hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • 728_90_2

Új Volkswagen Passat CC

Elsõ ízben jelenik meg Volkswagennél a Passat CC-ben az új adaptív futómû-szabályozás (Dynamic Chassis Control; DCC).
hirdetés
  • 300_250
  • 300_250
  • fiat_haszon_300x250_170411

Kupé is, kabrió is



 
Eddig több mint 15 millió példányával a Passat és a Passat Variant egyaránt az autózás történetének kiemelkedõ sikermodelljei közé tartozik. A Volkswagen most e sorozat kínálatát egy „harmadik dimenzióval” bõvíti tovább: bemutatkozik a Passat CC. Amit igérnek róla: egyéni karosszéria, hátul is sportos egyes ülésekkel kialakított utastér, dinamikus motorok és hajtásrendszerek, valamint a felsõkategóriából érkezõ high-tech megoldások.

 
                      Ami nem látszik az az új adaptív futómû-szabályozás,  azaz a  DCC 

 
E 4,8 méter hosszú Volkswagen-modell két közvetlen benzinbefecskendezésû (TSI és V6), illetve egy turbófeltöltésû dízelmotorral (TDI) jelenik meg Európában. A benzinesek teljesítménye 118 kW / 160 LE illetve 220 kW / 300 LE, míg a turbódízel változaté 103 kW / 140 LE, és már a csupán 2009 õszétõl hatályos Euro 5 szabvány elõírásainak is megfelel. A Passat CC TDI ezen teljesítménylépcsõjében mindössze 5,8 liter gázolajat igényel 100 kilométerre, végsebessége pedig eléri a 213 kilométer/órát. Csupán 7,6 literes átlagfogyasztásával kategóriája legtakarékosabb benzinesei közé tartozik a 222 kilométer/óra csúcssebességû Passat CC TSI. A Passat CC V6 tempóját pedig csak 250 kilométer/óránál korlátozza az elektronika, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 10,1 liter 100 kilométerenként. A V6-os csúcsmodell szériafelszereltségének része a 4Motion állandó összkerékhajtás legújabb generációja, a szintén új adaptív futómû-szabályozás és a különösen hatékony DSG kettõs tengelykapcsolós sebességváltó.
 
 
 
Hajtástechnikájához hasonló innovatív megoldásokat képviselnek a Passat CC vezetõi segédrendszerei is. Elsõ ízben jelenik meg Volkswagenben a „Lane Assist” sávtartó segédrendszer és az új adaptív futómû-szabályozás (Dynamic Chassis Control; DCC). A Passat CC aktív sávtartó segédrendszere önmûködõen ellenkormányzást végez, amennyiben azt érzékeli, hogy a jármû nem kívánt módon készül elhagyni az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Ha a vezetõ az irányjelzõvel jelzi sávváltási szándékát, a „Lane Assist” természetesen nem avatkozik közbe.

                                 A Passat CC klímaszabályozása is új
 
A további high-tech megoldások között találjuk a „Park Assist” parkolássegítõ és a fékút rövidítését segítõ „Front Assist” funkcióval kiegészített automatikus követésitávolság-szabályzó rendszert (Adaptive Cruise Control; ACC). Az ACC aktivált állapotában a Passat CC a vezetõ által elõzetesen beállított sebességet (0 és 210 kilométer/óra között) tartva önállóan gyorsít, illetve fékez. A rendszer emellett „Front Assist” funkciójának köszönhetõen hatékonyan elõzheti meg a ráfutásos baleseteket, bizonyos helyzeteket megelõzõen ugyanis a fékrendszert készenléti állapotba helyezve járul hozzá a fékút rövidítéséhez (AWV). A „Front Assist” vizuális és akusztikai jelzéssel hívja fel a vezetõ figyelmét a veszélyhelyzetekre, sõt, ha a követési távolság egy minimális érték alá csökken, a rendszer extrém helyzetben akár megállásig is fékezi a Passat CC modelleket (Follow-to-Stop). Természetesen e rendszer sem mentesíti a vezetõt azon kötelezettsége alól, hogy mindenkor ellenõrzése alatt tartsa a forgalmi szituációt.
 
 
 
 
 
A Passat CC mindezen túl innovatív részletmegoldások egész sorát kínálja. Új fejlesztés például az elektromos mozgatású panoráma billenõtetõ. Az átlátszó tetõfelület 750 milliméter hosszú és 1.120 milliméter széles, ezzel a B-oszlopig bezárólag a teljes elsõ tetõrészt lefedi. Az elsõ szélvédõ feletti tetõ-kereszttartó ebben az esetben szintén fekete fényezést kap. Az elektromos panoráma üvegtetõ 40 milliméternyit fel is billenthetõ.
 
 
 
Számos apró részlet újdonság: ilyen például az oldalablakok üvege vezetésének egyedi megoldása az ablakkeret nélküli kupéajtókban, amelyek a menetszélben igyekszik megelõzni a turbulencia kialakulását. Az üléseknek  légkondicionálási funkciója van, (aktív klíma-ülés), amely eddig csupán a Phaeton luxuslimuzin kiváltságaként szerepelt. A nyári hónapok során az aktív klíma-ülések jól érzékelhetõen magasabb kényelmi színvonalat biztosítanak a hosszú utazások során. A Passat CC automatikus légkondicionáló (Climatronic) berendezésének teljes szabályozása is új, amely immár a rádiók és a navigációs rendszerek kijelzõjén jelenik meg. Ugyancsak új kialakítást kaptak a krómszegélyû mûszerek, s a Phateonhoz hasonlóan a számjegyek és jelzések nem kék háttérvilágítással mûködnek, hanem fényes fehérben sugároznak. Sportautót idézõ megoldás: a gyújtás bekapcsolásakor a mutatók egyszer egészen ütközésig kilendülnek.
 
 
               A mobilitás-abroncsok miatt nem kell pótkerék a Passat CC-nek

 
Új fejlesztés a „Media-In” multimédiás csatlakozás is, amelyen keresztül iPod és számos más, jelenleg használatos MP3- és DVD-lejátszó a Passat CC audio-rendszerébe integrálható. Az USB-csatlakozó a kesztyûtartóban található, vezérlése a Passat CC rádióján illetve navigációs rendszerén keresztül történik, s az egyes zeneszámok címei is ezek kijelzõjén jelennek meg.
 
 

A Volkswagen modelleknél itt alkalmazták elsõ ízben a Continental „mobilitás-gumiabroncsokat”. A ContiSeal elnevezésû technikával a német abroncsgyártó olyan megoldást fejlesztett ki, amely a futófelületbe hatolt szeg vagy csavar ellenére is lehetõvé teszi a továbbhaladást. A mintázat belsõ oldalán húzódó védõréteg ugyanis az idegen test behatolását követõen eltömíti az így keletkezett nyílást, így a levegõ nem szökhet el. A tömítési funkció csaknem minden olyan tömítetlenséget meg tud szüntetni, amelyet 5 milliméternél kisebb átmérõjû tárgy okozott, így a szokásos gumidefektek mintegy 85 százaléka esetében hatékonynak bizonyul.
 
 
 
 
 
A tudatosan csupán egyetlen, felszereltségi szinttel készülõ Passat CC a prémium középkategóriába pozícionált modell. Széles körû alapfelszereltségében többek között olyan megoldások szerepelnek, mint a 235-ös gumiabroncsokkal szerelt, 17 colos könnyûfém keréktárcsák („Phoenix”), a külsõ és belsõ krómozott díszítõ elemek, a négy ergonómikus sportülés (hátul is egyes ülések) vagy éppen az új tervezésû háromküllõs bõrbevonatú kormánykerék, a légkondicionáló, az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az automatikus világításkapcsolás.
 
 
 
 
 
A Passat CC fõ piacainak Nyugat-Európa, Észak-Amerika és Japán számít. A németországi Emden üzemében készülõ Volkswagen-modell Európa legtöbb országában már rendelhetõ, s a negyedik negyedévtõl a Volkswagen az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban is bevezeti a Passat CC sorozatát.

Kapcsolódó cikkek:
 
 
Európában a legkelendõbb a VW 

Új VW, a Tiguan


Kapcsolódó oldal:

A Volkswagen magyaroszági  hivatalos weboldala
 

po/gyári képek2008-07-31

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Volkswagen Golf Variant Comfortline 1.4 TSI

Volkswagen Golf Variant  Comfortline 1.4 TSI - kiskép

Ár: 6.011.000 Ft
Felépítés: Kombi
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Volkswagen Polo 60 Trendline

Volkswagen  Polo 60 Trendline - kiskép

Ár: 2.790.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Volkswagen Polo 70 Trendline

Volkswagen  Polo 70  Trendline - kiskép

Ár: 2.891.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...