hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Ahol minden új: Renault Triplex (X)

Beszélgetőpartnerem Vencel Csaba, a Renault Budapest Márkakereskedések Autó Triplex Kft. kereskedelmi igazgatója. A hazai autószalon-viszonyokat jobban ismerőknek eleget mond a cím: Budakalász, közel a 11-es úthoz.

 

Ahol minden új: Renault Triplex

 

Bevallom, elég régen jártam ebben a kereskedésben, és belépve rögtön feltűnt, hogy itt valami nagyon más lett. Amennyire fel tudtam idézni, a befoglaló méretek nemigen változtak, mégis, mintha tágasabb, vagy még inkább rendezetten tágasabb lenne az egész eladótér.

Az interjút is ezzel kezdtem: mi ez az elsőre nem is könnyen felfedezhető változás?

– A belső méretek valóban nem változtak, egyszerűen megújult a teljes szalon képe. Nálunk párhuzamosan futott a Renault termékpaletta megújulása–és a szalonok teljes átalakulása. Mondhatni idén be is fejeződik ez a váltás, ami elindult a kis Clio megújulásával, és idén várjuk az új Koleos premierjét. Készülődik bemutatkozásra egy, a Renault-nál teljesen új kategória, az Alaskan fantázianevű pick-up. De elég csak futólag felsorolni a sok „új” névkezdetű típusainkat: új Clio-k, új Megane család, kétféle új Scenic, és ne maradjon ki az új Espace sem. Nincs tehát hiány újdonságokban, de ahogy mondtam, ezzel egy időben szükséges volt az eladó környezet átalakítása is.

triplex_kadjar_01.jpg

– Erre nem a „mindenáron változtatás” vitt rá minket, vagyis a Triplex három budapesti Renault szalonját. Az új modellekhez már másféle eladási stratégia illik, jelentős ebben is a változás. A modellek gazdag műszaki változatossága, variálhatósága, sokféle felszerelhetősége egyenesen megkövetelte ezt.

– Korábban, mondjuk a kétezres évek közepén a vevőjelölt bement a klasszikus autószalonba, körülnézett, eldöntötte, hogy benzines vagy dízelautót szeretne. Aztán választhatott, hogy mondjuk kék, vagy piros színben tetszik neki az a kocsi, amiről tudta, hogy elegendő rá a pénze. Napjainkban ez a folyamat valahogy egészen másként néz ki.

– Itt kapcsolódik össze a megújult fogadótér az újfajta eladási technikával és stratégiával. A mostanában hozzánk bejövő vevőjelölt ugyanis legtöbbször az internet segítségével már jó néhány döntési fázison túljutott, tőlünk azt várja, hogy az elképzelését „testre szabjuk”. Mit is jelent ez? Mostanra igen széles spektrumú lett a modellkínálat, a felszerelhetőség, rengeteg a megrendelhető extra. Ezért nekünk az a feladatunk, hogy feltérképezzük, mi a vevő igénye, elképzelése, és ezt rögtön be is mutassuk neki. Manapság már nem az árat adjuk el, hanem a felszerelt autót. Napjainkban nem azzal kezdődik a kapcsolatfelvétel, hogy üljünk le az asztalhoz, hanem üljünk be a szalonban kiállított, általa elképzelt típusba. Ezután már elmehetünk a tervezőfalhoz, a konfigurációs képernyőhöz, ahol látványosan össze tudjuk állítani azt a modellt, amit közösen kitaláltunk a vevőjelölttel. Igazi kárpiton mutatjuk meg a lehetőségeket, valódi felniken a választékot. Csak ha már minden összeállt, akkor jöhet az asztal melletti beszélgetés. Itt már alkalom adódik a vásárlási lehetőségekről is szót ejteni. Megélénkült ugyanis a banki finanszírozás lehetősége, a Renault Credit sokféle lehetőséget nyújt. Talán furcsán hangzik, hogy most is van nulla százalékos THM, de ez nem a múlt idők rosszvégű verziója és természetesen nem minden típushoz. Azóta ugyanis annyit változott a finanszírozó előre tájékozódási lehetősége, hogy kiküszöbölhető a korábbi túlköltekezési lehetőség. Ugyanígy, a hitelek forint alapúak, vagyis a tervezhetőség adott. A vásárlók döntő többsége elfogadja ezt a közös hiteltervezést, hiszen tudja, hogy az ő érdeke is ezt kívánja.  

triplex_megane_02.jpg

– Amit még fontosnak tartok elmondani: az autó eladásával még nem ér véget vevő és értékesítő kapcsolata. A szervizidőszakon, de azon túl is az eladó tájékozatja, segíti, irányítja, vagyis a szó jó értelmében kiszolgálja a visszatérő ügyfelét, hiszen tudja, hogy neki az első autót ő adta el, a másodikat majd a vevőszolgálati munka, harmadikért pedig már magától jelentkezik nála.

Egy kis virtuális túra: http://www.renaultbudapest.hu/renault/kapcsolat/virtualis-tura-1/


                                                                                                                                                      (x)

 

kgy2017-06-20

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...