hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Teszt: Koleos másodszorra

Egyetlen igen komoly érv szól a Renault Koleos ellen, a túlpozícionált ára. Egy extrákkal jobban felszerelt modell súrolja a 8 milliós karikát.
hirdetés
  • 300_250
  • fiat_haszon_300x250_170411

Csúcsok és mélységek




(Szerkesztõi elõhang: A Renault egyik üdvöskéjét, a Koleost többen is próbáltuk, igazán sokrétû, összetett vélemény alakult ki. Kollégánk most következõ írása ne tévesszen meg senkit: azért írt róla ilyeneket, mert alapvetõen megkedvelte. Ha nem így lett volna, mi is szegényebbek lennénk most néhány magvas /és mûanyagos/ megállapítással..)


Renault Koleos. Útban a tesztautó felé ízlelgettem az újonnan megtanulandó nevet. Koleos. Szinte hallom, ahogy a képzelt reklámfilmben felsejlõ, precízen megtervezett képkockák alatt egy izgalmas nõi hang suttogja: Koleosssss. Nem Aranypenge díjas ötlet, de adott egy alaphangulatot.
A megelõzõ netes barangolások alkalmával talált fotókkal együtt már egyre izgalmasabb „találkozásra” számítottam. De hát ez egy Renault!! Nem lehet izgalmas, mert akkor egy Alfa kész pornográfia! Aztán megláttam. Totál elcsépelt közhely: „Higgyék el az életben sokkal szebb”. Pedig most így van. Nem mondom, hogy fuldokolni kezdtem a gyönyörûségtõl, de sikerült kivenni pár téglát az általam felépített virtuális falból a szépség és a Renault között. No! Még a végén… Itt éreztem elõször, hogy a képzeletbeli érzelmi csúcs felé közeledek, aztán kinyílt az ajtó és behuppantam elõször az anyósülésre, innen felgyorsultak az események.

                                    Köröm- karom- és  gyûrûpróba helye

Nagyjából olyan sokk ért, mintha rögtön egy feltöltött villamosszék ölelt volna át, ezzel elértem az elsõ mélységét is a Koleosnak. Olcsó hatású, kopogós és giccses mûanyagok, amíg a szem ellát, már csak egy mûanyag integetõs szerencsemacska hiányzott a képbõl. Miért nem csapták tarkón azt a kollegát, aki ráálmodta az ajtókra a túldizájnolt, szürke  mûanyag ajtófogantyút, ami kíméletes használat mellett is egy éven belül garantáltan megkopik?? Nem is beszélve arról, ha a kedvesünk sok gyûrût hord… Aztán ott vannak a légbeömlõk, a fogantyúk ezüstös hatású, mûanyagából fröccsentett karikái. Az élményt tovább „fokozta” a váltógomb már kopásnak indult gumírozott része – 7 hónapos a gépsárkány. Ezt követõen a tekintetem a mûszerfal közepén elhelyezett kijelzõn akadt meg, ami egy olyan formájú házban lakik, mintha R2D2 fejét operálták volna át ezüst utánzatú mûanyag copfokkal a Csillagok háborújából, természetesen a legkopogósabb mûanyag felhasználása mellett.

Itt megálljt parancsoltam az egyre hangosabban kiabáló azon belsõ véleményemnek, hogy „Ugye megmondtam, csodák nincsenek!”. Adjunk még egy esélyt a „kis” franciának, aki immár kettõs állampolgár, lévén, hogy a Samsung Dél-Koreai gyárában kelt életre. Csere, bal elsõ sámli, tükrök, kormány, miegymás. Induljunk.








A középkonzol és irányítószervek hozták el ismételten a hullámvasutazást. Felül a kétoldali klíma gombjai, többnyire logikus elrendezésben, a digitális kijelzõ áttetszõ mûanyag borítása viszont nagyon könnyen karcolódik, illetve a körülötte alkalmazott tekerõ is az ominózus szürke mûanyag. Kettõ között a ventilátor sebességét szabályozó tekerõgomb – ahol ismét a fájdalmas zuhanás egy önkéntelenül kinyögött kérdéssel kísérve: „Mi ez a bizbasz?” Oké, hogy megszokható, de egy -15°C reggelen jégkaparást követõen, elfagyott kezekkel kesztyûben meglehetõsen macerás a dirigálás.

Az autót csak néhány napig volt módomban próbálgatni, de ezalatt igyekeztem a legtöbb észrevételt begyûjteni arról, ami egy nem szakértõnél felmerülhet. Ezeket csokorba foglaltam az okozott élmény alapján.


Tetszett:
-    karosszéria formája, bár némileg a héliummal felpumpált dülledt szemû békára asszociáltam, amikor elõször láttam elölrõl, egészében viszont jól sikerült.
-    magas üléspozíció, jobb rálátás a forgalomra.
-    sok a tároló rekesz, így legalább nincs szem elõtt semmi, ami a tolvajokat csábítaná, vagy csak rumlissá tenné a bent ülõk érzetét
-    kétszárnyú csomagtér ajtó, illetve, hogy az alsó ajtó visszahajtható a külsõ lemezre lerakódott kosz letörlése nélkül is
-    Ablaktörlõ fél-manuális intervallum kapcsolója, ami automatikusan szabályozta a két törlés közti intervallum idejét, függõen a
szélvédõre csapódó csapadék mennyiségétõl
-    Motor dinamikája
-    6 sebességes váltó
-    Irányíthatóság, semleges viselkedés

Nem tetszett:
-    felhasznált anyagok a beltérben
-    szinte takaríthatatlan üléskárpit (sötétszürke szövet üléshuzat mély barázdákkal a beletörölt csoki legjobb barátja)
-    elsõ ajtók könyöklõjébe integrált tároló keskeny és mély tervezése miatt nehezen hozzáférhetõ, még nehezebben takarítható
-    Két elsõ ülés közötti könyöklõben található tároló alja egy fiók, amit a hátul utazók tudnak kihúzni. (nem biztos, hogy apa cigijéhez, lakáskulcsához és egyéb praktikus holmijához célszerû a kissrácok hozzáférése)
-    Csomagtérbõl „felpattintható” hátsó ülõlapok olyan erõvel csapódnak fel, elsõ alkalomnál azt hittem, megtaláltam a „gyerek katapult” kioldóját.
-    Kormányoszlopra szerelt audio rendszer vezérlõje – ezen belül a rádióállomások/dalok léptetésére szolgáló tekerentyû – csúszós,
nehezen elérhetõ, hacsak nem vagyunk hosszú és ragacsos ujjú ufók
-    Belsõ ajtónyitó kilincs - ilyen árkategóriában mást várnék
-    Külsõ tükrök állító gombja – lekerült az ajtó fogantyújának felsõ részére, ami ugyan kényelmesebb, de kabátban könnyen
beleakadhatunk, én inkább látnám az A oszlop mögött, ahol más autókban is elõfordul.


Konklúzió
Összességében egy jó hobbi-terepjáróból kaptam ízelítõt. Nagyon tetszett a kasztnihoz párosított dízelmotor dinamikája, fogyasztása, kellemes élmény volt vezetni és közlekedni vele a nagyvárosi dugóban ugyanúgy, mint a nem extrém, de aszfaltmentes terepen. Mindazoknak vidám perceket okozhat, akik a terepjáró közeli családi autóként is használható öszvéreket kedvelik. Határozottan úgy gondolom, hogy jó az irány, egyedül az enteriõrt megtervezõ és a belsõ anyagok összeválogatását végzõ kollegákat küldeném el fizetés nélküli szabira a következõ projekt kapcsán. Egyetlen igen komoly érv szól a Koleos ellen, ami a – szerintem – túlpozícionált ára. Egy extrákkal jobban felszerelt modell súrolja a 8 milliós karikát, ennyi pénzért pedig nagyon sok jó alternatíva található a piacon.


Kapcsolódó cikkek:

Új Renault Clio GT

Teszt: Új Renault Megane

HeF/gyári képek2009-03-08

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...