hirdetés
hirdetés

új Honda Civic 2012

Két különbözõ irányba fejlõdött tovább az új Honda Civic. Az ötajtós többet áldoz az autóipari trendeknek és a prémium-irányzatnak, a négyajtós õszintébb és egyszerûbb. De mindkettõ jó.

A török a Hondább



Két különbözõ irányba fejlõdött tovább az új Honda Civic. Az ötajtós többet áldoz az autóipari trendeknek és a prémium-irányzatnak, a négyajtós õszintébb és egyszerûbb. De mindkettõ jó.


Az új Honda Civic páros csak Kelet-Európában jár párban. Nyugaton csak az Angliában gyártott ötajtós kapható, az új EU-tagállamokban és az európai nem tagállamokban a Törökországban készülõ négyajtós is a szalonokba kerül. Ennek az oka kettõs, mifelénk még mindig jobban kedvelik a vásárlók a négyajtós formákat, másrészt ezt a típust kevésbé bélelték ki a komfort- és divat kellékeivel, jó így is a keleti blokkba, nyugatra nem mehet.


Mindemellett megkérik az árát, mert az alap 1,4 literes ötajtós ára 4,55 millió, az alap egyhatos négyajtós ára 5,25 millió. Mondhatjuk, hogy a nagyobb motor miatt, de annyira nem, az egyhatos híján egynyolcassal kapható ötajtós 5,36 millió, tehát nem lõ sokkal a négyajtós fölé. Szóval drágább az egyszerûbb kialakításúnak ható négyajtós.

Pár éve olyan formákkal, mint amit az új ötajtós Honda Civic mutat, legfeljebb virtuális autós játékokban láttunk. Még akkor is, ha ott volt elõfutárnak az elõzõ generációs Civic, ami még ma is feltûnõ jelenség az útjainkon az ufós formájával. Egyéni az autó, ráhajt a sportosságra és a fiatalosságra. Vele szemben a négyajtós konzervatívabb, hátulról akár Corolla is lehetne. Elölrõl persze nem, az orrát úgy formálták, hogy hasonlítson az ötajtósra, még ha az elõzõre is.


Mindkét kocsi belülrõl az elõzõ Civic által elindított formai úton halad. A négyajtós ezt kevésbé nagy látványossággal teszi, az ötajtós a "húha" hatású csilivili holmi. Elsõre kicsit nagy a szerteszétség mindkettõben, meg kell szokni, hogy hova nézzen, hova nyúljon az ember. Ez a vagány-scifi kinézetért vállalt kockázat a gyár részérõl. És vélhetõen a kockázatkészség sikert hoz, hiszen a vásárlók java, fõként a Civiccel megcélzott fiatalos érzületû rétegé szereti a merészséget. Akit pedig a Honda-technikai tartalom és kezelhetõség hoz lázba, az simán megszokja, mert összességében jófej, egyedi a berendezés.


A két típus közötti fura kettõsség szinte bármely kérdésben megismétlõdik. Az ötajtós tûnik a jól eladható divatcikk-autónak, a négyajtós a korrekt ajánlatnak. Még a technikai tartalomban is ez köszön vissza. Az ötajtós visszakapta hátra a független kerékfelfügegsztést, a négyajtósnak maradt a csatolt lengõkaros. Az ötajtós motorjai frissebbek, (1,4 literes 100 lóerõvel, 1,8-as 142 lóerõvel, dízel 2,2-es 150 lóerõvel és majd jön egy 1,6 literes dízel is), a négyajtós kínálatával csak rokoni viszonyban vannak (1,6 literes 125 lóerõs, 1,8 literes 142 lóerõs – de más mûszaki megoldásokkal, és dízel nuku).

A kocsikba beülve szintén érezni ezt. Az ötajtósban használt kárpitok, felszerelések, részletmegoldások jobb minõséget sugallnak. A négyajtós is szépen össze van rakva, de mondjuk az üléskárpit anyaga akár egy 1992-es évjáratú autóból is ismerõs lehet. Ezek után kipróbálva jött az érdekes fordulat! A konzervatívabb, bácsisabb, a gyártó részérõl a büszkeségeink tabló aljára helyezett négyajtós sokkal élvezetesebb, Hondásabb autózási élményt nyújt. A motorja (1,6 literest próbáltuk) nagyon él, veszi a fordulatot, a maximális fordulatszámig értelemmel pörgethetõ, még az utolsó pillanatban is tol egy kis ráadás lóerõt! A hozzá kapcsolt váltó patentül kapcsolható, nagyon jól eltalált áttételezéssel, és passzoló végáttétellel. A kormányzása érzékeny és nagyon pontos, kanyarokban, manõvereknél a viselkedése kiszámítható, jóindulatú és dinamikusan viselkedõ. Öröm vele a titkolt gyorshajtás!

Az utána próbált ötajtós sport felszereltséggel és 1,8 literes motorral büszkélkedett. Beülve sokkal maibb, drágább a hatása. Ehhez képest a dögös kormányt markolva kevesebb a visszajelzés, kicsit érzéketlen a kormányzás, kanyarokban jól irányítható, de két hajszállal esetlenebb a négyajtósnál. A nagyobb motor a közepes fordulatszámtartomány felett már nyüglõdve húz, elveszti a lendületét, nincs értelme pörgetni, mert ünneprontón viselkedik (persze ez érzésre, mert papíron 0,5 másodperccel jobban gyorsul százra, mint a négyajtós egyhatosa). Többet vártam tõle. Igaz így is az élvezeti szintje jóval magasabb, mint a kommerszebb konkurens felhozatalé. Szóval a leszólás szigorúan Hondás értékrendben értendõ!


Végezetül még pár dolog, hogy elférni a kocsikban, hozzák az alsó-középkategóriában megszokott értékeket. Becsapós a négyajtós, mert a csomagtartója némileg kisebb az ötajtósénál, ennek oka, hogy a csatolt lengõkaros futómûve több helyet foglal.

Összefoglalva mindkét Civic változat hamisítatlan Honda, de a török autó Hondább. Bár nem ez lehetett a gyártó célja, vélhetõen a vagányabb megjelenésû ötajtós némileg áldozatul esett az ECO-törekvéseknek, ennek köszönhetõ, hogy fûszeresebbnek tûnik, de sótlanabbul viselkedik, mint a négyajtós.

Kapcsolódó cikk:

Új Honda CR-V

Szöveg és fotók: DM/okauto2012-07-07

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Honda Jazz 1.2i S

Honda Jazz 1.2i S - kiskép

Ár: 2.719.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.2i S Cool

Honda Jazz 1.2i S Cool - kiskép

Ár: 3.069.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.4i LS

Honda Jazz 1.4i LS - kiskép

Ár: 3.469.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...