hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Citroën DS5

A Citroën DS5 olyan dizájnt követ, melyben az esztétikus külsõ hatékony aerodinamikai jellemzõkkel párosul. A kifinomult enteriõrt nemes anyagok (valódi bõr, alumínium) és olyan igazán egyedi kárpitok díszítik. Hibrid is.

Luxuspróba




Egy nagyon kellemes esti tesztevezetéssel és bemutatóval lépett a sajtó képviselõi elé a Citroën új luxusmodellje a DS5. Ennek az újdonságnak a különlegessége, hogy a PSA csoport közös fejlesztésében megszületett HYBRID4 hajtáslánccal is elérhetõvé vált. Ezzel a hibridek piacának egyik legütõsebb és legtakarékosabb modellje jelent meg.

A forma és a mûszaki tartalom, a különleges igények kielégítésére való törekvések, a környezettudatosság és az autózás élményének csúcsra járatása jellemzi ezt a nem mindennapi luxust sugárzó modellt. A csúcsot jelentõ hibrid változat, a HDi motorok takarékosságát ötvözi az elektromos hajtásból adódó elõnyökkel, ezzel még tovább csökkentve a károsanyag kibocsátást és az üzemanyag fogyasztást. Rövid városi utakat tisztán elektromos üzemben is megtehetünk vele, de ha kell, egy kapcsoló elfordításával 200 lóerõt tudunk életre kelteni, és az aktiválódó 4x4-es hajtáslánc jóvoltából (a rally vb. futamain jeleskedõ WRC versenyautókra jellemzõ nagyságú) 540 Nm-es nyomatékot meggyõzõen érezhetõvé tevõ gyorsulás présel bele minket a kényelmes ülésekbe...  Nyugodtan állíthatjuk, hogy a DS5 nem egy mindennapi autó.

A Citroën 90 évét az innovatív megoldások és az  új utak keresése jellemezte. A 90-es évek piaci tendenciái és a német piac dominanciája a francia gyárat is rákényszerítette, a színtelen, szagtalan, jellegtelen porosz stílusirányzat követésére, ami rányomta a bélyegét a formai és egyéb megoldásokra. Ez a márkától idegen korszak azonban néhány éve láthatóan véget ért, és a Citroen magára találva újra kreatív, és stílusos autók gyártásába kezdett. A közelmúltban megszületett döntés alapján egy – a klasszikus modellskálát kiegészítõ és a régi „DS” nevet és a hozzá tartozó stílust felelevenítõ – prémium modellcsalád megalkotásával kerültek a figyelem középpontjába. A DS-modellek olyan ügyfeleknek készülnek, akik egyedi, határozott karakterû autóra vágynak.

A különleges és aerodinamikai szempontból is tökéletesen megmunkált, egyedien elegáns vonalaival már az elsõ pillanatban képes odaszögezni magára a tekintetünket. Nézzük, hogyan írnak errõl a gyáriak: „ Ez a sziluett valóban rendhagyó, a Gran Turismo és a „shooting-break” stílusok sajátos elegye. A különleges és merész Citroën DS5 szoborszerû, feszesen ívelt vonalait az aerodinamika törvényei húzták. Már elsõ pillantásra kivételes dinamizmusról árulkodnak.

Az autó orr-része egyértelmûen jelzi, hogy a DS-család tagjáról van szó. Az óriási légbeömlõnyílás, a Citroën-emblémát magában foglaló krómozott hûtõrács és a LED-es nappali fénnyel hangsúlyozott fényszórók nagyon karakteres külsõt kölcsönöznek az autónak.
 
Az autó személyisége oldalról nézve is egyértelmû. A magasan húzódó övvonal és az ívelt formákon játszó fények és árnyékok mágnesként vonzzák a tekintetet. A fényt az autó elején egy szablyára emlékeztetõ hosszú krómcsík töri meg, amely a fényszóró csúcsától egészen az elsõ ablakokig húzódik. Ez az egy darabból készült elem alapvetõen meghatározza a Citroën DS5 külsõ stílusát. A hátsó sárvédõn a DS család minden tagjára jellemzõ jellegzetes vonal vet sejtelmes árnyékot.

A Citroën DS5 hátsó része elsõsorban arról árulkodik, hogy miképpen viselkedik az autó az úton. A széles nyomtáv és a hátsó lökhárítóba illeszkedõ két kipufogó egyértelmûen jelzik, milyen formátumú jármûrõl van szó. Ezt a benyomást a hat fényvezetõ csak tovább erõsíti.

 
A Citroën DS5 olyan dizájnt követ, melyben az esztétikus külsõ hatékony aerodinamikai jellemzõkkel párosul. A lökhárító oldalsó levegõbemeneti nyílásai – miközben a kerekek felé irányítják a légáramot – optikailag szélesebbnek mutatják az autó orr-részét. Az egy darabból készült polikarbonát háromszögablak aerodinamikai légterelõket foglal magában. A formatervezés sikerét mi sem bizonyítja ékesebben, mint a Citroën DS5 légellenállási jellemzõi is meggyõzõek: Cx = 0,29, SCx = 0,68 m2.

Kívül és belül a márkára újra jellemzõ finom elegancia ötvözõdik, az extravagáns formai és stíluselemekkel. A végeredmény, egy a tekinteteket vonzó, de mégsem hivalkodó autó lett.A kifinomult enteriõrt nemes anyagok (valódi bõr, alumínium) és olyan egyedi kárpitok díszítik, mint a francia értelemben vett luxus legjavát képviselõ „Bracelet” elnevezésû, a karórák fémszíjára emlékeztetõ kiképzésû üléskárpitok. Az utastér hangulata egy pillanat alatt elkápráztatja utasait.  Nyoma sincs az esztétikai és kényelmi szempontok között megszokott kompromisszumoknak. A DS5-öt vezetni és utazni benne, egyedi élményt jelent.  -  „Hangulatával a Citroën DS5 egyfajta fantáziavilágba repíti utasait, és nem mindennapi utazásra invitál. A vezetõülés a repülõgépek cockpitjére emlékeztet, ahol elmosódik a határ a képzelet világa és a valóság között.” – írja igen találóan a gyári sajtóanyag.

123>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Citroen C1 1.0i Spot

Citroen C1 1.0i Spot - kiskép

Ár: 1.990.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Citroen C1 1.0i Spot

Citroen C1 1.0i  Spot - kiskép

Ár: 2.165.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Citroen C1 1.0i Comfort

Citroen C1 1.0i Comfort - kiskép

Ár: 2.515.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...