hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Blaupunkt -õs

A közép- és hosszú hullámok vételének szíve öt üvegcsõ volt; a szerelvénylapot ezek védelme érdekében egy gumiszalagrugóban akasztották fel.

tizenöt kilós rádió

A  465 birodalmi  márkányi  ár is hihetelenül drága,   az   összeg   háromszorosáért  egy egész autót lehetett akkor venni. És mégis:  a közönség el volt ragadtatva. A cipõsdobozinál  azért jóval   nagyobb  doboz alternatívát  nyújtott  az autóval  való  utazás eddigi zajaláfestése  helyett: zenét  a motor zaja  helyett,  híreket a menetszél fütyülése helyett. Csak közlekedési jelentéseket nem lehetett fogni az ?Autosuper 5?-tel ? ugyanis ilyen  a  Blaupunkt  mûszaki fejlesztéseinek köszönhetõen  csak  a  hetvenes  évek eleje óta   van    Németországban?  A  ?Kerekes Zenedoboz?   tíz  literes   térfogata  tele  volt tömve  a  mozgó  vétel speciális problémáira kiokoskodott  megoldásokkal.  A  közép- és hosszú hullámok vételének szíve öt üvegcsõ volt; a  szerelvénylapot  ezek  védelme miatt egy gumiszalagrugóban akasztották fel.  Az  ezernyi  ?alkatrészbõl?  végül csak egyetlen élte túl  az azóta  eltelt idõt: a  Kék Pont. Ugyan mai nézetbõl az elsõ európai autórádió híján volt néhány  kényelmi  szempontnak ? azonban  vitathatatlan,  hogy  egy  sikertörténet  kezdetét jelenti:  A Blaupunkt ?  1933 óta a  Bosch  csoport  tagja ?  a mai  napig több mint 135 millió autórádiót   gyártott:   technikailag   mindig   az  adott  korszaknak  megfelelõ   legmagasabb színvonalút, mint amilyen az ?Autosuper 5? is volt. Persze annál egy kicsit könnyebbeket?

Kapcsolódó cikkek:

Egy legutóbbi újdonság

Kocsimozi

/gyári kép2007-08-21

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló