hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Az ötödik generáció

A vadonatúj Toyota GR Supra, a Toyota legendás sportautójának ötödik generációja, egyben a TOYOTA GAZOO Racing első globális GR modellje 2019. január 14-én, a Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét.

Az V. Toyota GR Supra

 

A vadonatúj Toyota GR Supra, a Toyota legendás sportautójának ötödik generációja, egyben a TOYOTA GAZOO Racing első globális GR modellje 2019. január 14-én, a Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét. Az új Toyota GR Supra színtiszta sportautóként látott napvilágot, amelyben a legcsekélyebb kompromisszum sem csorbítja a vezetés élményét. Tetsuya Tada főmérnök a korábbi Toyota Supra generációk és az eredeti 2000GT sportautó nyomdokain haladva megőrizte a klasszikus elrendezést: az orrban elhelyezett, soros hathengeres motor a hátsó kerekeket hajtja. A modell a sportos vezetés híveit a teljesítmény, a dinamizmus és a pontos vezethetőség felemelő kombinációjával kecsegteti, köszönhetően a rövid tengelytáv és a széles nyomtáv, a csekély tömeg, a mély tömegközéppont és a rendkívül merev karosszéria kombinációjának.

toy_supra_1

A kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt, 3,0 literes motor legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, a maximális forgatónyomaték 500 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval kiegészülő hajtáslánc finom, erőteljes gyorsító képességgel bír, a teljes fordulatszám-tartományban masszív forgatónyomaték áll a vezető rendelkezésére.

A TOYOTA GAZOO Racing kulcsszerepet játszott az új sportautó menetteljesítményeinek tökéletesítésében; a vezethetőséget Németországban, a legendás nürburgringi Nordschleifén és a környező közutakon hangolták a lehető legdinamikusabbra, legstabilabbra, legélvezetesebbre. A fejlesztési programot a világ számos pontján végzett, közúti tesztek egészítették ki. Hogy megbizonyosodjon arról, a modell maradéktalanul képes beváltani ígéretét, a Toyota elnöke, Akio Toyoda mesterpilótai minőségében személyesen tette próbára és hagyta jóvá azt a Nürburgringen. Az új Toyota GR Supra első példányait 2019 nyarának végén vehetik át az ügyfelek. A modellt az ausztriai Grazban gyártják.

toy_supra_2

Már első pillantásra nyilvánvaló, hogy az új Toyota GR Supra formavilága a Toyota történelmének legendás sportautói előtt tiszteleg. A mértékadó 2000GT hatása egyértelműen felismerhető a hosszú motorházfedélben, a kompakt karosszériában és a dupla buborékos tetőkialakításban: a negyedik generációs Supra jellegzetes megjelenése az orr és a far kialakításában is visszaköszön, különös tekintettel az erőtől duzzadó hátsó kerékdobokra és az integrált légterelő ívére. A hasonlóság nem csupán felszínes, hiszen az új Toyota GR ugyanazt a klasszikus hajtáslánc-elrendezést alkalmazza, mint ünnepelt elődei: a nagyteljesítményű, hathengeres orrmotor a hátsó kerekeket hajtja.

toy_supra_3

Az orrkialakítást a negyedik generációs Supra ihlette, ám megjelenése annál is kifejezőbb: a modell mélyen ülő karakterét kihangsúlyozza a markáns központi hűtőmaszk, valamint az azt keretező, a motor hűtéséhez nélkülözhetetlen, nagyméretű légbeömlők. A karakteres lámpatest hatlencsés LED-es szerkezete magában foglalja az irányjelzőt és a nappali világítást is. Azáltal, hogy a fényszórótest az orrhoz közelebb, beljebb helyezkedik el, még nagyobbnak, még erőteljesebbnek tűnnek a kagylószerű első kerékívek.Oldalról szemlélve a mélyen húzódó motorházfedél az alacsony orrból kiinduló, dinamikus vonalat rajzol ki. A fedél kilépő éle és a hátsó légterelő szinte ugyanabban a magasságban helyezkednek el, a kettőt mélyen tartott övvonal köti össze. A karosszéria övvonal alatti része enyhén előre dől, míg az utasfülke erőteljesen hátra billen; utóbbi feszes, kompakt méreteire a fekete A-oszlopok és a tető oldalán kialakított karaktervonalak hívják fel a figyelmet. Tetszetős, masszív küszöbök utalnak a karosszéria merevségére. A Toyota GR Supra az európai piacokon alapfelszerelésként kínálja a könnyű, ám igen merev, 19 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsát, váltakozóan fekete és polírozott kivitelű küllőkkel. Hátul a csomagtérfedél peremén kialakított, ívelt légterelő hatékonyan semlegesíti a felhajtóerőt, míg a hátsó lökhárító trapéz alakja lefelé és kifelé, a kerekek irányába tartó mozgás érzését kelti. A hátsó lámpatestek egyszerű, körkörös kialakítást kaptak; a LED-pontokból álló, karakteres megjelenésű hátsó ködfény és a tolatólámpa a lökhárító alsó részének közepén kapott helyet. A Toyota Supra magával ragadó formavilágát nyolcféle karosszériaszín – köztük intenzív piros, sárga és kék árnyalatok – emeli ki. Az új matt Viharszürke fényezést egy limitált különkiadás számára tartja fenn a Toyota; ez a szín matt kivitelével és leheletnyi kékes árnyalatával még látványosabbá, fémszerűvé teszi a karosszéria ívelt felületeit.

vzs/gyári fotók2019-01-22

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Honda Legend

Honda  Legend - kiskép

Ár: 15.699.000 Ft
Felépítés: Lépcsőshátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...