hirdetés
hirdetés

Teszt: Ford Kuga, 200 lóerõ

Ford Kuga: az öt henger morajlása nagyon diszkrét. A bûvös 2000-es fordulatszámot elhagyva jön a hátba taszajtás, és meglódul a nagy vas. Belül viszont kopogós.
 

 Divat-hullámlovas





Mostanság nagy keletje van a fúziónak. Nem az üzleti világban megszokott egyesülésre gondolok, sokkal inkább a gasztronómiára és az autóiparra. Sorra nyílnak olyan éttermek, amik fúziós konyhával igyekeznek kitûnni a szürke hétköznapokból. Összeházasítják a legkülönfélébb nemzetek konyháinak remekeit, izgatottan várom, hogy mikor bukkan fel egy étlapon a paprikáscsirkés szusi vagy a rakott tandori csirke – ha már a német turisták igényeihez igazítva létezik lekváros lángos.

                                                       Terepbõl ennyi éppen elég

Az autóiparban hasonló folyamat zajlik, sorra jelennek meg olyan négykerekûek, amik megpróbálnak több funkciót is betölteni egyszerre, ilyen a most kipróbált Ford Kuga is. Nem nevezhetõ egyértelmûen városi autónak, sem terepjárónak, sem pedig egyterûnek, valahol a három halmaz metszéspontjába tudnám pozícionálni. Városi közlekedésre kissé batár, jaj annak, aki szûk és zsúfolt utcában szeretne leparkolni. Terepre alkalmatlan, legfeljebb arra jó, hogy padkára könnyebben felmászik, illetve a külvárosi földutakon is közlekedhetünk vele, persze csak ha nincs felázva és nem ér tengelyig a sár. Egyterûnek tûnõ belsõje fejtérnél hozza az elvárást, de a lábtér már elmarad a papírformától. De valahogy mégis szerethetõ, kevert DNS-e ellenére is élmény vele a közlekedés

Külsõ
A Ford marketingesei által Kinetic Design-nak keresztelt formaterv köszön vissza a kocsi minden pontján, trapéz formák és élek váltakoznak a karosszéria elemein. Az orr részen a mostani divathullámnak megfelelõen hatalmas harcsa száj, nagy mûanyag berakások és az oldallemezekre kanyarodó elsõ fényszórók találhatók. Kicsit szokatlan és már-már a múlt homályába veszett trükk a motorháztetõn húzódó két él, ami itt nem a diszkréciójáról híres - a púpok több centire magasodnak a motorház síkja fölé.

                                                                  Városi gyerek

A kocsi oldalán sportosra vett kerékjárati kiszélesítésekkel találkozunk – mûanyag betoldásokkal a kerekeknél, illetve a jól bevált emelkedõ övvonallal, ami szintén nagyon hangsúlyos. Az elsõ kerékjárati ív mögé ezüstös hatású kopoltyúk kerültek, amik azonban kizárólag díszítõ elemként funkcionálnak. Az oldalsó index lámpákat a tükörházba integrálták és a kilincsre felkerült a mostanság dívó nyitás-zárás funkciót betöltõ gombocska.
Számomra a legizgalmasabb rész a kocsi fara. A hátsó lámpák és a dupla kipufogó olyan hatást kelt, mintha egy mérges rovarral néznénk farkasszemet, ami a csáprágóival éppen belõlünk szeretne falatozni. A hatást fokozza a rovarszemhez hasonlóan kialakított lyuggatott krómozott karika. A klisék persze itt is jelen vannak, hátsó oldallemezre kanyarodó lámpatestek, szárny és diffúzor-szerû betoldás a lökhárító alján.

                                                                    Támad a bogár

Összességében egyben van a forma, kevésbé megosztó, emiatt az a szerethetõ fajta, ami mentes a rajongás/utálat szélsõségeitõl.

Belsõ
Ez már gyengébb pontja a Kuga-nak. Adott egy Ford Focus padlólemezre épülõ emelt belmagasságú kasztni. Eddig nincs nagy gond, a vizuális trükközés ott kezdõdik, hogy az ember úgy gondolja, biztosan találtak varázslatot a beltér helykínálatának megnövelésére. Nem találtak. Átlagos magasságomra beállított ülésem mögé behuppanva derül ki, hogy a lábtér elfogyott, ráadásul a filléres mûanyagból felszerelt (lehajtott) asztalka is jól sípcsonton talál. A csomagtér sem lesz a vadászok kedvence, ide maximum egy mosómedve fér be – azt meg ugye nem lövünk, mert jól jöhet, ha a mosógép besztrájkol.

                                                  Sípcsontgyilkos asztalka

A belsõt a helyhiányon kívül más miatt sem magasztalom. Ezek az idegesítõ apró részletek, amik folyamatosan azt az érzést keltik, hogy a költséghatékonyság még a designt is megelõzi Fordéknál.  tesztelt típus Titanium felszereltségi szinttel rendelkezett – Fordot kevésbé ismerõk számára segítség: ez nem a mezei, hanem az emelt szintû csomag. Ennek megfelelõen motoros állítású fekete bõr fotelek várják utasaikat fehér díszvarrással, amik kényelmesek, oldaltartásuk közel megfelelõ, csak azt nem értem, hogy a deréktámasz miért került hátközéphez. A teljesség igénye nélkül következzen még néhány extra: motoros állítású tükrök, elektronyos ablakok, panorámatetõ elhúzható rolókkal, kormányról vezérelhetõ tempomat és SONY rádiós CD, kétzónás klíma, automata sebváltó, ülésfûtés, parkoló radar, kulcs nélküli indítás és még sok más. Egyetlen dolgot emelnék ki az érdekesség kedvéért, a két elsõ ülés közötti könyöklõbe egy szabályos konnektort passzítottak a tervezõk, ami a hátsó sor utasainak kínálja az áramot. Hajszárítót ugyan nem lehet innen mûködtetni (max 150W), de sok minden másnak jó (laptop tápegység, telefontöltõ, elektromos
orrszõr kiszedõ, stb.)

                                                                  220-at tessék

A kocsiban egy Sony márkájú 6 lemezes CD-s rádió került, ami mp3-as fájlokat is lejátszik, illetve iPod és más médialejátszó is csatlakoztatható hozzá. Szerény javaslatom a Ford beszerzõinek – mondják fel a szerzõdést a Sony-val, mert ez a cucc nagyon gyengén muzsikál. Szép a formája, de ha csak a rendelkezésre álló teret szerették volna kitölteni, egy képkeret is elegendõ lett volna amiben a sofõr cserélgetheti a fényképeit, ezért nem kell egy ekkora helyet a Sony-val elpazarolni.
Aki megteheti, hogy egy Kuga-t vásárol és egyébként gyakran nézi a National Geographic csatornát, az ne hagyja ki a panorámatetõ megrendelését. Bár nem nyitható, emiatt nyáron kenyérsütõ kemencévé változtatja az autót (csak neccharisnya szerû elhúzható hálója van), de az utasok egy-egy vidéki túra alkalmával gyönyörködhetnek az égboltban és az arra szálló madarakban. Ja, és óvatosan a jégesõvel is – de legalább nem horpad be…

12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.2l 69LE M5

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.2l 69LE M5 - kiskép

Ár: 2.904.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.3l TDCi DPF 75LE M5

Ford Ka Titanium 3 ajtós 1.3l TDCi DPF 75LE M5 - kiskép

Ár: 3.399.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Ford Ka Grand Prix II 3 ajtós 1.2l 69LE M5

Ford Ka Grand Prix II 3 ajtós 1.2l 69LE M5 - kiskép

Ár: 3.351.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...