hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Teszt: Suzuki Swift Sport

Valódi csemege a Suzuki Swift rajongóknak az 1.6-os sportverzió. Családi autónak kicsit rázós, de egy fiatalnak érdemes elgondolkoznia az ajánlaton.
 

Piros is, Sport is, Suzuki is




Dögös piros szín, duplakipufogó, változó szelepvezérlés, sportfutómû, kagylósított sportülések, optikai tuning. Jól hangzik? Jól is megy.


Valódi csemege a Swift rajongók számára a 1.6-os sportverzió. Igaz családi autónak kicsit rázós, de egy fiatalnak, aki vágyik a dinamikára érdemes elgondolkoznia az ajánlaton. Most ugyan hanyatlott az eladási statisztikája a Magyar Suzukinak ( már nincs 0-ás önerõvel hitel), de még mindig a legnépszerûbb márka a hazai piacon. A Suzuki a motorsportban is szép teljesítményeket tudhat magáénak, Bútor Robival a fedélzetén a magyar ralipályákon is bemutatkozott, sõt a pályaversenyen saját kategóriában versengenek a Swiftek. A most kipróbált Sport verzió ezen versenyautók alapja, és  most nem kellett licenszes pilótának lennünk, hogy az élménybõl mi is kaphassunk.

A Suzuki Swift kiskategóriás autó. A Sport típusjelzésû egyed több szempontból is kiemelkedik a Swift családból. Az egyik az ára, de azt mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy a legnagyobb felszereltség párosul az izmos modellhez.  Az 1,6-os 125 lóerõs VVT motor is a Sport kiváltsága, és a sportfutómûvet a menetstabilizálót és az optikai tuningot is csak vele kínálják, csakis háromajtós kivitelben létezik. Közvetlen konkurensei az ugyancsak kiskategóriás hasonló tulajdonságokkal rendelkezõ autók, természetesen hasonló vehemenciával doppingolva, mint a Citroen C2 VTS, a Ford Fiesta ST, vagy a Toyota Yaris TS, de árban a "miautónk" a nyerõ.

Azon kívül, hogy a Swift változatos szerepkörben látható az utakon, közkedvelt az autóépítõk, azaz a tunerek körében is. Rengeteg átépített Swifttel találkozhatunk, de csak nem vet ránk senki követ, ha azt állítjuk, hogy a letisztult Sport megjelenésével nehéz felvenni a harcot. Az egyedi lökhárítók formái kiválóan hangsúlyozzák az autó atléta mivoltát, és szintén remek megoldás, a duplakipufogó.  Csinos hátsó szárnyat is kapott a csomagtérajtó felé, és ami most nem szerepel a képen, az alapban járó 17 colos alukerekek. Ennek egyszerû oka van, a tél. A hátsó lámpabúra sem széria, a piros árnyalatú lámpatest ugyancsak Sport kiváltság.


Az utastér atmoszférája is abszolút egyedi a Swiftek körében, ehhez legjobban a kiváló oldaltartású erõsen kagylósított piros-fekete sportülések járulnak hozzá. Nagyon jó fogású a piros cérnával varrott bõrbevonatú sportkormány, amelyrõl a rádió vezérelhetõ.  A mûszereket krómkeretbe foglalták, alumínium színû betétek díszítik a kormányt, és a sebességváltót. A pedálok ugyancsak egyediek, fémlapocskákat taposhatunk a lábunkkal. Az ülésmagasság kissé magasnak tûnik, még 8-10 centi sokat javított volna a kényelmes és sportos vezetési pozíció elfoglalásában. A helyzeten a csupán függõleges tengelyen mozgatható kormány sem javít igazán. Az ülésfûtés gombjai a kézifékkar mellett, az ESP kapcsoló mellett kaptak helyet. A hátsó fertályon a fejtámla hiánya miatt az alkalmi utasok bezártság érzetre panaszkodtak, de a Sport Swiftnek ez igazán megbocsájtható, hiszen elõl ülve komoly a vezetési élmény. A 213 literes csomagtérben tetszett a megosztott felület, így egészen ügyesen pakolható a raktér.


A Swift eszenciája a motor és a váltó. A változó szelepvezérlésû 1,6 literes benzines 125 lóerõs, késlekedés nélkül reagál a gázadásra.  A gyors reakcióidõt a megnövelt szívónyílásnak és a polírozott felületû szívócsatornáknak köszönhetjük. Kellett néhány kilométer hozzá, hogy rájöjjünk, szereti a motor, ha keményen bánnak vele. Az üzemi hõmérséklet elérése után kívánja, hogy a fordulatszámmutatót a négyezres határ fölé kergessük. A VVT motor itt indul meg igazán, és a hanghatás is ekkor zengi a legszebb dallamokat. A pontos rövid úton járó sebességváltó kitûnõen van hangolva a benzineshez, a kemény gyorsításoknál egy pillanatra sem engedi leesni a fordulatszámot. A rövid áttételezés egyetlen hátránya, hogy autópályán 130-as tempónál bõszen pörög a motor. A fogyasztás vegyes használatban 8,3 literre jött ki, ami ugyancsak figyelemreméltó, hiszen dinamikusan használtuk a teszthét folyamán.


A Monroe termékeit hívták segítségül, amikor a Sport feszes futómûvét alkották. Keményebb gátlókat, rugókat és szilenteket használtak, mint a szériakivitelben, de mégsem lett vesekõrázó a rúgózás. Az átdolgozott futómûnek köszönhetõen a kanyarok leküzdése élményszámba megy, és ehhez nagyszerû társ a pontos kormányzás. Ha nagyon megõrülne a vezetõ a menetstabilizáló azonnal rendet teremt, de természetesen az ESP ki is kapcsolható. A beavatkozása nélkül az Sport hátulja hajlamos a kitörésre, érdemes a rendszert bekapcsolva tartani, hiszen így is elég szabadságot ad a vezetõnek. A Swift Sport valódi vezetési élményt nyújt, és nem meglepõ, hogy a versenypályákon is ott van a márka, most egy kicsit mi is belekóstolhattunk az érzésbe.

Akik szeretnének kizökkeni egy kicsit a hétköznapi sablonos vezetésbõl, és egy kis élményhez jutni elérhetõ áron, azoknak jó választás lehet a Swift Sport. Aki nem akar zötykölõdni nem érdekli, hogy jól húz az autó, pontos a váltó csak egy városi kisautót akar, annak felesleges ilyet vennie, elég az alapmodellt választania.




Motor, erõátvitel

Négyhengeres 16 szelepes VVT (változó-szelepvezérés) elöl, keresztben beépítve. Fronthajtás, ötfokozatú kéziváltó.
Hengerûrtartalom:  1586 cm3
Teljesítmény: 92 kW (125 LE) / 6800 ford/perc
Nyomaték:  148 Nm / 4800ford/perc

Karosszéria

3 ajtós, önhordó acélkarosszéria.
Menetkész üres tömeg : 1070 kg
Hosszúság: 3765 mm
Szélesség: 1690mm
Magasság: 1500 mm
Tengelytáv: 2380 mm
Csomagtér ûrtartalma: 213/495l
Üzemanyagtartály ûrtartalma:  45l

Menetteljesítmények

Gyorsító képesség 0-100 km/h: 8,9 sec
Végsebesség: 200 km/h
Tesztfogyasztás: 8,3  l/100 km






Kapcsolódó cikkek:

Teszt: Suzuki Splash

Teszt: Suzuki 1.5 GS


Rogosz Péter szöveg és fotók/okauto2009-04-28

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport)

Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport) - kiskép

Ár: 4.469.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport)

Mitsubishi Lancer Wagon Intense (Sport) - kiskép

Ár: 5.349.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Mitsubishi Outlander TURBO Sport 4WD 2.0L DOHC

Mitsubishi Outlander TURBO Sport 4WD 2.0L DOHC - kiskép

Ár: 8.199.000 Ft
Felépítés: Terepjáró, SUV
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...