hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Nyerő lesz a Hyundai újdonsága?

Az árak alacsonyról indulnak: a 75 lovas, ötajtós, alapfelszereltségű kocsi már 2 millió 899 ezer forintért kapható.

Megjött az i20-as


 

Mint eddig, az elődnél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új generációs i20-at a Hyundai Motor németországi, Rüsselsheim székhelyű Európai Formatervező Központjában vetette papírra Thomas Bürkle vezető tervező és csapata. Az új modell karakterét továbbra is a márka folyékony szobrászat formatervezési filozófiája adta.

hyundai_i20_2015_04.jpg

Az új platformra épült autó tengelytávolsága 45 milliméteres növekedést követően 2570 mm hosszú, ami a korábbinál nagyobb teret biztosít az utasoknak. A kategóriaelső helykínálat –összesen 1892 mm első és hátsó lábtér –valódi ötszemélyes autóvá varázsolja az új generációs i20-at, míg a csomagtér 326 literes.

Az autó számos új technológiát hív segítségül. Ilyen például az első és hátsó parkolóradar, a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszórók vagy az automatikus páramentesítő, amelyek első ízben kerülnek a Hyundai B-szegmensű autójába. Továbbá figyelmet érdemel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely egy újabb, leginkább a magasabb kategóriákban megszokott, funkció. Az egyedülálló panoráma napfénytető – billenthető és teljesen kinyitható – természetes fénnyel és friss levegővel tölti meg az utasteret.

A platform és a karosszéria-elemek esetében a könnyű, nagy szilárdságú acél kiterjedt használatának köszönhetően csökkent a jármű tömege, miközben a torziós merevség jelentősen nőtt, csökkentve a menet közben felmerülő vibrációt és javítva a vezethetőséget.

hyundai_i20_2015_02.jpg

Minden új generációs i20 szériában tartalmazza az öt éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, továbbá az öt éves assistance szolgáltatást, valamint az ez idő alatt elvégzett állapotellenőrzéseket is.

Az elődmodellel összehasonlítva az új i20 hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. A karosszéria 40 mm-rel hosszabb (a teljes hosszúság 4035 mm) és 16 mm-rel alacsonyabb (teljes magasság 1474 mm). A szélesség 24 mm-rel növekedett (összesen 1734 mm), osztályának egyik legszélesebb autóját megteremtve. Az autó első túlnyúlásait arányaiban lerövidítették, hogy a vezetési élmény dinamikus kvalitásait hangsúlyozzák.

Az új i20 generáció esetében az A-oszlopok vékonyabbak, rövidebbek és meredekebben állnak, amelyet a tervezők nagy szilárdságú acél felhasználásával értek el. Az újratervezett oszlopok nagyobb belső teret szavatolnak az utas számára, miközben elősegítik a járműből való kilátást, biztonságosabbá téve a fordulókat és a szűk városi helyeken történő manőverezést.

A hátsó lámpacsoport a hátsó légterelő környékén, a csomagtérajtónál összpontosul és jól megkülönböztethető bumeráng formájú, LED-es kialakítás.

Az elődmodellel összehasonlítva az elöl ülők 33 mm-rel nagyobb fejtérnek (1038 mm), 24 mm-rel nagyobb lábtérnek (1098 mm), 6 mm-rel megnövekedett ülésszélességnek (1301 mm) és 15 mm-rel tágasabb válltérnek(1365 mm) örvendhetnek. Az utastér hátsó részén a 978 mm-es fejtér, a 794 mm-es lábtér és a 1350 mm-es válltér lehetővé teszi három felnőtt elhelyezését.

hyundai_i20_2015_01.jpg

Elől, a műszerfal megemelésével és a kesztyűtartó, valamint a környező alkatrészek előre mozdításával tovább fokozták a tervezők a lábtér méretét, amely lépést a hosszabb motorháztető tette lehetővé.

Az i20 új generációja a Hyundai két „Kappa” benzines erőforrásával és két „U-II” dízelmotorjával elérhető. A már bizonyított erőforrások a korábbi generációból érkeznek, számos olyan fejlesztéssel, amely fokozza a vezethetőséget és lehetővé teszi az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásnak való megfelelést.

hyundai_i20_2015_03.jpg

Benzinmotorok

A benzinmotorok kedvelői a korábban sok dicséretet learató 1,25 literes, Kappa négyhengerest két verzióban, 75 és 84 lóerővel választhatják. A teljesen alumínium egységhez szériában ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik.

További alternatívaként a benzineseket kedvelők 1,4 literes, 100 lóerős négyhengerest kérhetnek. Az erősebb motorhoz hatfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata váltó jár.

 

Dízelmotorok

Az alacsony károsanyag-kibocsátású, dízelmotorok iránti kereslet kielégítésére a Hyundai az európai vásárlók számára két motort kínál a népszerű „U-II” családból: a 75 lóerős, 1,1 literes és a 90 lóerős, 1,4 literes erőforrást. Mindkét egységhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.

A márka hazai képviselői erre az évre nagyjából 300 darab új i20-as eladását tervezik.

Az árak alacsonyról indulnak: a 75 lovas, ötajtós, alapfelszereltségű kocsi már 2 millió 899 ezer forintért kapható.

ge/gyári fotók2015-01-30

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Hyundai i20 Life AC 1.25i

Hyundai i20 Life AC 1.25i - kiskép

ABS+ESP

Ár: 2.990.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Hyundai i20 Life AC 1.1 CRDi

Hyundai i20 Life AC 1.1 CRDi - kiskép

ABS+ESP

Ár: 3.499.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Hyundai i20 Comfort 1.25i

Hyundai i20 Comfort 1.25i - kiskép

ABS+ESP

Ár: 3.299.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...