hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Honda FR-V

Az utastér szokatlan tágasságát segíti, hogy az autó nem szûkül felfelé, vagyis az oldalajtó üvegestõl szinte függõleges. És nyomatékosak a motorok.

Szárnyastaxi
Az autóipar egyre több és szebb autót gyárt. Ezek közül Magyarországon mindenki pénztárcája és kedve szerint válogathat. A nálunk fejlettebb országokban az elõbbi sorrend középkategóriás autóig ugyan valószínûleg nem a pénztárcával kezdõdik. Ám az 500 euró körüli havi átlagbér a Kárpát-medencében még nem teszi lehetõvé, hogy egy bizonyos árhatáron belül, elsõsorban a mûszaki megoldások, a praktikus ötletek, illetve a szubjektív vélemény döntsön egy-egy autótípus mellett, vagy ellen. Vagyis elõbb az ár, majd a mit is kapunk érte kérdés a jelenlegi döntési sorrend, legalább is a vásárlók többségénél. 
A Honda piacra dobta az FR-V-t, amihez jelenleg kétfajta motort lehet rendelni: az 1,8 literes SOHC VTEC 140 lóerõs (103 kW) erõforrás legnagyobb nyomatéka 4300-as percenkénti fordulatszámnál 174 Nm. A motor szíve a Honda méltán elismert VTEC (elektronikusan változtatható szelepnyitás  és szelepemelés) rendszere, amely amellett, hogy kivételesen csekély fogyasztást garantál, mindig nagyobb teljesítményt hoz ki a motorból. . A VTEC és a VTC (változó szelepvezérlés) technológiákat ötvözve ez a motor tökéletesen alkalmazkodik a vezetési stílushoz, nagy teljesítményt nyújt, amikor szükség van rá, fogyasztása ugyanakkor bámulatosan csekély.  Az FR-V másik motorja a  2,2 i-CTDi, amely 140 lóerõs ( 103 kW ), legnagyobb nyomatéka pedig 340 Nm.
A hatüléses Honda ideális taxi. Az utastér szokatlan tágasságát segíti, hogy az autó nem szûkül a ?teteje? felé, vagyis az oldalajtó üvegestõl szinte ?függõleges?, így a bent ülõknek nem kell kissé sem öszszehúzni magukat. A fejmagasság szintén igen kevés autóban hasonló, kivéve természetesen a nagyobb, valódi egyterûeket (nem a kinyitható gyereküléssel ellátott, igazából ötszemélyes autókra gondolok) és a mikrobuszokat. A belsõ tér amellett, hogy tágas, igen sokféleképpen variálható. Mivel a hat ülés külön-külön mozgatható, ennek köszönhetõen például az elsõ sor középsõ ülésének hátrafelé történõ elmozdítása a hátsó sor közepén ülõt nem zavarja, mert azt is el lehet külön tolni hátrafelé. Így akár az elöl ülõ, akár a mögötte helyet foglaló utas láb- és válltere optimálissá varázsolható. 

Az elsõ sor középsõ ülése használható asztalként, ez esetben az utas jelentõs távolságra van a taxistól, de az ülõlap elsõ felének felhajtásával, az oldaltávolság megtartása mellett, okos kis tárolóhelyet is nyerhetünk. Ami nem tartozik a ?kedvesre?, azt az ülés alá rejtett, kihúzható fiókban lehet elhelyezni. Tehát amennyiben úgy adódik, hogy egy ötödik utast is el kell vinni, az elõbbiek miatt tényleg nem jelenthet gondot. Ebben segít a mûszerfalon elhelyezett ?joystick?-váltó, mely könnyen kezelhetõ, ugyanakkor nem zavarja az elöl ülõket. A mûszerfal a fedélzeti komputerrel együtt igen szép és jól áttekinthetõ. A kézifék a mûszerfal alsó részébõl húzható ki, így szintén nem foglal külön helyet. A könnyû ki- és beszállást alacsony küszöbszint és közel derékszögig nyitható ajtók biztosítják. A tágas, hatüléses belsõ tér mellett egy kombit megszégyenítõ csomagtér marad, köszönhetõen az ideális karosszéria-kialakításnak. Az alaphelyzetben 439 literes csomagtér az ülések elõrehajtásával 1049 literesre bõvíthetõ, de ennek is nagyon sok variációja lehetséges. Az 1.8-as változat alapfelszereltségébe tartozik az ABS+EBD, az állítható magasságú kormány és vezetõülés, a CD-s audio-rendszer, az elsõ elektromos ablakemelõ, az elektromosan mozgatható fûtött külsõ tükrök, melyeknek külsõ házába integrálták az irányjelzõket is. A fedélzeti számítógép, az állítható magasságú fényszóró, az idításgátló, a távirányítós központi zár és a pollenszûrõs légkondicionáló tovább növeli az autó vonzerejét. A Honda csúcsminõségét, megbízhatóságát pedig azok a márkakereskedõk tudják igazolni, akik alig látják az általuk eladott jármûveket, mert azok meghibásodási százaléka olyan alacsony, hogy a szervizek más márkák javítását is elvállalják a bevételek miatt?

FR-V 1.8 
ajtók száma  5  hengerûrtartalom (cm3)  1799  max. teljesítmény (KW/LE)  103/140/6300  max. nyomaték (Nm/ford.)  174/4300  motor  SOHC i-VTEC PGM-FI  max. sebesség (km/h)  190  Gyorsulás (0-100 km/h) (sec.)  10,6  váltó  6 fok. manuális  hossz/szél./mag. (mm)  4285/1810/1610  fogyasztás városban (l/100 km)  9,4  fogyasztás városon kívül (l/100 km)  6,3  fogyasztás vegyes (l/100 km)  7,5  CO2 kibocsátás (g/km)  177  környezetvédelmi osztály  9     FR-V 2,2 i-CTDi 
ajtók száma  5  hengerûrtartalom (cm3)  2204  max. teljesítmény (KW/LE)  103/140/4000  max. nyomaték (Nm/ford.)  340/2000  motor  DOHC 16 sz. C/R  max. sebesség (km/h)    Gyorsulás (0-100 km/h) (sec.)  10,1  váltó  6 fok. manuális  hossz/szél./mag. (mm)  4285/1810/1610  fogyasztás városban (l/100 km)  8  fogyasztás városon kívül (l/100 km)  5,3  fogyasztás vegyes (l/100 km)  6,3  CO2 kibocsátás (g/km)  167  környezetvédelmi osztály  10   Fogyasztói ár  5 630 000 Ft Regisztrációs adó  1 020 000 Ft Fogyasztói ár regisztrációs adóval    6 650 000 Ft Metálfény felár  98 000 Ft  

Taxisok Világa/gyári fotók2007-07-15

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Espace Family 2.0 dCi auto FAP

Renault Espace Family 2.0 dCi  auto FAP - kiskép

Ár: 8.290.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Automata

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.2i S

Honda Jazz 1.2i S - kiskép

Ár: 2.719.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.2i S Cool

Honda Jazz 1.2i S Cool - kiskép

Ár: 3.069.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...