hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Captur TCe 120 EDC

Ez az egyik legvagányabb kinézetű autó, amivel a Renault beszállt a szabadidő autók piacára.

 

Clio felfújt a'la Renault

 

Laurens van den Ackernek, a Renault kicsit bolondosnak tartott, de szédületesen tehetséges vezető designerének  a kezenyomát magán viselő új modellek közül ez az egyik legvagányabb kinézetű autó, amivel a márka beszállt a szabadidő autók piacára.

renault_captur_01.jpg

Kicsit ugyan tudathasadásos, hiszen a szintén gyönyörűségesen megformázott Clio alapjain felnövekvő SUV, 20 centis átlépő magasságával a 4x4-es feelinget hozza.  Az alul fekete műanyagokkal és fekete sárvédő ívekkel szegélyezett design bomba azonban "csupán" fronthajtással kapható, tehát nem sárdagasztásra készült, hanem első sorban a fiatal, esetleg még egyedülálló "műgyűjtőket" célozta meg, bár ennél lényegesen több vásárlói szegmensben fog hódítani. Meglátni és megszeretni? Simán! Megjegyzem az aranykezű hollandus formaművész pont ezt tűzte ki célul, mikor elkezdte átrajzolni a Renault modellpalettáját.

renault_captur_02.jpg

A kívül és belül egyaránt attraktív megjelenésével, bicolor fényezésével, és a számtalan design variációval igazi vizuális élményfürdőt ránk borító Captur, de autónak sem rossz választás. Az 1.2 literes TCe néven berregő új generációs motor 120 lóerőt tol alánk, amit egy hatsebességes és meglepően gyorsan és élvezetesen működő automata dob tovább a két első kerék felé.  ..ha pedig már megvan a hajtás jönnek az élmények is. A futómű nem keménykedik túlzottan az utasokkal, de jól elnyeli a kátyúk és mindenféle egyéb támadások kellemetlen mellékhatásait, sőt még a hírhedten kíméletlen, és arcátlan arroganciával és dilettantizmussal megépített zuglói fekvőrendőröket is egész jól viselte.  

Az autó irányíthatósága és kanyarstabilitása, úgy általában is megbízható viselkedéssel párosul, bár csúszós utakon nem árt meg, ha felkészülünk némi orrtologatásra, a mérsékelt és könnyen kimozogható alulkormányzottsági tulajdonságból adódóan. Ez egyébként szárazon csak olyan tempónál jelentkezik, amivel nagyjából senki sem fog próbálkozni....

renault_captur_03.jpg

Még néhány gondolat a TCe erőforrásról. Az első vehemensebben megtett méterek után, szinte hihetetlennek tűnt, hogy ez csak egy egykettes motor. Kimondottan jó karakterisztikával dolgozik. Már alacsonyról is van kellő nyomaték, ha pedig elkezdjük tolni neki még egy pár száz köbcentinyi lóerőt simán hozzáérzünk a meglévő méneshez. A benzinkészleteinkből sem akar kienni minket, hiszen városban a forgalom függvényében 5.6 - 6.5 liter volt az átlag, országúton nagyjából 4.7 liter, és a teljes teszt átlaga 5.1 literen állt meg a fedélzeti computer adatai alapján, de ezt a tankolt mennyiség is alátámasztotta. Ami megtréfált bennünket, az a megbízhatatlanul mutató benzinóra volt, ami szerint soha nem volt tele a tank, de ez legyen a legnagyobb baj! ...és csak úgy halkan  megjegyzem ez manapság nem csak Renault sajátosság.

renault_captur_04.jpg

Az előbbiekben már attraktívnak minősített belső tér kényelmes és kellemes utazást biztosít még akár öt személynek is, hacsak nem a szumó válogatott kemény magját akarjuk hátul felsorakoztatni, bár elöl ők is simán lubickolhatnak a rendelkezésre álló térben. A hátsó ülések sínen mozognak így a csomagtér méretével is nagyon jól lehet varázsolni, sőt ami az ülések esetében nem szokványos, hogy a "jobbegy" (lásd anyós/navigátorülés) támlája is teljesen előre dönthető, így jó hosszú mindenféléket is szállítmányozhatunk a Captur-el. A belső tér hangulata a Renault non-stop és egész Európára kiterjedő internet szolgáltatásával, az R-Link-kel kiegészítve igaz vidámparki élménnyé varázsolta a bent töltött időt, mivel különböző autók és járművek hangjait tudjuk letölteni és azt a rendszer szoftveresen hozzáigazítja a motorhoz, tehát gázadásra belül akár a V6-os Clió hangjától, az Orion űrhajóig hitelesen szinkronizálja a kijelzőn képileg is látható járművet.   ...és, hogy ez mire jó? Konkrét értelme ugyan nincs, de NAGYON ÁLLAT!! (már bocsánat!) A 15.000 forintért egész évre elérhető, non stop internet előnyeit pedig nem kell magyaráznom, ugye?

Minden tapasztalatot összegyurmázva, a Captur egy igazi közúti show-elemként jelenik meg a forgalomban, vidámságot és pozitív életérzést sugározva maga körül, miközben a bent utazók kedélyállapotára is jó hatással van, mivel a látvány és az "érezvény" egyaránt kellemes és vidámságra ad okot, ...már csak azért is mert folyamatosan tudatosítja bennünk, hogy jól választottunk.

szöveg és kép/bögös2014-02-03

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...