hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Honda CR-V 2,2 i-DTEC

Akik nem szeretnének túlzottan kitûnni, de a mûszaki tartalomnak, a megbízhatóságnak és a stílusnak, na meg a márka által képviselt imagenak komoly súlya van- azoknak kell a Honda CR-V.

Csak semmi felhajtás



A CR-V, már közel 14 éve nagyjából változatlan formában vadászik azokra a Honda függõkre, akik a SUV-ok palettáján keresgélnek egy terepjárónak látszó tárgyat. A negyedik ráncfelvarrásig  a mindenféle érzelmi behatásoktól mentes formajegyek, sem a forgalomban, sem pedig a szalonban, nem rázták meg túlzottan a szemlélõket.  A 2009-ben piacra dobott Honda CR-V, a design területén már némi emocionális elemeket is kapott, a 2010-es változatot pedig még tovább „idegesítették”, de ettõl még komolynak tekinthetõ sebészi beavatkozásról nem tudunk beszámolni.


Az 1997-es változat már a születése pillanatában is belesimult a nagy átlagba, az eltelt idõvel azonban szinte láthatatlanná vált, bár érdekes módon megõrizte a maga finom eleganciáját, és nem utolsó sorban a vásárlók kegyeit is. A mostani, ötödik generációs modell tágas és kétségbevonhatatlanul kényelmes utastérben sincs semmi felhajtás. A kicsit ódivatúnak tûnõ, elegáns, és igényes belsõ, egy patinás angol klub hangulatát hozza, és a kicsapongásoktól mentes állandóságot sugallja.  A formavilág, különösen az autó orr részének átalakulásával, lényegesen harcosabb, szerethetõbb benyomást kelt, mint a régebbi, jellegtelen arculat. Egy dolog azonban biztos, akik megengedhették maguknak ezt az olcsóságra sohasem törekvõ autót, nehezen váltanak, még ha van ennél divatosabb, jobban felszerelt és a terepen nagyobb szabadságot biztosító konkurense az egyre szélesedõ kínálatban. Persze azért jó lesz vigyázni, bár a Honda tulajdonosok még mindig márkahûség jelképei.


Az igényes kidolgozású, bõr belsõhöz, a mobiltelefont is kezelni képes hifi rendszer, az USB csatlakozó, a kétzónás klíma, a finoman hangolható szellõzõrendszer, …és mérsékelt számú tároló rekesz is jár. Az ergonómiával sincs gond. Legyen az a kényelmes üléspozíció beállíthatósága, vagy a kezelõszervek helyének kialakítása, mindent átgondoltan és sallangoktól mentesen oldottak meg. Az utastér valóban öt személyes, és egy nagyon jól kihasználható és variálható 540 literes - fürdõkádnyi méretû - csomagteret is kapunk a CR-V-vel. Tulajdonképpen ezt a matuzsálemi kort megélt csomagolásba bujtatott autót, sikerült folyamatosan tökéletesíteni, és mindig a vásárlói rétege aktuális elvárásaihoz igazítani. . .  ráadásul sikeres piaci szereplõvé tenni. Tehát nézzük, mit tud a CR-V, amivel megõrizte a SUV-ok piacán kivívott pozícióját.


A kulcs elfordításával egy kulturált járású, környezetbarát 2.2 literes, Euro 5-ös i-DTEC dízel erõforrást kelthetünk életre, ami egy kicsit lejártnak tûnõ 5 fokozatú automata váltón keresztül adja át a nyomatékot az elektronikusan vezérelt öszkerékmeghajtás irányába. Azért az igazság kedvéért meg kell jegyezni, hogy nem holmi kukoricadaráló karját kell D-be tenni, hanem egy egész tempósan kapcsolgató automatát akasztottak a motor végére.

A karon, egy kis gombot is találunk elrejtve, amit ha megnyomunk, rögtön lenyúl két további fokozatot, és a harmadiknál az istennek se vált feljebb, ami mondjuk terepen jó lenne, ha egy gyenge pillanatunkban elfelejtenénk, hogy ezt az autót nem oda gyártották.  Valamire biztos jó ez a funkció is, de a 350 Nm-es nyomatékkal a háttérben, a CR-V valahogy megbirkózik az emelkedõkkel. Talán a havas csúszós hegyi utakon lehet valami létjogosultsága. Én személy szerint jobban örültem volna, ha a gomb megnyomása után kézi üzemre kapcsolna a rendszer, de ez jelen esetben nem játszik, tehát marad az automata. Amúgy meg jól, és gyorsan vált, tehát leszámítva, hogy jobban szeretem a kézi váltót, semmi baj nincs vele.  

12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Honda Jazz 1.2i S

Honda Jazz 1.2i S - kiskép

Ár: 2.719.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.2i S Cool

Honda Jazz 1.2i S Cool - kiskép

Ár: 3.069.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Honda Jazz 1.4i LS

Honda Jazz 1.4i LS - kiskép

Ár: 3.469.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...