hirdetés
hirdetés

Teljesen villamosított

Az UX család többi tagjával egyetemben az új UX 300e is kivétel nélkül felvonultatja a Lexus-modellekre általánosan jellemző formai megoldásokat, mint például az egyedi hűtőmaszk, a merész vonalvezetés, valamint az atlétikus, kupészerűen ívelő tető.

UX, az e

 

Az UX család többi tagjával egyetemben az új UX 300e is kivétel nélkül felvonultatja a Lexus-modellekre általánosan jellemző formai megoldásokat, mint például az egyedi hűtőmaszk, a merész vonalvezetés, valamint az atlétikus, kupészerűen ívelő tető. Szemből nézve feltűnik a különleges nappali menetfények nyílhegy alakú kialakítása a fényszórók felett, kihangsúlyozva a Lexus modellek egyik jellegzetességét, az L vonalú világítási képet. Ezek mintegy szemöldökként jelennek meg az alapkivitelek egylencsés, de kettős működésű (tompított és távfényt is adó) LED fényszórói, vagy az opcionálisan elérhető háromlencsés, szintén LED technológiás fényszórók felett. Ha az UX 300e változatot közelebbről megvizsgáljuk, felfedezhetjük, hogy exkluzív 17 és 18 colos keréktárcsákat és ‘Electric’ feliratú oldalsó plaketteket kapott, emellett pedig az elektromos jármű az egyen- és váltóáramú töltőcsatlakozók fedeléről is felismerhető, amelyek diszkréten bújnak meg a hátsó rész bal, illetve jobb oldalán.

uxlexuse01

A kifejezetten az UX 300e modellhez tervezett 17 és 18 colos keréktárcsák középszürke fényezéssel készülnek. Ahogy az UX modellen, a 17 colos kerék küllőinek mindkét oldalán légterelő lapocskákat találunk: ezt a megoldást a Formula 1-es versenyautók hátsó szárnyán kialakított kiegészítő elem, a légáramlást szabályozó és a leszorító erőt fokozó ‘Gurney lap’ ihlette. Az innovatív kerékkialakítás stabil fékteljesítményt és hatékonyabb fékhűtést biztosít, valamint mérsékeli a légörvények kialakulását a jármű oldalfala mentén, ezzel gondoskodva a magabiztosabb vezethetőségről.

uxlexuse02

A lámpatestbe beépített szárnyak mintegy 16 százalékkal mérsékelik a légnyomás-változás mértékét, így kanyarvétel során, valamint oldalszélben egyaránt stabilizálják a jármű hátulját. Emellett az UX 300e alsó hűtőrácsának lamellái az akkumulátor állapotától függően automatikusan nyitnak és zárnak; ez is hozzájárul az UX 300e 0,31-es légellenállási együtthatójához. Amikor a haladás során több levegő áramlik be, mint amennyi a hűtéshez kell, a lamellák bezáródnak, optimalizálva a hűtőrácson áthaladó levegő mennyiségét. A mérnökök megnövelték az alsó padlóburkolat méretét, és az akkumulátor alsó felületét simára formálták, hogy ezzel is kisimítsák az autó alatt képződő légörvényeket.

Az új elektromos hajtású UX 300e koncepciója ideális a városi közlekedésre. Míg a 2640 mm-es tengelytáv hozzájárul a kényelmes, stabil menettulajdonságokhoz és az utastér tágasságához, addig a 4495 mm-es teljes hossz, valamint a kategóriában legjobbnak számító 10,4 m-es fordulókör a könnyű manőverezés és parkolás záloga. A kilátást javítja az alacsony gépháztető, hiszen az új (GA-C) padlólemez lehetővé teszi a teljes hajtáslánc alacsony beépítését. Mivel a kompakt méretű lítiumion akkumulátort a hátsó üléssor és a kabin padlója alá építették be, az autó hátsó térkínálata alig csorbult a többi UX modellhez képest (a fejtér csupán 16,4 mm-rel lett kisebb), a csomagtér pedig még 47 literrel nőtt is (az UX 250h hibridhez képest), így a kalaptartóig pakolva immár 367 liternyi poggyász fér el benne. A csomagok bepakolását a kézhasználat nélkül is nyitható csomagtérajtó könnyíti meg.

vzs/gyári fotók2021-02-04

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló