hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Új Renault Megane R26.R

A Renault Mégane top változata 230 lóerõt teljesítményû motort kapott, amihez 310 Nm-es nyomaték tartozik.


Aszfaltszaggató Megane


Az autósport számára fejlesztett, 123 kilogrammos súlycsökkentésen átesett változat született meg a Renault sportosztályán. A Megane R26.R változat, módosított és kompromisszumok nélkül a versenysportra és a száguldásra hangolt futómûvet kapott, amihez természetesen egy erõsített és növelt hatékonyságú fékszerkezetet is terveztek.

A Mégane aszfaltszaggatójából összesen 450 darabot készítenek, és a limitált széria reprezentánsai várhatóan októbertõl lesznek elérhetõk. Persze ezeket a különleges autókat igen gondosan osztják majd el a Renault számára fontos piacokon. Németország például összesen 26 darabot.


             Bõven ömlött a piros festék erre a változatra: Renault Megane R26R

A Mégane top változata egyébként 230 lóerõt teljesítményû motort kapott, amihez 310 Nm-es nyomaték tartozik. A már említett 123 kilónyi súly eltüntetéséhez alkalmazott trükkök közül néhány:
• szénszálas motorháztetõ (- 7.5 kg)
• polikarbonát hátsó és oldalsó ablakok (- 5.7 kg)
• alumínium keretben szénszál erõsítésû ülések (- 25 kg)
• extra könnyû titán sport-kipufogórendszer (nincs gyári adat)

A további súlycsökkentési törekvéseknek estek áldozatul a hátsó ülések, a hátsó ablaktörlõ, a klímaautomatika, a ködfényszórók, az elsõ lámpák törlõrendszere, az utas és oldallégzsákok, és a zajszigetelés jelentõs része. Persze az utas és a vezetõ maximális biztonságáról azért gondoskodta. A kétüléses Mégane-t „szériában” hatpontos versenyövekkel szerelik, illetve a versenyváltozathoz bukókeret i rendelhetõ az autóhoz. A csõ rögzítési pontjai alapból ki lettek alakítva, tehát utólag is beszerelhetõ, a kisebb hétvégi ház komplett fûtési rendszeréhez elegendõ mennyiségû csõ, ami a borulások esetén nyújt kiemelt védelmet.

A Renault utcai harcosának súlyát, ezzel és még sok apró módosítással 1.305 kilogrammra sikerült mérsékelni. A futómû is a várható megpróbáltatásokhoz igazodik, tehát minden kényelmi tulajdonságot feláldoztak az úttartás és irányíthatóság oltárán. Az innovatív elsõ futómû, egy igazi mérnöki csúcsprodukció. Maximálisan precíz kormányzás, csúcsra fejlesztett kanyarstabilitás és kifogástalan vezethetõség jellemzi ezt a limitált darabszámos utcai használatra is alkalmas versenyautót.

         A súlycsökkentés titka a sok szénszál és mûanyag elem
Néhány módosítás az alap modellhez képest:
• teljesen átdolgozott rugózási és lengéscsillapítási karakterisztika
• megerõsített csatlakozási pontok az elsõ futómû „L” alakú lengõkarjainál
• megnövelt féktárcsák, optimalizált hûtéssel, és négydugattyús Brembo fékszerkezetekkel, amelyek a versenyeken fellépõ megnövelt igénybevételt is jól tûrik.

A Renault R26.R úttartásának további javítását és a maximális erõátvitelt segíti a differenciálzár, mivel nagy tempónál és forszírozott vezetési stílus esetén nem ritka, hogy az autó eleje lesodródik az út szélére, ahol a lazább talajon megforog a külsõ ívre kerülõ kerék. Amennyiben ezt meg tudják akadályozni, javul az erõátvitel hatásfoka és az autó irányíthatósága, és javul a kanyarból való kigyorsítás is. Jelen esetben 33 százalékos értékre lett behangolva a differenciálzár, így a magas kanyarsebességen kívül, az alulkormányzottság csökkentésére tett erõfeszítések is célt értek.

A R26.R egyik gumi szállítója a Michelin, ekkor a Pilot Sport 235/40 R18-as kerül a könnyûfém keréktárcsára, de a Toyo Proxess R888-as hengerei is gondoskodhatnak a szuper tapadásról.

A látvány is fontos szerepet játszik. Tetõspoiler, kockás zászlót idézõ matricák, 18 colos kerekek, piros féknyergek, a versenyhangulatot sugárzó utastér, és a harcias beállás hivatott a vérnyomás szemrevételezés útján való emelésére. Ezt lehet még felturbósítani a kétliteres 16 szelepes szintén felturbósított motorral, amelyben a nyomaték kilencven százaléka 2000 és 6000 fordulat/perc között áll a rendelkezésünkre. A hatsebességes, extrém rövid utakon és villámgyorsan mûködtethetõ váltó további élményforrás lehet az autózás ínyencei számára, hiszen a rövid áttételeknek köszönhetõen, 6 sec alatt kerül a kilométeróra mutatója a 100-as jelölésre, és 237 km/órás végsebességnél szabályoz le az elektronika. Mindehhez átlagban 8.5 literes fogyasztás és egy átlagos családi autó CO2 kibocsátása társul.
            Verseny- fíling az utcai autóban: Renault Megane R26R
 
…már csak nekünk kellene valahogy ehhez az igazi F1-es rokonokat felsorakoztató Renaulthoz betársulnunk, és az élmény teljes lenne! Arra még nem sikerült fényt derítenünk, hogy vajon érkezik-e ebbõl a különleges élvezeti cikkbõl Magyarországra is, vagy csak a kiváltságos és kiemelt figyelmet élvezõ országokba jut belõle néhány darab.

Kapcsolódó cikkek:

Új Renault Kangoo

Új Renault Megane Coupe


Kapcsolódó oldal:

A Renault Hungaria hivatalos weboldala



bögös/gyári fotók2008-08-07

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Renault Clio Authentique 1.2 16V

Renault Clio Authentique 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.599.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.820.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Renault Clio Cinétic 1.2 16V

Renault Clio Cinétic 1.2 16V - kiskép

Ár: 2.870.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...