hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Nissan Murano

Ha fontos a stílus és a megjelenés, hogy egy presztízs értékû, de mégsem hivalkodóan "trendi" autóval érkezzünk meg, akkor minden rendben lesz a Nissan Muranoval..


Havasan – csak stílusosan



Az impozáns méret, az elegáns megjelenés, amihez láthatóan a legutolsó divat szerinti öltözéket kapta meg a Nissan csúcs-crossovere, mindenki számára egyértelmûvé teszi, hogy holmi egyszerû földi halandónak maximum csak elérhetetlen vágyálom maradhat, a Murano.


Ilyenkor sokan kérdezõsködnek, hogy mekkora motor van benne, mennyi a fogyasztás, és mindezt mennyiért mérik….?  A rémületkeltés legjobb módszerének az bizonyult, ha a motorháztetõ felnyitása közben azzal kezdtem az autó bemutatását, hogy egy 3.5 literes 252 lóerõs benzines erõforrás mozgatja. Ilyenkor tízbõl tízen visszahõkölve, rögvest a tulajdonomban lévõ üzemanyag kúthálózat neve után érdeklõdtek. Az ismerkedés elsõ pillanataiban én is úgy gondoltam, hogy az egy hétbõl bõven elég lesz, ha 3-4 napot együtt töltünk, és mielõtt még kiesz a vagyonomból, viszem is vissza.     …..aztán mégsem így történt.

Mikor kiderült, hogy országúton, autópályán 7 és 9 liter között lehet vele közlekedni, hogy rendkívül kellemes útitárs, hogy a havas jeges utakon, a hókupacokon való parkolásnál komoly elõnyt jelent, ...hogy a jóhoz könnyû hozzászokni,… szóval néhány óra alatt megbarátkoztam vele. Persze az tény hogy a városban, ha megszakadtam az igyekezetbe, akkor sem sikerült 13 liter alá vinni az átlagfogyasztást, de ebben a kategóriában oda-vissza két-három liter nem nagyon számít. Hozzá kell tenni, hogy a magas városi átlag általában a dugóban való araszolással egekbe szökkenõ fogyasztásnak köszönhetõ, hiszen ilyenkor 16-18 liter 95-ös benzint is felhörpöl a Murano. A hosszú hatodik, és a 3.5 literes motor brutál, 334 Nm-es nyomatéka miatt városban is érdemes a kézi üzemmódra átállni, ugyanis simán viszi hatodikban is az 50-et, míg automata üzemben általában 4. vagy 5. fokozatban pörgeti a motort. Ezzel az apró trükkel, a városi fogyasztáson litereket lehet hozni.


A Murano, az amerikai piac elvárásainak megfelelõen megálmodott és megépített autó, így értelemszerûen csak automata váltóval kapható. Cserébe azonban, a gyors és elismerten jó hatsebességes CVT váltóval szerelik, ami egész élményszerû autózásra nyújt lehetõséget. Amennyiben kiismerjük a „hogyant, és mikort”, kézi  üzemmódban kimondottan sportosra is vehetjük a figurát, bár ez alapjában véve idegen a Murano-tól. A motor ugyan egy vérbeli sportkocsiból érkezett     - bár itt mások a hanghatások - és akár 8 másodperc alatt lehet nulláról százra felgyorsítani a közel két tonnás autót, és kettõszáztízzel is lehet repeszteni, a Murano mégsem errõl szól. A zéró kormányerõ, a lágyan sikló futómû, a luxuslimuzinok hangulatát, és nyugalmát sugárzó belsõ tér, nem hoz ki az emberbõl ilyen vágyakat, bár megjegyzem, ha mégis ilyesmire vetemednénk, Nissanunk erre is vevõ lesz.

Persze ilyenkor a fogyasztást ne figyeljük, mert az ronthat egy jó kis szerpentinen való tempós autózással begyûjthetõ élményeken. A Murano kimondottan jól kézben tartható, feltéve, ha tudjuk, hol vannak egy ilyen tömegû autó esetében a határok. Amennyiben errõl nem akarunk tájékozódni és rábízzuk magunkat a menetstabilizáló berendezésre, az szinte hibátlanul kordában tartja a Nissant függetlenül attól, hogy ennek az autónak az egyediség és az elegancia az erõssége.


A gyáriak azt állították, hogy ez a modell ugyan hasonlít az elõdjére, de nem ráncfelvarrásról, hanem egy újra tervezett autóról van szó. Eleinte a magamfajta kekec autós firkász, rögvest rosszindulatú megjegyzéseket mormog az orra alatt, és elõítéletekkel teli hangulatban közelít a kiszemelt áldozathoz.  A karosszéria átrajzolása sokat hozott az autó stílusos megjelenését illetõen, de az igazi meglepetést, az egész autó összhangjának javítása, az utastér igényes kialakítása, a minõségi anyagok megjelenése, a luxus és kényelem érdekében felsorakoztatott felszereltség jelentette. Az elõd modell ismeretében, az ember tényleg rövid idõ alatt belátja, hogy ez egy teljesen átdolgozott autó, ami minden ízében azt nyújtja, amit ebben a kategóriában elvárnak tõle.

12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Nissan Micra ELLE 1.2 l DIG-S 72 kW (98 LE)

Nissan Micra ELLE 1.2 l DIG-S 72 kW (98 LE) - kiskép

Ár: 4.339.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Nissan Micra ELLE 1.2 l 59 kW (80 LE) CVT

Nissan Micra ELLE 1.2 l 59 kW (80 LE) CVT - kiskép

Ár: 4.049.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Automata

Részletes adatok...

Nissan Micra Visia 1.2 l 59 kW (80 LE) CVT

Nissan Micra Visia 1.2 l 59 kW (80 LE) CVT - kiskép

Ár: 3.389.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Automata

Részletes adatok...