hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új ŠKODA OCTAVIA RS

Mindössze néhány héttel a széles körűen modernizált ŠKODA OCTAVIA bemutatkozását követően a cseh gyártó kínálatában máris megjelent a sorozat csúcsmodellje, a ŠKODA OCTAVIA RS.


Asszisztensekkel zsúfolt

 

Az új ŠKODA OCTAVIA RS elejének újszerű kialakítása a szélesebb hűtőráccsal – amely kristályhatású kiegészítő fényszóróval bővült – és az új tervezésű lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlő nyílásokkal kifejezetten jó hatást kelt. Az adaptív fényszóró szabályozás, a négy teljes-LED fényszóró, valamint a lökhárítóba integrált, ugyancsak LED-technikájú ködfényszórók szintén az új orrkialakítás meghatározó elemei.

A hátsó részét erőteljes fekete diffúzorelem és a felette húzódó, széles vörös fényvisszaverő sáv határozza meg, amelyek az átdolgozott kocsi semmi mással össze nem téveszthető ismertetőjegyei. Mindezt az immár alapkivitelben LED-technikájú rendszámtábla-világítás és a márkára jellemző C-alakú világítási képpel kialakított hátsó lámpák teszik teljessé. További egyéni hátsó stílusjegy a Limousine csomagtérfedelén ívelő légterelő, illetve a kombi tetőlégterelője.

Az új ŠKODA OCTAVIA RS utasterét sportos fekete tónus uralja. Az integrált fejtámlákkal kiformált RS sportülések méretes oldalpárnáikkal határozott oldaltartást nyújtanak. Az Alcantara-elemekkel készült szövet üléskárpitok mellett már Alcantara kárpitozású sportülések is rendelkezésre állnak. A bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány (a DSG sebességváltó esetében kormánykerék-kapcsolóbillentyűkkel) perforált bőr bevonatú karimával készül. A különleges hangulatú Ambiente-világítás az alapkivitel része. Az ajtó fogantyúk megvilágítást kaptak, a pedálok alumíniumfelülettel készülnek, a küszöblécek pedig RS-logót hordoznak magukban. A ŠKODA modelljeire  jellemző „Simply Clever” megoldások között említhető az utasülés alatt található esernyő és a Kombi csomagterének kivehető LED-világítása.

octavia_rs_2017_01

A karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutómű és az előd modellhez képest 30 milliméter szélesebb hátsó nyomtáv éppolyan jól érzékelhetően hangsúlyozzák az autó karakterét, mint a vörösre fényezett féknyergek. Az alapkivitelben 17” peremátmérőjű kerekek szerepelnek, extrafelszerelésként pedig 18 és 19” kivitelek is rendelhetők, kívánságra például 19” peremátmérőjű, ezüstszínű könnyűfém keréktárcsák is választhatók. A progresszív kormányzás, az opcióként hanggenerátorral (Performance Sound Generator) kiegészíthető menetprofil-választás (Performance Mode Select), valamint az elektronikus differenciálzár hatású funkció (XDS+) és az adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC) technikáival kiegészített elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) egyaránt hatékonyan hozzájárul a vezetés intenzív élvezetéhez. A DCC rendszerében a vezető három üzemmód – Comfort, Normal és Sport – között választhat.

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI új erőforrása 169 kilowattot (230 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig az 1500 és 4600 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 350 newtonméter. Az elsőkerékhajtású sportmodell álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 kilométer/óra. Kombinált üzemanyag-fogyasztása 6,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 149 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). Alapkivitelében a ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TSI hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, opcióként pedig a hatfokozatú DSG váltómű is rendelkezésre áll.

A ŠKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI orrában korszerű dízelmotor produkál 135 kW (184 LE) teljesítményt és 1750-es percenkénti fordulatszámtól 380 newtonméter maximális forgatónyomatékot. A 0-100 km/h gyorsulás itt 7,9 másodpercet igényel a csúcssebesség pedig 232 kilométer/óra. A dízelváltozat kombinált üzemanyag-fogyasztása 4,5 liter 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 119 g/km; minden érték: Limousine manuális sebességváltóval). A ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI igény szerint elsőkerékhajtással (manuális vagy hatfokozatú DSG sebességváltóval) vagy összkerékhajtással és hatfokozatú DSG váltóművel rendelhető.

octavia_rs_2017_02

Mint a modellsorozat minden tagja, az új ŠKODA OCTAVIA RS szintén a legújabb generációs infotainment-rendszerek kínálatával szolgál. A kapacitív érintőképernyők üveghatású felülettel készülnek (kivéve a szériafelszereltség Swing hangrendszere). A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2” képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és extrafelszerelésként LTE-modullal.

Az újdonságok között említhető az utánfutóval végzett manőverezést segítő vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető  holttérfigyelő rendszer  (Blind Spot Detect), valamint a parkolóhelyről kiálláskor az oldalról és hátulról érkező járművekre felügyelő  kiállási asszisztens (Rear Traffic Alert). Az utasvédelmi asszisztensrendszer (Crew Protect Assist) balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét, emellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és az előrelátó gyalogosvédelemmel (Predictive Pedestrian Protection) kiegészített Front Assist technikájával is együttműködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens (Park Assist) bővíti tovább.

pohu2017-01-06

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Skoda Superb Ambition 1.4 TSI 125 LE

Skoda Superb Ambition 1.4 TSI 125 LE - kiskép

Ár: 7.025.870 Ft
Felépítés: Lépcsőshátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Skoda Superb Ambition 1.8 TSI 160 LE

Skoda Superb Ambition 1.8 TSI 160 LE - kiskép

Ár: 7.455.280 Ft
Felépítés: Lépcsőshátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Skoda Superb Ambition 1.8 TSI DSG 160 LE

Skoda Superb Ambition 1.8 TSI DSG 160 LE - kiskép

Ár: 8.068.690 Ft
Felépítés: Lépcsőshátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...