hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Régi és új Suzuki

Szeretem az olyan kihívásokat, mint például a Suzuki Baleno típusáról úgy értékelést írni, amikor huzamosabb ideig Suzukiból csak a WagonR+ volt/van tartósan tesztelve nálam. Vagyis összehasonlító teszt, de nagyon nagy vonalakban.

Wagon vagy baleno

 

Kezdjük akkor  a külsőségekkel: a Balenonak egyáltalában nincs az a szép bakancs formája, de még valamirevaló cúgos cipőre hajazó alakja sem- mint a fentemlített WagonR-nek. A Balenonak hagyományos autó formája van.

Méghozzá pödrött bajusszal, - mosolygós szájjal - ha szemből nézzük- ez a leglátványosabb változás a korábbi modellhez képest. De ez nem afféle echte gulyás/csikós arcdísz, hanem original indiai, hiszen ott készül a Baleno. Arrafelé ugyanis szintén divatkellék a férfias-harcias ékesség – szintén réges-régóta.

baleno01

Ha körbenézzük vizsgálatunk  tárgyát, akkor azt látjuk, hogy nemigen követi a mostani divatos trendeket, vagyis semmi SUV, hanem hogy úgy mondjam hagyományos, autószerű formája van, hagyományosan autószerű elemekből összerakva. Semmi trükk, semmi csipetnyi extremitás – csak autó, ha mondom. Mondjuk a WagonR+ ugyan a nyomába sem ér azoknak a Japánban kitalált autókockáknak – lásd Nissan Cube –, de azért itthon mégiscsak kicsit szokatlannak számíthat–merthogy eltér a megszokott  tömeges kocsiformáktól. Mondjuk a magas felépítmény miatti széltaszigálás nem okoz plusz vezetési élményt, de együtt lehet vele élni. A Baleno a szeles hangokra viszont csak speciális körülmények között reagál, úgymint autópályán, autópályás sebességnél, dimbes- dombos terepen, ugyanis a jobb tükör műanyag burkolata adott sajátságos hangokat- legalábbis erre tippeltünk. Ha már a hangokról szó esett: valami idegborzoló az, amikor megszólal az ütközésjelző – mert az is van benne – kissé túlvilági hangja. Főként, amikor az M0 építési szakaszán az araszolásban visít fel rendszeresen, amikor lépésben torlódunk egymásra. Vagy ha úgy vesszük, hát ezzel jólneveltségre tanít, hagyjunk csak elég helyet az elfogyó sávból beerőszakolódóknak is.

baleno02

A Baleno családi autó kategória lenne, a család mérete pedig nem a legfrissebb trendre értendő: ötszemélyes, de hátul azért nem lehet szállítani túlméretes utasokból hármat. Az elülső front utasai viszont meglehetős kényelmet kapnak.

Ha küllemében-formájánál nem is, de a beltér megalkotásánál előkerült valamiféle térfogatnövelő varázslat – hiszen csak tíz centivel hosszabb, mint a Swift, belül mégis többnek tűnik. A hátsó lábteret  a hozzánk lépest nagyobb/hosszabb lábbal rendelkező kollégák is dicsérték.

baleno03

A csomagtér kétlépcsős, vagy kellő nagyképűséggel csempész-formátumú, magyarul egyrészt jó benne az, hogy a hátsó ülések előre döntésével sík felület alakítható ki, de alaphelyzetben sem kicsi, 355 literes csomagtér, ami némi emelési gyakorlatok végrehajtásával tölthető fel. A műszerfal, -hát ilyesmire mondtuk a szakma magyar hajnalán, hogy egérmozi. Annyi információ dúsul itt össze, hogy sofőr legyen a talpán, akit ki is lehetne ezekből kérdezni- menet közben. Van benne sokféle, pillanatnyi állapotot kijelző, szám- és aránymutató és megjelenítő, mozgó és változó képi világ. Egyvalami fogott meg benne: az, hogy az átlagfogyasztás tényleg körülbelül annyi volt, mint amit mutatott, méghozzá olyasfélét, amit a gyár igért. Ritka és csodás együttállás ez, hiszen a vegyes, de nagyobbrészt autópályás útvonal száz kilométere tényleg megtehető volt 5.5 liter körüli üzemanyaggal. Ez bizony nem mondható el a WagonR+ fogyasztásáról, ami bizony jó hét liter körül mozog, igaz, leginkább nem országúti használatban.

baleno04

A kipróbált Baleno motorja 1.2-es volt, hibridmaszatolás nélkül, míg a WagonR+ már változó szelepállású meghajtóműve 1.3-as.  Ez agyonverhetetlen, könnyen javítható és korábbi keserű sorsa sem befolyásolta abban, hogy megegyen sok olajat, pedig hát tizennyolc éves múlt már a lelkem. Remélhetőleg a Suzuki motorok ilyesfajta erényét  is tudja majd a Baleno. Igazából mindkét autó elfogadhatóan ugrik a maga kategóriájában –  ha ügyesen használjuk az alsóbb sebességfokozatokat. Ennek előfeltétele, hogy merjünk olaszosan vezetni a városban, értsd jobb kéz mindig a váltón.

 A nálunk lévő verzió felszerelési szintjéhez már hátulra is tárcsafék járt, és a jóminőségű gumikkal együtt hatásosan működő fékrendszerről beszélhetünk.  

Azonosságot még egy esetben fedeztem fel: néha keményen felüt a lengéscsillapító/rugó együttes mindkét autónál. A kijelentést azért lehet tovább finomítani, mert a Baleno autópályás tempónál teszi ezt, míg a WagonR+ bizony már úgy húsz kilométeres óránkénti sebességnél is…

kgy2019-05-03

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Suzuki Alto 1.0 GLX AC

Suzuki Alto 1.0 GLX AC - kiskép

Ár: 2.499.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Suzuki SPLASH 1.0 GC (AC)

Suzuki SPLASH 1.0 GC (AC) - kiskép

A megújult változat

Ár: 2.203.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...

Suzuki SPLASH 1.0 GLX (CD/MP3 AC)

Suzuki SPLASH 1.0 GLX (CD/MP3 AC) - kiskép

A megújult változat

Ár: 2.624.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó: Manuális

Részletes adatok...