hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Az új Audi A4 Avant

Az új Audi A4 Avant is rácáfol arra a tévhitre, hogy kombi csak csúnya és nehézkes lehet.
LENDÜLET: AUDI A4 AVANT   Az új Audi A4 Avant  a Limousine modellel megegyezõ mûszaki alapokra épül. Az új fejlesztésû ötkaros felfüggesztéshez csatlakozó elsõ kerekek itt is jóval elõrébb kerülhettek, ami a tengelyek között jobb tömegeloszlást, magasabb fokú mozgékonyságot és irányíthatóságot biztosított.  
                                            Az  új Audi A4 csomagtere kategóriájának egyik legnagyobbja

Az elsõ túlnyúlás lerövidült, a motorházfedél és a tengelytáv viszont egyaránt megnyúlt. Az új A4 Avant hosszúsága 4,70 méter, ami közel 12 centiméterrel haladja meg elõdjéét. Karosszériája szilárdsága és biztonsága szintén jelentõsen növekedett a korábbi modellhez képest, miközben mintegy 10 százalékkal könnyebbé vált.   Alaphelyzetben 490 literes, ám akár 1.430 literig bõvíthetõ térfogatával az Audi-család legifjabb tagja a legnagyobb csomagteret kínálja a közvetlen vetélytársak közül. Extrafelszerelésként 1:2 arányban osztott hátsó üléstámla, illetve külön sí- és snowboard-zsákkal kiegészíthetõ rakodónyílás is rendelkezésre áll. Az új A4 Avant csomagterét finom szõnyeg borítja, s gyárilag olyan intelligens megoldásokat sorakoztat fel, mint a megfordítható padlózat és a komfort csomagtér-borítás, amely egy enyhe nyomásra felemelkedik. Igény szerint extraként olyan luxusfelszerelések is rendelhetõk, mint a csomagtér-ajtó elektromechanikus mozgatása vagy a csomagrögzítõ készlet.  
Az új A4 Avant  belsõ tere az Audi jellegzetes erõsségeit tükrözi  A „cockpit” egyértelmûen a vezetõre összpontosít, s számos részletében a nagy A8 belterét idézi. Az új elektromechanikus rögzítõféknek köszönhetõen a kézifékkar eltûnt.   A szériakivitel automatikus légkondicionálója is teljes egészében új fejlesztés. Hûtõteljesítménye tíz százalékkal növekedett, a korábbi berendezésnél mégis gazdaságosabban üzemel, s 100 kilométerenként akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakaríthat.   Biztonság: az adaptív légzsákok, a kapcsolható överõ-határolókkal kiegészített biztonságiöv-elõfeszítõk és az elsõ ülések foglaltság-felismerõ érzékelõinek kombinációja dolgozik együtt. E rendszerek a légzsákok felfújódásának erõsségét és a biztonsági övekben fellépõ erõhatást az üléshelyzet és az ütközés súlyossága függvényében szelektív módon határozzák meg. Hátsó ütközés esetén az elsõ üléstámlák és a fejtámlák határozott támaszt biztosítanak a felsõtest számára, ez az „Audi backguard” elnevezésû rendszer.  
                                      Az új Audi A4 Avant formavilága elõlrõl az alap Audi A4 -et idézi

Az új Audi A4 dinamikus futómûve teljes egészében új fejlesztésû konstrukció. Az elsõ felfüggesztés öt lengõkarjának és ágyazásainak anyaga éppúgy alumínium, mint a jármû elejét merevítõ segédvázé. A kormánymû messze elõl, és alacsonyan helyezkedik el, a kormánymozgások így közvetlenül az összekötõkre adódhatnak át. A finom visszajelzésekkel mûködõ fogasléces kormánymû szervo-szivattyúja 100 kilométerenként mintegy 0,1 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.   A hátsó felfüggesztésekhez az Audi az A6 és az A8 sorozat szabályozott nyomtávú trapéz-lengõkaros megoldását vette át, az elemek túlnyomórészt itt is alumíniumból készülnek. A rugók és a lengéscsillapítók különválasztott elrendezése érzékeny reakciókat és visszajelzéseket biztosít.   Az „Audi drive select” mûködéséhez az Audi két high-end rendszere közül legalább az egyik szükséges. Az egyik a lengéscsillapítók adaptív szabályzása, amelyhez a karosszériát 20 milliméterrel mélyebbre süllyesztõ sportfutómû csatlakozik. A másik az Audi dinamikus kormányzása, amely egy áthidaló áttétel segítségével a jármû sebessége függvényében fokozatmentesen közel 100 százalékban változtatja a kormányzás áttételét, határhelyzetekben pedig enyhe, ám villámgyors kormány-beavatkozásokkal segít az autó stabilizálásában, s alulkormányozottság esetén is igen hatékonynak bizonyul.

                                              Az új Audi A4 egyik jellegzetessége a dinamikus kormányzás

 További érdekességek, csak címszavakban: „Audi parking system” parkolássegítõ rendszer, az „Audi lane assist” sávtartó segédrendszer, valamint a sávváltáskor fellépõ veszélyekre figyelmeztetõ „Audi side assist”. Az „adaptive cruise control” sebességszabályozó állandó követési távolság tartására szolgál.
Az extrák palettáján olyan luxuskategóriájú felszerelések is szerepelnek, mint a szellõztethetõ klímakomfort-ülés, a háromzónás automatikus légkondicionáló, az „advanced key” kulcsnélküli nyitási rendszer és indítási rendszer, és az „adaptive light” dinamikus kanyarvilágítás.   Az új Audi A4 Avant két erõs benzines és három dízelmotorral jelenik meg, a 105 kW (143 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménytartományban, a három négyhengerest turbófeltöltõ segíti a magas forgatónyomatékok elérésében. A modellsorozat motorjainak teljesítménye átlagosan közel nyolc százalékkal emelkedett, miközben a benzinesek üzemanyag-fogyasztása 12, a TDI-konstrukcióké pedig majdnem 9 százalékkal mérséklõdött.   Az új A4 Avant már Magyarországon is elérhetõ, alapára az Audi A4 Avant 2.0 TDI DPF (143 LE) modellel 8 256 200,- forint. Az elsõ Audi A4 Avant modellek várhatóan májusban érkeznek meg hazánkba.  
Kapcsolódó cikkek:

Audi R8 12V TDI tanulmányautó

Új Audi3 cabriolet

Kapcsolódó oldal:

Az Audi Hungária hivazalos oldala 

po/gyári képek2008-02-25

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Audi A3 Attraction 1.6

Audi A3 Attraction 1.6 - kiskép

Ár: 5.120.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI

Audi A3 Attraction 1.4T FSI - kiskép

Ár: 5.505.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic

Audi A3 Attraction 1.4T FSI S-tronic - kiskép

Ár: 5.981.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...