hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Suzuki Grand Vitara 3.2 (01)

Mérnökök kicsiny csoportja a szertárból összepakolt egy a márkaarculatba már kevésbé passzoló örömjárgányt. Többnyire sikeresek voltak. Suzuki Grand Vitara.

A mi cirkálónk



Tesztútra vittem a Suzuki Grand Vitara frissített modelljét – most kapaszkodjanak meg -, 3200 cm3-es V6-os benzines motorral, ami 232 lóerõvel és 291 Nm nyomatékkal zsonglõrködik. Furcsa képzavar, miután az ügyes márkaépítõk azt sulykolták a fejünkbe, hogy a Suzuki reális árú gazdaságos autó a mindennapok négykerekû praktikuma.

 
Úgy tûnik, hogy a mérnökök kicsiny csoportja ezt a kategóriát megunva elvonult a szertárba és összepakolt egy, a márkaarculatba már kevésbé passzoló örömjárgányt. Többnyire sikeresek voltak, egyedül a váltóról gondoskodó kollega ment a munka helyett inkább csajozni, ennek következtében a kocsi kiépített utakon inkább cirkálásra, semmint dinamikus közlekedésre alkalmas.

Édesapám vágott bele úgy nagyjából 15 éve egy új, 68 lovas 1,3-as Suzuki Swift Sedan-ba, mindezt tette egy ikerlámpás 1500-as fûzöld Lada után. Érdekes volt, hogy végre nem üvölt a motor és nem kell birkózóversenyt rendezni a kormánnyal parkolásnál. Nem ment rosszul sem, csak az "anyagot" hiányoltam a karosszériából. Több, mint 10 éves használat során édesanyám és húgom aktív közremûködésével a karosszéria valamennyi négyzetcentijét kitették töréstesztnek (szerencsére csak koccanások voltak), illetve nagyjából félmillió kilométert diktáltak a kocsiba, ami hûségesen kiszolgálta õket és azóta is mosollyal gondolnak az együtt töltött évtizedre. A Swift egy törõdést kevésbé igénylõ, szívós öszvér, kicsi, pörgõs motorral és mély üléspozícióval. Ezen emlékek mellett vettem át a Grand Vitarát, amit a "szakadár " mérnökök állítottak össze a kevésbé ésszerû vásárlóknak, de leginkább saját örömükre. Ez már nem "az" a Suzuki.

Karosszéria
Modellfrissítésrõl lévén szó megpróbáltam laikusként megállapítani, hogy a frissítés elõtti 2005-ös verzió mennyire tér el a mostanitól. Azt kell mondjam, hogy leginkább semennyire, a tükrökbe integrálták az oldalsó indexlámpákat, kicserélték a hûtõrácsot és megszüntették a kerékjárati íveknél a mûanyag betoldásokat.

                               Bal oldalon a 2005-ös, jobb oldalon a 2008-as Grand Vitara

 Ennél Chip Foose akkor is nagyobb változást okoz, ha csak rátüsszent egy látványtervre.



Megértem persze az óvatosságot, a karosszéria már 2005-ben is szépre sikerült, a hunyorgó fényszórók a motorháztetõ oldalába integrált kopoltyúk, a kiszélesített kerékjárati ívek, hátrafelé emelkedõ övvonal... sportos, nem unalmas karosszéria. Ez szerethetõ! Jobbra nyíló hatalmas ötödik ajtó – no ez már kevésbé. Gondoljunk bele, itthon jobb oldali közlekedésnél leparkolunk a járda mellett, hogy ki/berámoljuk a csomagtartót, csak éppen az ajtó nyílik rossz felé, amit vagy megkerülünk, vagy átugrunk (bár ehhez olimpiai bajnok magasugrónak kéne lennünk, az ajtó másik oldalán zuhanást tompító matraccal, nem pedig betonnyal).

                                     Hatalmas ajtó – rossz oldalon

Az ajtó egyébként még a rászerelt pótkerékkel együtt is könnyen mozgatható, teleszkópos kitámasztású. Másik feketepont – a (motoros állítású) tükrök csak kézzel hajthatók be, nem motoros mozgatásúak. Erre még feleségem is azt reagálta, hogy „Nemá!!”. A motor ereje még bõven elbírná azt a két kis szervómotort és a jócskán 10 millió fölötti árba is beleférne.

12>

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Chrysler Grand Voyager CRD LX

Chrysler Grand Voyager CRD LX - kiskép

Ár: 10.900.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Automata

Részletes adatok...

Chrysler Grand Voyager Limited

Chrysler Grand Voyager Limited - kiskép

Ár: 11.750.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Dízel
Váltó: Automata

Részletes adatok...

Citroen GRAND C4 PICASSO Comfort 1.8i-16V

Citroen GRAND C4 PICASSO Comfort  1.8i-16V - kiskép

Ár: 4.940.000 Ft
Felépítés: Egyterű
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...