hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új Renault Laguna

Kvintesszenciája az elõdöknek: a legkorszerûbb elektronika, magasfokú biztonság, új elem a minõség.
hirdetés
  • 300_250
  • fiat_haszon_300x250_170411

 

Hármas hatás

1994-ben megérkezett a népszerû 21-es modellt leváltó Laguna, aminek az elsõ két generációjából több mint 2.3 millió talált gazdára. A Renault vezetõi a most bemutatkozó új modell tervezõi elé azt a célt tûzték ki, hogy a Laguna bekerüljön a világ három legmegbízhatóbb és legjobb szolgáltatási minõséget biztosító autója közé.

A Laguna második generációja már beírta a nevét az autók nagy történelemkönyvébe, hiszen ez volt a világ elsõ olyan autója, amelyik elnyerte az Euro-NCAP független töréstesztjén az öt csillagot. Azóta a Renault-nál presztízskérdéssé vált a biztonság, és már nyolc olyan modell szerepel a palettán, amely büszkén hirdetheti, hogy valamennyi elérhetõ csillagot levadászta. Az elmúlt idõszakban a fejlesztések terén az eddigiektõl jócskán eltérõ irányokba is elkalandoztak a mérnökök. Mindegy volt, hogy éppen a biztonság, a kényelem, a gazdaságosság, vagy a menettulajdonságok kerültek terítékre, minden területen valami újat akartak nyújtani. Az így összegyûlt tapasztalatokat és eredményeket a legújabb Renault modell fejlesztésénél fel is használták, amibõl egy egészen különleges autó született… az új, a harmadik  Renault Laguna.  
                         A Laguna formájára eddig sem volt panasz, az új kimondottan elegáns

Nézzük, mit vonultattak fel a Lagunában az aktív biztonság terén. Kezdjük a reaktív padlólemezzel, mely lényegi javulást hozott az autó irányíthatósága és menetstabilitása szempontjából. Ehhez társul a kategória egyik legátgondoltabb és legteljesítõképesebb fékrendszere, ami 100-as tempóról nulla kilométer/órára 40 méteren belül képes megállítani az új Lagunát. Javult az ABS és az ESP (menetstabilizáló rendszer) hatékonysága is. Új generációs bi-xenon fényszórók kerültek az autóba, melyeknek az irányát a sebesség és a kormánykerék elfordulásának szöge határozza meg, így a kanyarban akár 90 százalékkal nagyobb fényt biztosítanak, vagy a keréknyomást ellenõrzõ rendszer… és… és…
A passzív biztonság, tulajdonképpen a már megtörtént baleset következményeit hivatott enyhíteni. Ez a Renault-nak eddig is erõssége volt, és most tovább fokozták a fokozhatatlant. Átértékelték a balesetek kielemzésének eddigi metodikáját, mi pedig rengeteget profitálhatunk az ebbõl származó új információkból. A legújabb generációs berendezések elektronikája optimalizálja a védelmi rendszerek mûködését. Az oldalütközéses balesetek magas halálozási arányszáma miatt kiemelt figyelmet kapott ez a terület. Ez a munka látványos javulást eredményezett. Az itt alkalmazott különleges elektronikai megoldás illetve az új generációs légzsákok révén az elõírások szerinti 50 km/órás tûrési határértéket 70 km/órára sikerült felemelni, ami sokak életét menti majd meg. Változott az ülések fémváza, a háttámla kialakítása és hatékonyabb védelmet nyújtanak az új fejlesztésû fejtámlák is… egyelõre ennyi, hiszen csak ez a fejezet, több oldallá duzzaszthatná a bemutatónk  terjedelmét.
                         A Renault élenjárt a biztonság terén: a III-as  Laguna reaktív padlólemezt kapott

Az új Laguna, egy alapos súlycsökkentésen is átesett, hogy még jobb formába kerülhessen. Az alkatrészek számára elõírt fogyókúra egyébként pozitív hatással van a stabilitásra, az irányíthatóságra, a féktáv és a fogyasztási adatok csökkenésére, és az ütközési mutatók javulására, így nem csak öncélú takarékoskodásról volt szó, hanem egy mélységeiben is átgondolt autó megalkotásáról. Az autó minden alkatrészét újra méretezték, új anyagokat alkalmaztak és új gondolatok mentén oldottak meg sokmindent annak érdekében, hogy az új Laguna könnyebb legyen a mérlegelésnél. Mindezek ellenére hatékonyabb lett a zajszigetelés, javult az akusztikai komfort, merevebb lett a karosszéria, javult a vezetés élménye és az autó dinamizmusa, miközben csökkent a fékezéshez szükséges távolság, nõtt a kényelem, hatékonyabb lett a szellõzõrendszer, mely a „Soft-Auto-Fast” rendszer révén személyreszabhatóvá is vált.   A légellenállás csökkentése érdekében is komoly lépések történtek melyek, lehet, hogy elsõ pillanatban nem tûnnek olyan látványosnak, de annál hatékonyabban szolgálják a fogyasztás és a károsanyagok kibocsátásának mérséklést. Így például az ablaktörlõk a motorházfedél alá kerültek, az ajtók függõleges eresztékeinek formája egészen különleges lett, ami csökkenti a légörvényeket és ezzel a zajokat is, de még a visszapillantó tükrök  külsõ borításának kialakítása is része volt ennek a programnak. Ezen túlmenõen az autó tejes alsó része egy aerodinamikai burkolatot kapott, ezzel jelentõsen csökkentve a légellenállást és csak úgy mellékesen a zajszintet is.
                              Mátrix az autóban: egyenlõre a kijelzõn találakozhatunk vele

Az utastér hangulatának meghatározó elemei a minõségi anyagok és kidolgozás, az elegáns design, a komfortérzet, a maximális kényelemre és funkcionalitásra való törekvés. A fedélzeti HiFi rendszer minden tagja három tuneres, két antennás berendezés, ami szenzációs vételi lehetõségeket nyújt, de a minõségi hangzás érdekében is érzékelhetõen sokat tettek. Nagyban javult az autó és a vezetõ közötti információáramlás minõsége is. A mûszerfal mátrix kijelzõje kétszínû, konfigurációja pedig a megjelenítendõ adatok milyenségétõl és mennyiségétõl függ. A fontos dolgokat ezen túl, nem téveszthetjük szem elõl.

Máris elértünk az ügyfél szolgálatában címû fejezethez. A karbantartási és javítási feladatok, már az elsõ maketteknél fontos szerepet kaptak. 124 mûveletsoron 1500 ellenõrzési pontot hoztak létre. Ezeket „szupergarázsokban” tesztelték, így 800 féle szimptómát és 6000 féle meghibásodási lehetõséget próbáltak definiálni, hogy két–három egyszerû kérdés alapján, akár valamely távoli kietlen vidéken áthaladó országút mellõl érkezõ hívásból is beazonosíthassák a hibát és annak a lehetséges megoldására máris megszülessen a használható tanács. Jelenleg a világ különbözõ országaiból érkezõ, 11 ezer szakembert képeznek át a gyár oktatási központjában, az új Laguna filozófiájához igazodva. Már megkezdõdött és folyamatosan zajlik a Renault új rendszeréhez kompatibilisan illeszkedõ márkakereskedõi és szervizhálózat munkatársainak távoktatása is.

Kapcsolódó cikkek:

Kangoo is, Rapid is

Gyönyörû Csufi (Megane)

Sminkelt Thalia

bögös/gyári fotók2007-11-11

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...