hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Teszt: Peugeot RCZ THP 200

Igazi sportautós élmények várnak majd ránk.

A legsármosabb, titkos 308-as

 

Egyike azoknak az autóknak, amiből kellő pénzmaggal a háttérben, biztos állna egy a többi kedvenc mellett a garázsban. Hogy miért? Először is, mert tetszik. Másodszor, nagyon racionálisan van kitalálva, bár ha kutakodnék a többi tesztelt autó között biztos lenne tökéletesebb is, de ezek a dolgok mind lényegtelenek, mert szeretem.

peugeot_rcz_2014_bog_01.jpg

...és, hogy miért? Mert van stílusa, kényelmes és kellemes, mert hatalmas csomagtere van, mert ha nem bántom kevés üzemanyaggal is beéri, ha meg éppen ott a lehetőség, hogy kihasználjam a képességeit, megy mint a távirat, tisztességesen ott van az úton, nem rázza ki az utasai lelkét. Amúgy a fogyasztása soha nem száll el, még akkor sem, ha átadjuk magunkat az autó által felkínált élvezeteknek. Igazán semmiben sem a legjobb, sőt a márkán belül sokkal kisebb és sokkal olcsóbb autót is találnék, amelyik még jobban is megy.. de ez az RCZ nagy varázslata.

Az RCZ először a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be mint az akkori 308-as alapjaira épített tanulmányautó, ami azután a visszajelzések alapján viharos sebességgel valódi alternatívává lépett elő a sportautók kedvelői számára, és a Peugeot szalonok egyik ékszere lett.

peugeot_rcz_2014_bog_05.jpg

Az általunk tesztelt autó motorja a BMW - PSA együttműködés jó példája, hiszen sok Peugeot-ban köszön vissza ez a kellemes erőforrás. Persze Minikben és BMW-kben is próbálhattuk már.  A 200 lóerőhöz már alacsony fordulaton 270 Nm nyomaték is felsorakozik, ezért alapról is jól indul el az autó, és a trükkös hangolás miatt, ha nagyon tudatosan nyomkodjuk a gázpedált, a rezsicsökkentés jegyében akár 6.5 literes fogyasztással is szédeleghetünk. persze, ha nem foglalkozunk ilyen apróságokkal, akkor 8 - 9 liter között lesz az elfüstölt 95-ös mennyisége. ...de akkor már egész élvezetesen autókáztunk. Ilyenkor néha már hallhattuk a motor felöl csövön beküldött akusztikai élményfokozót is, azaz a számunkra készített ércesen zendülő hangot és a kipufogó erőt sugalló aláfestését, miközben a külső csodálóink csak egy elegánsan, és csendben suhanó szépséges sportautót látnak majd.

peugeot_rcz_2014_bog_03.jpg

A 2013-as ráncfelvarrás legnagyobb előnye, hogy nem rontott az autó szépségén. Megmaradt a dupla dóm a fejünk fölött, és az elegánsan megrajzolt formavilág. Erre igazán nem is akarok időt és betűt pazarolni. Az éppen 1 méter 36 centi magas vas alacsonyra helyezett kagylóüléseibe behuppanva, akár rá is ismerhetünk a 308-as építőelemeire, de az élmény miatt ez már nem is számít, mert a  látvány és a kényelem teljesen rendben van. A feelinggel sincs probléma, hiszen kapunk alu pedálokat, lapított ívű sportkormányt, sport üléseket, a műszerfalból az indítás pillanataiban elegánsan kiemelkedő kijelzőt, ami a szórakoztató és info centrumunk tartozéka, és az új 308-ashoz képes milliónyi gombot, tekerentyűt, amivel azért el leszünk egy darabig. Mögöttünk húzódik meg egy hátsó ülésnek látszó tárgy.. Ide két gyerkőcöt, az aprajából, vagy egy házikedvencet lehet bevackolni, illetve akire haragszunk - de ezt nem akarjuk verbálisan kifejezni - meginvitálhatjuk egy élményautózásra. : ))  A csomagjaink már lényegesen jobb helyzetben lesznek, mert egy jól használható sport és egyéb autós berkekben is tisztességes méretű teret kaptunk a tervezőktől, ahová gazdagon lapátolhatjuk a bőröndöket és mindenféle holmijainkat.

peugeot_rcz_2014_bog_02.jpg

 

Mivel tesztautónk a 200 lovas motort kapta meg, ehhez már jár a módosított lengőkarokkal épített első futómű, a nagy fékekkel, hogy méginkább ki tudjuk használni az erőt, ami velünk van. Hogy a dinamika még jobbnak tűnjön, a hatsebességes, és kimondottan élvezetesen kapcsolgatható váltó fokozatait is rövidebbre áttételezték, de a gyorsulás ügyében lenne még mit javítani, mert ezen a téren elég sokan átugrálják az RCZ papíron 7 feles gyorsulási adatait. A végsebességgel semmi gond, hiszen 3 kilométer híján 240-el is szárnyalhatunk. Ha már a szárnyalás szóba került, a csomagtér fedeléből, önerőből úgy 80 fölött kezdi bontogatni a szárnyait az RCZ ezzel is növelve a leszorító erőt, de 150 km/óránál már láthatóan kiemelkedve "préseli" az autó hátulját az aszfaltra, de a középkonzolon is van egy gomb, ha virítani akarunk vele, akár álló helyzetben is megmutathatjuk a rajongóinknak...

peugeot_rcz_2014_bog_06.jpg

Annak ellenére, hogy a futómű - mint említettem - szintén a 308-as hagyatékából került az autó alá meglepően jó hangolással, ... igazi sportautós élmények várnak majd ránk. Az autó némi játékteret is enged nekünk, ha el akarjuk indítani a hátulját, mutatóban ilyet is lehet, de veszettül gyors kanyarsebességekre is képessé tesz minket, és nem keményebb mint kellene, a fék pedig fergetegesen fog. Amennyiben keménykedünk vele a kanyarokban, számítsunk rá, hogy tolni fogja az orrát, de ha tudjuk mit miért csinálunk, nagy élmény lesz az RCZ terelgetése, de ne lepődjünk meg, ha a kanyarba bezuhanva egy-egy nagy fékezést követően beindul majd a vészvillogó...

peugeot_rcz_2014_bog_08.jpg

Konklúzió? Van, mint mindig… A Peugeot RCZ egy racionálisan megépített, kedvező fogyasztású és a hétköznapokon is jól kihasználható, vonzó megjelenésű sportautó, két személynek, és esetleg két kismanónak a hátsó ülésen, valódi élményekkel teli autózáshoz. Kinek? Aki valami ilyesmire vágyik, és van nagyjából kilenc millája egy ilyen nem mindennapi játékszerre. Tesztautónk esetében, az extrák miatt erre még két millát rá kellett dobni.

Szöveg és fotó: Bögös Sándor2014-06-04

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.660.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.770.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Trendy

Peugeot 107 Trendy - kiskép

ABS

Ár: 2.885.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...