hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Teszt: KIA Carens 1.7 dízel

Egy kellemes, jól autózható és bőséges teret biztosító egyterűt próbálhattunk, ami azonban nem tűnt olyan kifinomultnak, mint a vetélytársak jelentős része.

Szürke eminenciás

 

A Kia egyterűje ugyan már nem újdonság a piacon, de még mindig érdemes rá odafigyelni. Az 1.7 literes 134 lóerős motor egész meggyőző dinamizmussal mozgatta ezt kellemes megjelenésű, öt személyt befogadni képes karosszériát.

Az autó futóműve jól kezeli a kátyúkat és dilettáns, autógyilkos módon megépített fekvőrendőröket. A lágyabbra hangolt felfüggesztés ellenére, a Carens akár teljes terheléssel is élvezetesen vezethető, és kiszámíthatóan mozgó autó, bár a kormányzás lehetne kicsit karakteresebb is.

kia_carens_20140809_01.jpg

A Carens, tulajdonságai révén akár jobb sorsra és nagyobb eladási számokra is érdemes lehetne, de ebben a kategóriában a konkurens európai márkák mellett bizony nehezen rúg labdába. Talán egy kicsit bátrabb formával, és kreatívabb hangulatú belső térrel több figyelmet vívhatna ki magának.

Manapság ugyanis az egyterűek mezőnyében is fontos lett a vezetést segítő rendszerek és fejlett technológiai megoldások mellé, modern, látványos formai elemeket is felvonultatni, már csak amiatt is, hogy a sportosabb limuzint, vagy egy vadabb kétajtóst fájó szívvel leváltó családfő és a familia tagjai se érezzék úgy, hogy holmi praktikus szempontok miatt egy tejesdobozban kell autózniuk. A hatalmas csomagtér, az egymástól függetlenül sínen mozgatható és dönthető ülések, a sok rakodóhely és a tágas belsőtér így azután időnként kevésnek bizonyulhat.

kia_carens_20140809_02.jpg

Persze azért a helyzet a Carens esetében sem ilyen sarkos, már csak azért sem, mert a látvány, ha nem is fergeteges, de esztétikus, a kiszolgálás és a könnyű kezelhetőség pedig akár a vezető, akár az utasok szempontjából nézzük, rendben van. Kár, hogy a három hátsó ülésből, csak a két szélső tudja az isofix gyerekülés rögzítést, így nagy családosok esetében le is csúszhat a listáról, pedig ők az egyik igazi célcsoport. Persze ez sem teljesen igaz, mivel (sajnos) nem az isofixes gyerekülések a jellemzőek. Jelenleg szedett-vedett, sokszor veszélyesnek minősített ülésekben utazik a felnövekvő nemzedék jelentős része.

Végül néhány szó a hajtásláncról. Az 1.7 literes dízel erőforrást egész jól összehangolták a hatsebességes váltóval. Az indulásoknál ugyan érezni némi vacilálást, de ha már lendületben vagyunk, egész meggyőzően mozog a Kia nagyobbik egyterűje. Arra azért készüljünk, hogy több konkurenséhez hasonlóan, ez a motor is aránylag szűk fordulatszám tartományban dolgozik. Ha ezt már kiismertük és tudjuk, mikor váltogassunk le és fel, hogy a 330 Nm-es nyomatékot ki tudjuk használni minden rendben lesz. A tesztidőszak átlagfogyasztása nagyjából 6.5 liter volt, ami esetünkben úgy állt össze, hogy országúton és városban is ezt az értéket hozta a Kia Carens.

kia_carens_20140809_03.jpg

Mindent egybevéve, egy kellemes, jól autózható és bőséges teret biztosító egyterűt próbálhattunk, ami azonban nem tűnt olyan kifinomultnak, mint a vetélytársak jelentős része, de ennek ellenére bekerült a RallyCafé ajánlott modelljei közé. Amennyiben a következő egyterűt bátrabb dizájnnal és több élményfokozóval fogják megspékelni, bizonyára többen fognak érdeklődő pillantásokat vetni erre a modellre is, mert ebben a kategóriában bizony még küzdeni kell a más területeken már elért elismerésért és sikerért. Bár ha belegondolok a méltatlanul a látóterünk perifériáján mozgó, felső középkategóriás Kia Optima szereplésébe, ami szép, modern, reprezentatív megjelenésű és akár hibrid technológiát is felvonultatni képes üzleti limuzinnak is tökéletes lehetne, rá kell jöjjek, hogy még mindig csak egy szűk szegmensben gondolkodunk, és nagyon jó autókat szinte észre se veszünk… pedig talán érdemes lenne.

Kép és szöveg: Bögös2014-08-09

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló