hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Teszt: Seat Leon Ecomotive

A Seatos szakemberek tettek egy pipát a projekttervben szereplõ zöld Leon modell mellé. Lefaragtak a kocsi súlyából több, mint 80 kilót és a károsanyag kibocsátást 15 g/km értékkel csökkentették.

Leon gazdaságos, avagy a motorizált malacpersely



Pusztul a Föld és itt a válság is. Remek alkalom a marketing osztályoknak arra, hogy a média tuningolta pánikhangulatot kihasználva megpróbáljanak még több terméket felvásároltatni a polgárokkal – ha már fogyasztói társadalomban élünk. Átvették az irányítást a fejlesztési részleg fölött és rettegésben tartják a tudósokat, akik azóta a laborokban alszanak és egymás között házasodnak.

                                             Figyelem, a kép csupán vicces illusztráció!

Jó példa erre a sorra bemutatott – általában fehér színû – über-hiper takarékos autó, szinte minden gyártótól. Van már éhezõbajnok dízel/benzines, hibrid dízel/benzines, biodízel, teljesen elektromos, otthoni hálózatról töltõs, hidrogén hajtású és a tudósok még csak most lendültek bele! Izgalommal várom, hogy a bringó-hintó mikor bukkan fel szénszálas karosszéria borítással több millió forintért, csak azért, mert öko – asszem a Reva nem áll messze ettõl.

A széndioxid-kibocsátás értékének népszerûsége megközelítette a lóerõ és nyomaték bûvkörét és a felhasználók attól várják a bûnös életük alól való feloldozást, hogy kinek hány darab zöld falevél és egyéb környezettudatosságot sugárzó ikon és piktogram villan fel a mûszerfalán, illetve mennyivel többért vásárolta meg öko típusát a normálhoz képest. Eljött a gépek számára a dicsõséges idõ, amikor tarkón csaphatják azon sofõröket, akik hajszolni próbálják õket és nyalókával jutalmazzák azokat, akik bársonytalpú mamuszban símogatják a gázpedált.

                                                         Tiszta fehér- és  gazdaságos

Jól van, a fenti élcelõdésem ellenére én is megpróbálok környezettudatosan élni és a lehetõ legkevesebb környezeti terhelést róni szeretett Föld bolygómra és ebbe a közlekedés is beletartozik – amikor éppen nem sztrájkolnak a MÁV-os és BKV-s embertársaim.

Az öko - harcba a SEAT is beszállt, elõször az Ibiza, majd a Leon fronton (mostanra már az Alteát is elérte) és a házon belüli keresztszülõk remekelése kapcsán elkészültek az Ecomotive mûvésznevû változatok. A most tesztelt Leon ennek megfelelõen természetesen hófehér fényezést kapott és a kötelezõ zöld elem sem maradt el az Ecomotive feliratból.
De mitõl is öko ez a Leon? A választ a spanyolok nem bonyolították agyon, a váltóban hosszabbra vették a fokozatokat, lefaragtak a súlyból és kisebb gördülési ellenállású gumikkal szerelték fel. Ez fért a déli szieszta elõtti néhány munkaórába, majd paellával megtömött hassal jólesõen hátradõltek és készültek a házon belüli fiestára. A legszenzációsabb az egészben, hogy ennek kapcsán nem emelkedett a kocsi elõállítási költsége a csúnya környezetszennyezõ tesóhoz képest, sõt!

                                                        Az Ecomotive locomotive

A nálunk némileg civilizáltabb országokban az Ecomotive modellt vásárló honpolgár ezért kap annyi adókedvezményt, hogy a öko-kocsi valóban olcsóbbá válik. Ezt sajnos a magyar jogalkotók nem követték, emiatt itthon ez a modell nem esik kedvezõbb adózási besorolásba, de persze nálunk a nap is máshogy süt mint például az osztrák szomszédainknál – ha nem szeretnénk túl messze kalandozni e témában. Valahol be kell szedni azokat az adóforintokat, amik a ritkább tankolás miatt kimaradnak az államkasszából.

 

Külsõ
A Leon Ecomotive egy szerethetõ külsejû békaszemû, felfújt, buszlimozinosra vett autó. A „takarékos nagyi” kivitel túl sok sportosságot nem sugall, legfõképpen elölrõl. A korosabb karosszéria egyetlen formai játékossága, hogy az emelkedõ övvonallal ellentétben az oldalt végighúzódó él lefelé görbül. A széles „A” oszlopot jól kihasználták a tervezõk, ugyanis az ablaktörlõ lapátok nem a szélvédõ alján pihennek, hanem szélvédõ két olldalán az oszlopokba bújva. A hátsó ajtók kilincseit is elrejtették, a leghátsó plexi ablakba nyomott kézfejnyi mélyedésen benyúlva érjük el a rejtett kilincseket. Az ötlet jó, de a megvalósítás már kevésbé, a kilincs megmarkolásakor éles mûanyag veszélyezteti ujjaink épségét. A kocsi fara gömbölyû, mint egy labda, jól mutatnak rajta az elliptikus lámpatestek. Alfa 147-es tulajok ezt is és a hátsó ajtók kilincseit is gyorsan megszokják, mert nagyon hasonlít a két megoldás az olasz kiscsikóéra. Összességében a Leon mentes minden izgalomtól, valahol középúton foglal helyet a ronda és szép között.

                                                  A SEAT is beállt az eco-sorba

12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

SEAT Ibiza 1.4 16V Junior

SEAT Ibiza 1.4 16V Junior - kiskép

Ár: 2.777.800 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

SEAT Ibiza 1.4 TDI Junior

SEAT Ibiza 1.4 TDI Junior - kiskép

Ár: 3.244.600 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

SEAT Ibiza SC 1.2 12V Reference

SEAT Ibiza SC 1.2 12V  Reference - kiskép

Ár: 2.930.200 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...