hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Teszt: KIA Rio 2012

Az 1.2-es motorral szerelt alapváltozat már közel 3,2 millióért hazavihetõ, míg az 1.4-es erõforrással felvértezettért 400 ezer forinttal kérnek többet. A KIA Rio egy abszolút jól használható, tágas, kellemes kisautó.

Megítélés kérdése




A Rio tavaly bemutatott legújabb változatát kétféle motorral is kipróbáltuk. A koreai kiskocsi kellemes meglepetést okozott. Kényelmes, tágas, keveset eszik és stílusa is van. Mindezek tetejébe az ára is kedvezõ. Kell ennél több?

Formás, könnyed, fiatalos. Ez a három szó jutott eszembe a tesztautó volánjánál ülve az elsõ néhány kilométer után. A Rio-nál is látszik, hogy a koreaiaknak már nem csak a megbízhatóság, de a dizájn is fontos szempont lett az elmúlt években. Európai igényeknek megfelelõen rajzolták meg a kocsi vonalait, és nagy hangsúlyt fektettek a beltér minél jobb kihasználására is. Persze nem kell forradalmi megoldásokra számítani, de a kis Kia egy abszolút funkcionális, jó tulajdonságokkal felvértezett kellemes autó.

Külsõ
A Rio orrának kialakítása kísérteties rokonságot mutat a legkisebb Kia, a Picanto vonalvezetésével. A fényszórók, a lökhárítóba vájt ködlámpa-foglalatok és a hûtõrács is igen hasonló, csak az arányok különböznek. Hunyorítva az Rionál eggyel kisebb Venga is eszünkbe juthat, ez azonban betudható a tudatosan épített márkaarculatnak. A fentiektõl függetlenül a Rio karakteres megjelenésû autó. Az emelkedõ övvonal és az ajtókba vájt meredek élek, ha nem is feltétlenül sportos, de legalábbis dinamikus megjelenést kölcsönöznek a kocsinak.
A fekete szegéllyel határolt, magasra húzott fényszórók és a vicsorító hûtõrács divatosan agresszívvá, emellett izgalmassá teszik az orrészt. Korántsem ennyire üde azonban a kocsi fara. Engem leginkább egy álmos békára emlékeztet a hátsó fertáj, a magasra rakott unalmas vonalú fényszórók és az ötlettelenül megrajzolt lökõ elég sivár képet festenek. Mindemellett egészében nézve egységes a karosszéria rajzolata.

Belsõ
A vezetõülésbe behuppanva egy korszerû, funkcionális, de nem túlcicomázott mûszerfal fogad bennünket. Az ergonómiára nem lehet panasz, pofonegyszerû a rádió, a klíma és a szellõztetés mûködtetése. A szellõzõ-konzol dizájnja külön izgalmas a billenõkapcsolókkal és az ezüst körvonallal. Minden egyértelmû, kiszámítható helyen van.
 
Pirospont jár a multifunkciós kormányért, ami ebben a szegmensben egy alapmotorral szerelt modell esetében azért valljuk be, még nem magától értetõdõ dolog. Vezetés közben a kormányról válthatunk számot, állíthatjuk a hangerõt, irányíthatjuk a központi számítógépet, sõt a telefont is felvehetjük anélkül, hogy szabálysértést követnénk el, ugyanis a beépített mikrofonnal ellátott rádiót össze lehet párosítani Bluetooth-on keresztül a mobilunkkal.

 A kor követelményeinek megfelelõen van USB- és iPod csatlakozó, valamint két 12 voltos aljzat is a középkonzolon. Magától értetõdõ egy Kia esetében, hogy nem puha, habosított mûanyagfelületekkel találkozunk az utastérben, azaz az anyagminõség nem prémium, de az illesztések pontosak. Út közben nem hallani recsegést, nyöszörgést, korrektül össze van tehát rakva a Rio beltere.

A színvilág azonban nem minõség kérdése, lehetett volna variálni vidámabb árnyalatokkal is, mert a szürke-fekete kombó elég zord hangulatot áraszt. Ami a tárolóhelyeket illeti, ezen a téren nem panaszkodhatunk. Van egy öblös kesztyûtartó (mondjuk egy zár nem fájt volna sokba rajta), az ajtózsebek kisautóhoz mérten nagyok, de megtölthetjük a kartámaszban elrejtett mély üreget és a mûszerfalba vájt tárolót is a holminkkal. A középkonzol alján, közvetlenül a multimédiás csatlakozók alatt külön mélyedést képeztek ki okostelefonunk számára, a kézifék mellett pedig két pohártartó is van.


12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló