hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Boxer és vászon

Az autó 3.8 másodperc alatt gyorsul százra, de átlagfogyasztása 12.9 liter. Szóval Porsche.
Porsche szépség: cabriolet

A Porsche szeptembertõl az új 911 Turbo Cabriolet modellel bõvíti választékát. A 911-es sorozat nyitott csúcsmodelljével a hagyományos vászontetõvel szerelt 911 Turbo immár 20 esztendõs hagyománya éled újjá.  
A Cabriolet hajtásáról a 911 Turbo Coupé modellhez hasonlóan 3.6 literes hathengeres, változó geometriájú turbófeltöltõvel szerelt boxermotor gondoskodik. Teljesítménye 353 kW (480 LE), már 1.950 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre álló maximális forgatónyomatéka pedig eléri a 620 newtonmétert. A túltöltés-funkciót (overboost) is tartalmazó, extraként rendelhetõ ?Sport Chrono Turbo? csomag segítségével rövid ideig akár 680 newtonméter is elérhetõ. A manuális sebességváltóval szerelt kivitel mindössze 4.0 másodperc alatt teljesíti az álló helyzetbõl 100 kilométer/órás tempóig tartó sprintet, a ?Tiptronic S? váltómû segítségével azonban ez az idõ még tovább, akár 3.8 másodpercre is rövidíthetõ. Mindkét változat csúcssebessége 310 kilométer/óra. A 911 Turbo Cabriolet üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 12.9 literes értékével példásnak számít vetélytársai körében.  
A karosszéria kabriókra jellemzõ megerõsítések, valamint a hátsó ülések mögül önmûködõen kiemelkedõ borulókeret ellenére a 911 Turbo nyitott változata mindössze 70 kilogrammal nyom többet a kupénál. A mindössze 20 másodperc alatt, teljesen automatikusan nyitható illetve csukható háromrétegû, könnyû tetõ alacsony tömegközéppontot tesz lehetõvé.   A kabriók igényei szerint hangolt, már szériakivitelében is a Porsche Active Suspension Management (PASM) rendszerével felszerelt futómûvel a 911 Turbo Cabriolet természetesen szintén a Porsche 911 Turbo modellektõl megszokott sportos menettulajdonságokat kínálja, rendkívül magas szintû biztonság és kifinomult, érzékeny reakciók mellett. Az átlag feletti menetteljesítményekhez mindemellett a Porsche Stability Management (PSM) menetstabilizáló berendezés, illetve a Porsche Traction Management rendszerével (PTM) mûködõ összkerékhajtás is jelentõsen hozzájárul. Utóbbi elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolója segítségével a pillanatnyi igények szerint osztja el a motor nyomatékát az elsõ és a hátsó tengely között, mégpedig a motor terhelésváltási reakcióinál legalább egy tizedmásodperccel gyorsabban.  

A cw=0.31 együtthatóval a 911 Turbo Cabriolet légellenállása a kupéváltozat szintjén marad. A 120 kilométer/órás tempónál önmûködõen, s a kupé modellénél 30 milliméterrel magasabbra kiemelkedõ szárny a márka széria kabriói között egyedüliként produkál a hátsó tengelyen leszorító erõt. A 911 Turbo Cabriolet szériakivitelben hat légzsákot tartalmazó, valamint a szélvédõ-oszlopokba épített acél csõmerevítõk és a hátsó ülések mögül automatikusan kiemelkedõ borulókeret révén átfogó borulásvédelmet nyújtó passzív biztonsági rendszere világszerte, a modell minden piacán érvényben lévõ biztonsági elõírásoknak megfelel. A 911 Turbo Cabriolet az egyik legnagyobb teljesítményû fékberendezéssel rendelkezik, a hatdugattyús, rögzített elsõ féknyereg egyenesen a Porsche Carrera GT modellbõl származik. Kívánságra a könnyû és a versenysportban már bizonyított Porsche kerámia kompozit fékek rendszere (Porsche Ceramic Composite Brake; PCCB) is rendelkezésre áll.     Kapcsolódó cikk:

Rallye-Porsche

pohu/gyári fotók2007-05-11

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Espace Family 2.0 dCi auto FAP

Renault Espace Family 2.0 dCi  auto FAP - kiskép

Ár: 8.290.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Automata

Részletes adatok...