felfüggesztés (DSSV) lengéscsillapítók a Multimatictól a kiszámítható, pontos és állandó menettulajdonságokért és a tökéletes irányíthatóságért

·         A hátsó futómű alsó lengőkarját (kifejezetten spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóhoz tervezett egység) és az első/hátsó stabilizátorokat a Multimatic szállítja

·         Kis tömegű, 18” x 11” méretű, kovácsolt alumínium keréktárcsák a Forgeline-tól

·         Féktárcsák és hatdugattyús féknyergek a Brembotól

Mustang GT401

A Mustang GT4 aerodinamikáját azok a formatervezők tökéletesítették, akik a Ford GT programban tanulták meg, hogyan alkalmazhatják leghatékonyabban az első légterelőt, a hátsó spoilert, a motorháztető légbeömlő nyílásait, a kerékjárati légterelőket és a hátsó diffúzort.

Az autó kabinját FIA-szabványú bukókeret erősíti, és a vezető előtt egy versenyautókhoz fejlesztett MoTeC műszeregység található.

ford2016-11-03

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.2l 69LE M5

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.2l 69LE M5 - kiskép

Ár: 2.904.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.3l TDCi DPF 75LE M5

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.3l TDCi DPF 75LE M5 - kiskép

Ár: 3.399.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Ford Ka Grand Prix II 3 ajtós 1.2l 69LE M5

Ford Ka Grand Prix II 3 ajtós 1.2l 69LE M5 - kiskép

Ár: 3.351.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...