hirdetés
hirdetés

Új Aygo

A 10 külső részegység könnyen kicserélhető alternatív színvilágú, vagy kidolgozású elemekre, hogy az autósok megalkothassák saját AYGO-modelljüket.

Dinamikus hőscincér

 

Az új Toyota AYGO  ki akar tűnni a tömegből.

És ki is tűnik. Mind a karosszéria, mind pedig az utastér úgy készült, hogy rengeteg változatban lehessen kialakítani. Ha azt fogják rá mondani az utcán, hogy „nézd, jön a bajuszkirály”- akkor megvan a legfontosabb jegy, ami azonnal kiemeli a többi kisautó közül.

Ráadásul a 10 külső részegység könnyen kicserélhető alternatív színvilágú, vagy kidolgozású elemekre, hogy az autósok megalkothassák saját AYGO-modelljüket. Az intelligens építési módnak és az átgondolt beszerelési eljárásnak köszönhetően ez a fajta személyre szabás egyszerű és megfizethető, így mind az autó ára, mind pedig szállítási határideje megfelel az A-szegmensben megszokott elvárásoknak.

toyota_aygo_2014_01.jpg

Meg aztán az autóban ülők ezentúl még kellemesebben utazhatnak; ez nemcsak a tágasabb utastérnek köszönhető, hanem a kiegészítők széles kínálatának is, amelyek jól illenek a fiatal autósok életstílusához, hiszen nagy valószínűséggel ők lesznek az új AYGO legfőbb vásárlói. A leginkább szembeötlő példa erre az x-touch multimédia-rendszer, aminek 7 colos színes érintőképernyőjéről számos fedélzeti berendezés kezelhető, nem beszélve a MirrorLink okostelefon-csatlakozásról, amely lehetővé teszi, hogy az autó a munkás hétköznapok szerves részévé váljon.

Az új AYGO motorházában a Toyota díjnyertes, 3 hengeres, 1,0 literes VVT-i erőforrásánaktovábbfejlesztett változatát találjuk. A saját méretosztályában még mindig az egyik legkönnyebbnek számító motort a mérnökök több ízben is áttervezték, fokozva teljesítményét, ugyanakkor pedig tovább csökkentve kategóriaelső üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását.

A kompakt kialakítás alapvető fontosságú az új AYGO jellemzően városlakó vásárlói számára. Az autó teljes hossza csupán 25 mm-rel, 3455 mm-re nőtt, így az új AYGO továbbra is osztályának legkompaktabb modellje. Az első üléseknél mért fejtér 7 mm-es növekedése ellenére az autó magassága 5 mm-rel csökkent, ami javítja a jármű légellenállását. A nyomtáv elöl-hátul egyaránt 8 mm-rel lett szélesebb, így az autó kiállása határozottabb lett.

A karosszéria kompakt és érdekes, ráadásul némi mégis robusztusságot sugall. A masszív, tömör benyomás kialakításában nagy szerep jut az erőteljes, „egy tömbből faragott” formának, amit a merev struktúrán elnyújtózó lágy vonalak varázsolnak játékos kisautóvá. Mindeközben az AYGO látványos első X motívuma magába foglalja az autó fő komponenseit: a felső és az alsó hűtőrácsot, a fényszórókat, a ködfényszórókat, sőt még a visszapillantó tükröket és az oldalüvegezést is.

toyota_aygo_2014_04.jpg

Ugyanez az erőteljes „X” rajzolat szolgált alapul a kocsitest személyre szabhatóságához is, ami az új AYGO dizájnjának szerves része. Oldalnézetből jól látható, hogy az alacsonyabb tetővonalon előrébb került a legmagasabb pont. Ennek eredményeképpen a kabin tömegközéppontja is előre tolódott, ami kiegyensúlyozottabb sziluettet teremt, ugyanakkor olyan hatást kelt, mintha az autó kissé előredőlne. Mindez erősebben kihangsúlyozza a lejtős övvonalat, ami az előrehajló lámpatestekben ér véget. Az új „dupla buborék” profilú tető hátsó élébe integrált légterelő javítja az autó aerodinamikáját.

A három- és ötajtós modelleken eltérő az oldalüvegezés alakja; az utóbbi változaton az ablakok rajzolata belenyúlik a hátsó lámpatestekbe, hosszabbnak láttatva az autót.

Az új AYGO hátsó részén megismétlődik az orr-rész formavilága. Itt a csomagtérajtó és a lökhárító alsó része alkotják a karosszéria egységes felületét felosztó törésvonalakat. A lámpatestek körülölelik a hatszögletű csomagtérajtót, a hátsó lökhárító felső része pedig benyúlik az erősen kiszélesedő kerékjáratokba, erős és stabil kiállással ruházva fel az autót.

toyota_aygo_2014_02.jpg

A belső tér dizájnját a trapéz alakú középkonzol határozza meg; ez a forma mindenütt megismétlődik a kabinban, visszaköszönve a légbefúvó nyílásokról, az ajtóburkolatról és a váltókar környékéről is.

A konzol fölött szélesen elnyújtózó műszerfalat matt, tükröződésmentes bevonat fedi, s két végén karcsú A-oszlopok emelkednek, amelyek keveset takarnak ki a vezető látóteréből. A koncentrikus gyűrűkben elhelyezett műszerek állandó megvilágítást kaptak, s a központi multi-információs kijelző feliratai a könnyebb leolvashatóság érdekében nagyobb betűmérettel jelennek meg.

Az autó külsejéhez hasonlóan az utastér számos eleme is személyre szabható.

Sok munkát fektettünk az ergonómiába,” mondja Terai főmérnök. “Ebben a szegmensben a fiatalabb vásárlók dominálnak, ezért 28-ról 26,6 fokra csökkentettük a kormányoszlop dőlésszögét, 10 mm-rel lejjebb engedtük az első ülés csípőpontját, és magasságállítóval szereltük fel a vezetőülést. Így bárki könnyen beállíthatja a neki tetsző üléshelyzetet.”

Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, az első üléssor komfortját pedig 20 mm-rel szélesebb kartámaszok javítják.

Végezetül a csomagtér befogadó képessége is 29 literrel, 168 literre nőtt, és a ki- és berakodás is könnyebbé vált, mivel a rakodónyílás 75 mm-rel szélesebb lett.

Az új AYGO gazdag alapfelszereltséget kínál. Minden autóban megtalálható az AM/FM audiorendszer USB és AUX csatlakozóval, a LED Nappali Világítás (DLR), a Menetstabilizáló Rendszer (VSC) és a hegymeneti elindulás-segítő.

Az autó felszereltségi stratégiájának legfontosabb szereplője az „x-play”. Ez a változat szolgál alapul minden személyre szabáshoz, emellett pedig erre épülnek az „x-cite”, az „x-clusiv” és az „x-pure” egyedi kialakítású verziók is. A széria karosszériaszíneket zongoralakk fényezésű, X alakú hűtőrács és 15 colos acél keréktárcsák egészítik ki. Az utastér alapfelszereltségének részét képezik a bőrborítású kormányon elhelyezett audio-kezelőszervek, a magasságában állítható vezetőülés és a sebességkorlátozó.

Az új AYGO felszereltségi listájának élén a nagyméretű vászontetővel és 15 colos, ezüstszínű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, stílusos megjelenésű „x-wave” modellváltozat áll. Az utastér luxusát a karosszéria színére fényezett dekorációs elemek és részleges bőrkárpitozás fokozza. A standard AYGO audiorendszerét az x-touch multimédia-rendszer helyettesíti érintőképernyővel, tolatókamerával és MirrorLink okostelefon-csatlakozási lehetőséggel.

A kínálatot az „x-entry” felszereltség egészíti ki. A matt fekete hűtőráccsal kialakított változatban az új AYGO minden széria felszereltsége megtalálható, s az autó 14 colos acél keréktárcsákat kap.

toyota_aygo_2014_03.jpg

Az új AYGO standard és ECO-változatban is megrendelhető. Ez utóbbiban hosszabb áttételezésű a IV. és V. sebességfokozat, és az autó kerekein alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok vannak.

A standard változat üzemanyag-fogyasztása 4,4-ről 4,1 l/100 km értékre csökkent, ami a CO₂-kibocsátás 7 g/km-es mérséklését eredményezte, így a CO₂-emisszió mértéke immár csupán 95 g/km. Az Eco változat értékei még ennél is kedvezőbbek: az üzemanyag-fogyasztás 3,9 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig kevesebb, mint 90 g/km.

ks/gyári fotók2014-03-04

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló