Ford hokibottal
Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.
Exporer hibrid
Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.
Az iparágban elsőként alkalmazott, 3D Hengerelve Hajlítás nevű eljárás lehetővé teszi, hogy a Ford ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsen be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.
Ez az acél olyan erős, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Hengerelve Hajlítás eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal. A Ford által szabadalmaztatott eljárással készülő, ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. Mindegyik ilyen elem egyetlen darab hengerelt acélból készül, amit hegesztés előtt összeperemeznek. Az eljárás során az elemek belsejében cellák keletkeznek, ami tovább növeli szilárdságukat és merevségüket, ez pedig egyértelműen megmutatkozott az Explorer Plug-In Hybrid maximális pontszámán, amit az autó az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén kapott.
Az 5 csillagos eredményhez az alapáron kínált, kifinomult vezetéssegítő technológiák is hozzájárultak, például a gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, az Intelligens Sebességkorlátozó vagy a Sávtartó Asszisztens.
A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelben.
Az elektromotorral az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Ajánlott olvasnivaló
Érdekes lehet még
Honda Civic Hybrid
Ár: | 5.490.000 Ft |
Felépítés: | Lépcsőshátú |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Honda FR-V 1.8 Comfort Life Style
Ár: | 6.040.000 Ft |
Felépítés: | Egyterű |
Üzemanyag: | Benzin |
Váltó: |
Honda FR-V 2.2 i-CTDi Comfort Life Style
Ár: | 6.650.000 Ft |
Felépítés: | Egyterű |
Üzemanyag: | Dízel |
Váltó: |