hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új Renault Laguna: 5 csillagos

Az új Laguna javított elõdje eredményén: 36 pontot, a maximális 5 csillagos minõsítést érte el.
 


Maximális az új Laguna is

A Renault Laguna II volt az elsõ gépjármû, melynek sikerült az 5 csillagos minõsítés az EuroNCAP független szervezet által végzett passzív-biztonsági teszteken, és ezzel új korszakot nyitott az autózás történetében. Az új Laguna most szintén megszerezte a maximális, 5 csillagos minõsítésta törésteszten. Az elérhetõ 37-bõl 36 pontot teljesítõ új Laguna még javított is elõdje eredményén. 

                                           Az új Laguna még javított is elõdje 36 pontos teljesítményén 

A Renault olyan megoldásokat fejlesztett ki, amelyek a balesettani kutatásokra és a valós viselkedésre építve az utasok biztonságát még átfogóbban és még hatékonyabban veszik figyelembe. A nagyobb biztonság szavatolása érdekében a legújabb generációs védelmi berendezések gyorsabban lépnek mûködésbe. A különbözõ helyzeteket hármas algoritmus vezérli, így a védelem minden ütközési formánál optimális (összetett elülsõ, hátsó és oldalsó ütközési helyzetek). A hatékony berendezés az utasokat körülölelõ 6-8 légzsákra épül (a második felszereltségi szinttõl opciós hátsó oldallégzsákkal).   
                      Igazódó légzsák
                a vezetõ testalkatához méretezi magát
Frontális ütközés esetén az utasok biztonságát elöl az újgenerációs kétkamrás adaptív légzsákok szavatolják, a vezetõ oldalán üléscsúszás-érzékelõvel. Berobbanásakor a frontlégzsák formája és térfogata a vezetõ testalkatához igazodik (testmagasság és testhelyzet), így az erõhatásokat optimális módon osztja el az utas feje és mellkasa között. Valamennyi hárompontos biztonsági övhöz erõhatároló társul (400 és 600 daN). Az elsõ biztonsági öveknél a kettõs elõfeszítés a heveder mindkét végénél megtörténik (a has külsõ oldalán és a tekercselõnél). Az ülõlapba épített övalácsúszásgátló púppal ötvözve ez a megoldás lehetõvé teszi a medence megtartását az ülésen, és frontális ütközésnél a mellkast is jobban védi. A középsõ biztonsági öv csatját optimalizálták, így az öv becsatolása is egyszerûbbé vált. Hátul az övfeszítés és az Isofix rögzítési pontok immár a szélsõ ülõhelyeknél is rendelkezésre állnak, csakúgy, mint az opciós, gyermekek részére átalakítható fejtámlák.   Az alacsony fokú védelem miatt az egyik leggyakoribb halálozási ok, az oldalsó ütközés esetében is látványos eredményt sikerült elérni. Az akár felére csökkentett érzékelési és reakcióidõt az új Laguna egyedülálló, 2 érzékelõs rendszerének köszönheti, melyeket az elsõ ajtókba és a B-oszlopba építettek be. Egy algoritmus az ütközés erejétõl függõen vezérli a mûködés idejét és a kétkamrás és két nyomású (egy gyengébb nyomású a mellkasnál, és egy erõteljesebb a medencénél), újgenerációs kettõs oldallégzsákot. A szabályozás szerint a légzsáknak 50 km/h-s sebességig kell hatékonynak lennie, ám az új Laguna 70 km/h-s sebességig óvja utasait. 
Az új Renault Laguna mind az öt ülõhelyhez rendelkezik az övek becsatolására figyelmeztetõ visszajelzéssel, az elsõ üléseknél hangjelzés is figyelmeztet. Az ülések vázát átdolgozták, így megnõtt a hatékonyság és a kényelem. A vékonyabb elsõ háttámla ennek ellenére jobban idomul a háthoz, és a nyak is nagyobb védelemben részesül hátsó ütközésnél az új generációs, ostorcsapás ellen védõ fejtámláknak köszönhetõen.   A vezetési élmény fontos összetevõjeként az autó tömegének csökkentése elengedhetetlen, de ez nem ment a biztonság rovására. Ellenkezõleg, a kisebb súly nagyobb aktív biztonságot és rövidebb fékutat eredményez, illetve nõ a passzív biztonság is a kisebb tehetetlenségnek köszönhetõen. Az új Laguna tömege átlagosan 15 kg-mal, de a 110 LE-s eco² dízel változat esetében akár 65 kg-mal is csökkent. Ez az elsõ Renault-modell, amelynek tömege kisebb az elõdénél, és mégis biztonságosabb a nagy merevségû acélnak és a programozottan deformálódó szerkezetnek köszönhetõen, mely nagyobb mértékben elnyeli az ütközési energiát, így jobban megóvja az utasteret és az utasokat, ezt is igazolta az  euro NCAP törésteszt.  
A karosszéria figyelemre méltóan dinamikus viselkedése mellett az új Laguna fékberendezései is a kategória csúcsát képviselik. Az elektronikus vészfékrásegítõ berendezést (AFU) új számítógép/hidraulikai blokk egység egészíti ki, mely pontosabb és gyorsabb mûködést tesz lehetõvé annak köszönhetõen, hogy érzéketlen a mechanikai változásokra. A « prefill » funkció segítségével a rendszer elõtölti a féktárcsákat a gázpedál hirtelen felengedésekor. A karosszéria minõsége, a gépjármû dinamikai tulajdonságai és egy adaptív digitális modell mind elõsegítik a vészhelyzetek pontosabb meghatározását. A széria felszerelés ABS és ESP hatékonyabban, pontosan a kellõ pillanatban lépnek mûködésbe, így elkerülhetõk a hirtelen rázkódások. Az ergonómia tovább javult, így mindig a vezetésre lehet összpontosítani. 

A nagyobb használati komfort érdekében az információk grafikus megjelenítése és leolvasása egyszerûsödött. A mûszerfal mátrix-kijelzõje többszínû, és megjelenése az éppen megjelenítendõ információk típusa és mennyisége szerint változik. A már a második felszereltségi szinttõl kezdõdõen opcióként kapható bixenon-kanyarfényszórók iránya a sebességtõl és a kormány szögétõl függõen változik. Ez a mindennapok során hasznos technológia akár 90%-kal több fényt biztosít a kanyarokban a halogénizzókhoz képest.   Az új Laguna korszerû vezetéstámogató berendezésekkel rendelkezik: sebességkorlátozó/-szabályozó berendezés, keréknyomás-ellenõrzõ rendszer, navigációs rendszerek és Bluetooth telefon-kihangosító kormányról vagy hanggal történõ vezérlése, illetve olyan automatizált funkciók, mint az automatikus fényszóró felkapcsolás, az automatikus ablaktörlõk vagy az elsõ és hátsó parkolást segítõ berendezés.

Dicsõség tábla- az euro NCAP törés tesztek Renault sikerei   Laguna II 5 csillag (2001 és 2003), a történelem elsõ autója, mely elérte ezt a biztonsági szintet Vel Satis 5 csillag (2002 és 2005) Mégane II  5 csillag (2002) Espace IV 5 csillag (2003) Kangoo 4 csillag (2003) Scénic II  5 csillag (2003), az elsõ autó ebben a szegmensben Modus  5 csillag (2004), az elsõ autó ebben a kategóriában Mégane II Coupé Cabriolet  5 csillag (2004) Clio III 5 csillag (2005) Új Twingo 4 csillag (2007) Új Laguna 5 csillag (2007)  

Kapcsolódó cikkek:

Az új Renault Laguna bemutatkozása

Megújult Renault Kangoo

Kapcsolódó oldalak:

A Renault Hungária hivatalos weboldala

Az NCAP hivatalos oldala

/gyári fotók2007-12-22

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...