hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Renault Clio Grandtour

Napfénytetõs, kompakt kombi, alapban 3.070.000 Ft-ért. Január közepétõl azonban már elõrendelhetõ. Grandtour, Clio alapon.
hirdetés
  • 300_250
  • fiat_haszon_300x250_170411

Clio alapon Grandtour

A Renault terveiben bejelentett 26 új modelljébõl eddig négy került piacra (Logan MCV, Logan Van, Új Twingo, Új Laguna). A Clio Grandtour ötödikként csatlakozott hozzájuk, amikor 2007. december 21-én bemutatkozott Olaszországban. Magyarországra 2008. februárjában érkezik, de 2008. január közepétõl azonban már elõrendelhetõ. Napfénytetõs, kompakt kombi, alapban 3.070.000 Ft-ért.

 
                            Clio Grantour vizes kapcsolat -leginkább a tetõsínre szörfdeszka formában 

A Clio Grandtour az egyik legkompaktabb kombiautó a piacon; mindössze 4,202mm hosszú. Tengelytávja megegyezik a háromajtós modellével (2,575mm), hátsó túlnyúlása viszont 216mm-rel több, egyszóval  mini kombi de lux... 
A belsõ teret a „Touch Design” koncepció inspirálta, vagyis a mûszerfal és a középkonzol sima ív mentén húzódik. A“squash-labda” formájú  szellõzõrendszer kezelõszervei mindenütt  puha érintésûek      és egyszerûen használhatók. A különálló Hi-Fi rendszer-kijelzõ  egységet képez a mûszerfal többi részével. A térérzetet tovább növeli az elektromos panoráma napfénytetõ. A nagyméretû napfénytetõ (1,29m hosszú és 0,86m széles) két, síkban lévõ panelbõl áll, a mozgó panelbõl elöl és egy fix darabból hátul. A mozgatható rész egyérintéses forgókapcsolóval aktiválható, automatikus becsípõdés-gátló funkcióval.   822mm-es hátsó túlnyúlásával (216mm-rel hosszabb, mint a háromajtós esetében), a Clio Grandtour kategóriája egyik legméretesebb rakterével rendelkezik: 439dm3 (kalaptartó magasságig, kalaptartó nélkül) ami több mint 50%-kal nagyobb (151dm3), mint a Clio III háromajtós változatának csomagtartója. Az aszimmetrikusan dönthetõ hátsó üléseinek köszönhetõen további rakodótér szabadítható fel: 1,277dm3 (mennyezetig pakolva; 239dm3-rel több mint a háromajtós esetében). A kisebbik hátsó ülésrész lehajtásával a Clio kombi négy személyt és akár 1,450mm hosszú tárgyakat tud szállítani.                                 
Kombi teszt: a csomagtér megközelíthetõsége jó, köszönhetõen a hátsó lökhárító formájának és az alacsony, kitüremkedések nélküli rakodómagasságnak (581mm). Kivehetõ padlóborításával a csomagtér könnyedén alkalmazkodik a különbözõ felhasználási módokhoz. Teljesen kihajtva sík felületet képez, ami ideális nehéz vagy testes tárgyak szállításánál.

                         Clio III plusz puttony -ettõl Grandtour, no meg a jókora befogadóképességétõl

A hátsó ülések a fejtámlák kiszerelése nélkül is lehajthatók; elõször az ülõlapot, majd a háttámlát lehajtva. Megoldást találtak a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére is: a Clio Grandtour-on egy különleges tárolórekesz található, a kivehetõ padlóborítás alatt, így azt ezentúl nem kell a garázsban tárolni. Amennyiben a kalaptartó a helyén van, ez a rekesz térképek vagy esernyõk elkerített tárhelye lehet. A kivehetõ padlóborítás eltávolításával a csomagtér mérete további 72dm3-rel növelhetõ. A hátsó lámpák közt mért 1 méteres szélességének köszönhetõen a csomagtér könnyedén elnyeli a legkülönfélébb méretû és típusú tárgyakat.   A mennyezetig történõ biztonságos rakodás érdekében, opcionális csomagtérhálók rendelhetõk akár a hátsó ülések mögé, de akár az elsõ ülések támlájára is (amennyiben a hátsó üléseket lehajtva szállítunk). A csomagtér teljesen kárpitozott és számos kiegészítõvel felszerelhetõ: - csomagtérháló a csomagtér padlóján - gumírozott védõborítás - rögzítõháló, függõlegesen elhelyezve  - rekeszekre osztott csomagtéri tárolódoboz - heveder a nagyobb tárgyak rögzítéséhez. 

Csakúgy, mint az elõd modell, a Clio Grandtour is az egyik legtágasabb utastér mérettel rendelkezik a B szegmensben. A válltér 1,380mm az elsõ üléseknél, és 1,343mm a hátsóknál. A térérzetet tovább növeli a bõséges fejtér. A hátsó ülésektõl mért függõleges szabadmagasság 866mm, míg a térdtér 162mm, amivel a Clio kombi akár 188cm-es testmagasságig is kényelmes utazást kínál (az európai népesség 95%-a számára).  
                                          A Clio Grandtour ötszemélyes, így méretezték a csomagteret is

A Clio III lengéscsillapítóit kifejezetten a Clio Grandtour-hoz igazították, amihez nagyprecizitású kormányzás társul, jelentõs zaj- és vibrációszûréssel. A MacPherson-típusú elsõ futómû derékszögû alsó lengõkart kapott, és hatékonyan választja szét a hosszanti és a keresztirányú erõhatásokat, elsõ osztályú úttartást és kényelmet biztosítva. A hátsó futómû programozott csavarodású torziós híddal készül, csavarrugókkal. A karosszéria-dõlések csökkentésére a Grandtour stabilizátorai vastagabbak (21mm), mint a rokon- Berline esetében, míg a lengéscsillapítók, a rugóutak nagyobb önsúlyának megfelelõen módosultak. A kombi változó rásegítésû, elektromos szervokormányt kapott szériában. A járdák közti fordulókör megegyezik a Clio III-val (10,3m – 11,3m, motortól és kerékmérettõl függõen). A Renault újdonság 15 colos kerékmérettel kapható.   Az autó kétféle, Euro 4-es, 16-szelepes benzinmotorral készül – a 75LE (55kW) 1.2 16V és a 100LE (74kW) TCE – amelyek mindegyike számítógépes diagnosztikai rendszerrel is felszerelt, a károsanyag-kibocsátási értékek kordában tartása érdekében. Háromféle, Euro 4-es 1.5 dCi dízelmotorral is kapható, amelyek teljesítménye 68LE (50kW), 86LE (63kW) és 106LE (78kW) lehet.    A kocsit alacsony üzemeltetési költségekkel tervezték. A szervizintervallum hosszú, 30,000km a benzinmotoros verzióknál (kivéve a 100LE TCE, ahol 20,000km az új olajellenõrzõ rendszerrel) és 20,000km a dízel változatok esetében.  A gyújtógyertyákat 120,000km-ként, a légszûrõt 60,000km-ként és a dízelszûrõt 40,000km-ként kell cserélni.  
                                               Letagadhatatlan az anyamodell, a Clio III

Könnyedén vezethetõ, pontos, semleges reakciókkal. A futómû folyamatosan és pontosan követi az útfelületet. A 21mm átmérõjû stabilizátorok hatékony oldaldõlés kontrollt biztosítanak. A fékrendszer erõteljes és pontos, akár négy tárcsafékkel (1.6 16V és 105LE 1.5 dCi modellek) akár elsõ tárcsa, hátsó dobfékekrõl van szó (egyéb változatok). A féktárcsákat bõségesre méretezték (átmérõ: 260mm elöl, 240mm hátul; vastagság: 22mm elöl, 8mm hátul). A Clio Grandtour -t vezetõt segítõ elektronikai rendszerekkel is felszerelték. A szériafelszerelések közé tartozik a legújabb, Bosch 8.0 ABS, elektronikus fékerõelosztóval és vészfékrásegítõvel. 

Természetesen ESP is rendelkezésre áll, alulkormányzottság szabályzóval felszerelve. A hatékony elindulást a kipörgésgátló segíti, amit kikapcsolt ESP mellett is használhatunk, ám amint az autó eléri az 50km/órás sebességet, a rendszer automatikusan újraélesedik, de legkésõbb a motor következõ újraindításakor. E mellett, egy motorfék üzeminyomaték-szabályozó rendszer megakadályozza a hajtott kerekek megcsúszását a gázpedál túl hirtelen felengedésekor, illetve amennyiben az autó túl hirtelen lassul csúszós útfelületen.   Változattól függõen a Clio Grandtour akár hat légzsákkal is rendelkezik: két, nagyhatékonyságú, szabályozott felfúvódású adaptív elülsõ légzsákkal, két oldallégzsákkal és két függönylégzsákkal. A frontális ütközéskori viselkedés tovább javult az olyan megoldásoknak köszönhetõen, mint az összecsukló, magnéziumból készült kormánykerék keret, és a passzív visszahúzódású kormányoszlop, amely ütközéskor megnöveli a sofõr és a kormánykerék közti távolságot.   Egyéb széria vagy opcionális felszerelések (változattól függõen): - gumiabroncs-nyomásfelügyelõ rendszer - hátsó tolatóradar - kombinált fény- és esõérzékelõ, amely az automata fényszóró mûködtetéséért és az ablaktörlõ mûködési intenzitásáért is felel, valamint sebességtartó automatika. 

Árak: Expression 1.2            (75 LE )                3070.000 Ft Expression  1.2           (100 LE )             3.300.000 Ft Expression 1.5 dCi      (68 LE )               3.480.000 Ft Expression 1.5 dCi      (86 LE )               3.630.000 Ft Dynamique  1.2           (100 LE )             3.620.000 Ft Dynamique  1.5 dCi     (86 LE )               3.950.000 Ft Dynamique  1.5 dCi     (106 LE )             4.200.000 Ft
Kapcsolódó cikkek:
Új Renault Laguna : öt csillag a törésteszten

Új Clio Renault Sport

Megújult a Reanult Kangoo

Kapcsolódó oldalak:

Grandtour képek a Galériában

A Renault Hungária hivatalos oldala

/gyári képek2007-12-28

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...